KBC Group

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

goudvinger
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Re: KBC Group

Bericht door goudvinger »

reteiP schreef:
08 jun 2021 10:49
Belachelijk initiatief om op de crypto kar te springen.
Enorm ironisch dat net een bank hun eigen 'coin' gaat lanceren.
Gaat hun zelfs geen promille beurswinst opleveren, misschien moeten ze nog ergens een link met waterstof proberen leggen.
Ik heb zo de indruk dat KBC niet meer weet wat gedaan, of wat hun rol is in de maatschappij. Zijn ze gereduceerd tot een app?
Besparen, en wat bezighoudingswerk zoals KBC coin, dat is mijn indruk. Maar ik ben allesbehalve een kenner.

Waarom investeren jullie nog in KBC?

Erwin5857
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 178

Bericht door Erwin5857 »

Je bent wel zeer negatief over KBC. Doen ze het werkelijk zo slecht ? Staatssteun vermelden is een oude (afgesloten) koe uit de sloot halen.
Lukang liked last!
Vastgoed (33%) : COFB, VGP, AED, CPINV, LEAS, ASC, HOMI, INTO, ADJ
Holdings (17%) : ACKB, SOF, GIMB, BREB
Infra (13%) : TINC, ELI
Finance (15%) : AGS, KBCA
Agro/Voeding (12%) : SIP, TERB, LOTB, GREEN, ABI, ALKKO
Overige (10%) : COLR, SOLB, EURN, NCYF, ONTEX, IBAB

homer bundy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 6007

Bericht door homer bundy »

Rijkdoorvlijt schreef:
08 jun 2021 10:47

De KBC coin heeft enkel nut dan voor KBC zelf. Moeilijk te geloven dat een instelling die enkel kan overleven dank zij staatssteun de Staat zo openlijk gaat bedriegen.
Die KBC coin interesseert mij niet, maar ik wil het toch wel even hebben over die zogezegde staatssteun. Wanneer je hiermee doelt op de redding van KBC door de Belgische en de Vlaamse overheid - door middel van wurgleningen en een hele dure verzekering - dan kan ik u meedelen dat de redding van KBC de beste investering was die de Belgische overheden de laatste 50 jaar gedaan hebben.

Een lening aan 8,5% intrest en als bijkomende eis een boete van 50% verhoging van het kapitaal bij terugbetaling. Daarbovenop de overname van de verzekering op de CDO-portefeuille - omwille van het de facto failliet zijn van hun Amerikaanse verzekeraar - waarvoor wel de premies werden ontvangen, maar waarvoor nooit 1 cent is moeten uitgekeerd worden.

Alles samen betaalde KBC ongeveer het dubbele terug van wat men als steun ontvangen had. Maar goed, op dat ogenblik stonden alle banken op instorten en moest men dankbaar zijn voor de steun die men kreeg. Tot op vandaag betaalt KBC nog altijd een bankentaks om - zogezegd - de overheid te vergoeden voor de toenmalig gekregen steun. De enige bank die echt gratis steun gekregen heeft was DEXIA (de bank van de overheden en de vakbond) en die hangt nog steeds als een molensteen om onze hals.

Voilà, dat moest even van mijne lever!

Wat het gezaag betreft over de mogelijke traceerbaarheid van welke coin dan ook: dit lijkt mij enkel een probleem voor wie zich in de illegaliteit begeeft, hetzij met een berg zwart geld of met misdaadgeld (drugs, overvallen, afpersing, fraude, ...).
chrissie liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

blotte marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 490

Bericht door blotte marc »

Jammer dat ik maar 1 duim kan geven, Homer , want je reactie is er weer ' boenk ' op... :lol:
chrissie liked last!
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden...

Aandeelhoudertje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 53

Bericht door Aandeelhoudertje »

Beetje stress bij KBC aanhouders precies.
Maandag een super mooie stijging naar boven 69 EUR.
Maar dinsdag en vandaag stevige winstnemingen van telkens meer dan een procent.
De 69 weerstand lijkt me dus een stevige te zijn.

Aandeelhoudertje
Forum actieveling
Forum actieveling

Wat een ellendige week voor KBC.
Niet vooruit te krijgen.
Vandaag zelfs bijna geen volume.
Heeft tot bijna 15u geduurd om boven de 80.000 stuks te verhandelen.

Tegen de avond dan toch boven de 200.000 stuks.

Aandeelhoudertje
Forum actieveling
Forum actieveling

Van mij mag het volgende week richting 75 EUR.

Lukang
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 776

Bericht door Lukang »

De laatste dagen deden mijn banken en verzekeringen het slecht. Ofwel stijgen deze allemaal ofwel zakken ze allen.
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save en fondsen cofb immo unc gsk gblb

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1839

Bericht door USSENTERPRISE »

Lukang schreef:
11 jun 2021 19:28
De laatste dagen deden mijn banken en verzekeringen het slecht. Ofwel stijgen deze allemaal ofwel zakken ze allen.
Dat ze allemaal samen bewegen doet me niet in verbazing van mijn stoel vallen. Dat ze zakken als de rente zakt evenmin.

perplex
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 31

Bericht door perplex »

Lukang schreef:
11 jun 2021 19:28
Voor de banken lijkt me dat gezien de weer zakkende rentes normaal. Of dat voor de verzekeraars een even groot probleem is lijkt me niet evident.

Dat daar door de financiële instellingen niet massaal tegen gelobbyd wordt begrijp ik niet. Alleen als belastingbetaler doen we daar met z'n allen een goede zaak mee.

Banken zijn weer bezig hun kosten op te trekken tegen een ritme dat de (gestegen) inflatie ettelijke malen overstijgt. Ook daar is geen protest tegen, maar ik zie het toch als een veeg teken (van paniek).
Lukang liked last!

Plaats reactie