Galapagos - GLPG

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

sigaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 174

Re: Galapagos - GLPG

Bericht door sigaar »

Lama Daila schreef:
01 apr 2021 17:14
After 15 years of relentless R&D efforts, our first medicine is now reimbursed in Luxembourg, and we are ready to bring this medicine – and hopefully many more - to patients and physicians:
sjonge jonge... en dat durven die nog tweeten bij Galapagos
ze kunnen evengoed zeggen...

"We hebben compleet gefaald ! Nog completer falen in de toekomst wordt dus heel moeilijk, maar we gaan ons best doen."

er zitten daar 100-den doctors & masters hun broek als 15 jaar te verslijten tegen 100.000 euro per jaar... en wat hebben die nu na al die jaren geproduceerd ? JACK SQUAT !
ja... een mislukt medicijn dat niet op de markt komt in de enige markt die er eigenlijk toe doet.
maar in Luxemburg (!) gaat het terugbetaald worden ! :up: er is er wel nog geen verkocht.
en europa gaat het ook goedkeuren :up:
europa... what a joke :D

FDA laat het niet toe... je moet niet vragen wat een compleet fiasco die verkoop gaat worden.
dat zal nog niet in de koers vervat zitten vrees ik...
(remember het 'vloeibaar goud' Jetrea van Thrombogenics dat ook miljarden ging opbrengen. en dat was dan nog wél goedgekeurd door de FDA, maar ze moesten er in de VS niks van weten. compleet fiasco geworden, jaar van lancering nog 20 miljoen, paar jaar later nog 1/10 ervan)

sigaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 174

Bericht door sigaar »

hopefully many more... zeggen ze er nog bij

hopelijk geen evengrote mislukkingen want als ze evengoed doen als voordien en weer met 1000 man 15 jaar moeten zoeken achter de volgende mislukking gaan we zover niet geraken.
de zak geld van 5 miljard die de geslepen van de Stolpe onterecht heeft losgepeuterd van Gilead is halverwege al op.
misschien nog sneller want een pil om graaien te stimuleren is daar al wel uitgevonden denk ik.
en wat heeft Gilead daarvoor al in ruil gekregen ? nougatbollen.

op de hollandse TV is er wekelijks een programma over gasten die ook geld losweken met mooie praatjes en niks leveren, als die een camera zien gaan die meestal lopen :)

triest eigenlijk... :(
die miljardenpot gaat waarschijnlijk gewoon opgesoupeerd worden.
wordt er daar wel serieus onderzoek gedaan vraag ik me soms af.
zo'n 300 Phd's, 400 masters die "onderzoek" doen naar vanalles en nog wat. veel zitten zich achter de muren van hun bureautje met ander dingen bezig te houden vrees ik. maar neem het ze eens kwalijk met zo'n zelfbedienend graaiersmanagement als voorbeeld en ze zijn zelf ook nog jaren zeker van hun dikke wedde, iets uitvinden of niet maakt niks uit met een pot geld van 5 miljard voor je neus. Nou, dat motiveert een mens.
een echte biotech is voor mij een kleine groep zeer geëngageerde experten die zich uit ideaal focussen op 1 of een paar medische problemen en daar alles op alles voor zetten en zichzelf (terecht) zullen belonen eens ze succes bereiken.
Galapagos is alles behalve dat.

je kunt je afvragen hoeveel medicijnen een serieus farmabedrijf als Gilead zelf had kunnen ontwikkelen met al die miljarden of eventueel uitbesteed aan enkele serieuzere kleine biotechs. en hoeveel patienten daarmee geholpen zouden zijn. nu helpt het vooral van de Stolpe met zijn eigen bankrekening te vullen.

Blackadder
Moderator
Moderator
waarderingen: 2893

Bericht door Blackadder »

Beste forumleden,

Wie dat wil kan sigaar negeren door hem op jullie 'vijandlijst' te zetten
Fr2 liked last!

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1275

Bericht door Putbruy »

Blackadder schreef:
08 apr 2021 06:37
Beste forumleden,

Negeren ? het orakel dat telkens verschijnt wanneer het moment van kopen is aangebroken ? nope :D
ZyppBe liked last!
KorteTermijnSpeler : beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht

Barbet01
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 312

Bericht door Barbet01 »

Afgelopen weekend stuurde ik een heel opportunistisch mailtje naar IR van Gilead. Ik dacht niet dat ik op alle drie de vragen reactie zou krijgen, maar wie niet waagt, niet wint. Reden waarom ik mailde is enerzijds mijn ongeduld tot duidelijkheid m.b.t US en anderzijds de signalen die Gilead tijdens conference calls zelf gaf. Hierbij de vragen en hun antwoorden.

Is Gilead still interested in gaining US market approval for Filgotinib in IBD indications?

Yes, we are still exploring filgotinib in IBD indications. Of note, we will only move forward in the US market for IBD indications if we believe there is a best-in-class profile.

Manta outcome: is Gilead able to file for Ulcerative Colitis soon?
Pending additional MANTA and MANTA-Ray data readouts, we look forward to discussions with the FDA to help determine the best path in the US.

Isn’t there an option for Gilead to sell US rights for RA low dose to another firm (like Pfizer or so)?
Based on results from the FINCH trials, we believe that a 200mg dose is required to be competitive in rheumatoid arthritis (RA) in the US. As such, it is not clear yet if a low dose would be compelling for the US market.

Mijn interpretatie:

1. Volgens mij, gegeven huidige ontwikkelingen FDA tov Jaks beschouwen ze een best in class profile al indien dit m.b.t. Safety zou blijken. In de Cowen conf. Call zeiden ze daarnaast ook “clear path to approval” is needed.

2. Zoals GLPG reeds stelde: Gilead zal dus in gesprek gaan met FDA nu al(?) / bij goede Manta 26w om de 52-weeks eis te laten vallen.

3. Het tweede deel vind ik zeer vreemd. It is not clear “yet”? Wat zouden ze daarmee bedoelen? Zelf gaan ze met de low dose toch de markt niet op in US? Of zouden ze dat mogelijk wel doen nu de FDA “strenger” wordt tov andere JAKs en de andere middelen mogelijk te veel warnings krijgen? Want die “not clear yet” vind ik vreemd. De trials spraken voor zich. De 100mg zou interessant zijn voor een bedrijf met reeds verkoopsfranchise zo begreep ik, maar om enkel daarvoor eentje op te zetten niet (wat haaks staat op enkel voor IBD dan wel eentje opzetten vind ik, neem de 100mg in RA dan mee zou ik denken, maar goed).
pate liked last!

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 307

Bericht door nete »

Blackadder schreef:
Beste forumleden,

Eventjes gaan kijken wat Sigaar allemaal uitkraamde in dit topic. Op pagina 2274 vond ik dit:

sparrow schreef:
03 sep 2020 17:01
Ik vrees dat we het aan onze rekker hebben nu dat we heel dicht op de steun zitten van 108,4. Gaan we nog doorzakken naar 105 ? Ik vrees ervoor.

Sigaar repliceerde:

dit gaat nog een heel eind onder 100 zakken. dat zie je van ver aankomen.
na zo'n koersopdoffer zie je bij aandelen vaak dat diegenen die eruit stappen meestal de slimmeriken zijn, want dikwijls zakt het de maanden erna nog 20 à 30 % door.

Doordenkertje zou ik zeggen alvorens forumleden met iets kritischer mening altijd direct aan het kruis te nagelen ?
Waarschijnlijk overdrijft Sigaar dikwijls in zijn posts maar hier sloeg hij alvast de nagel op de kop.

Blackadder
Moderator
Moderator
waarderingen: 2893

Bericht door Blackadder »

nete schreef:
08 apr 2021 12:13
Blackadder schreef:
Beste forumleden,

Eventjes gaan kijken wat Sigaar allemaal uitkraamde in dit topic. Op pagina 2274 vond ik dit:

sparrow schreef:
03 sep 2020 17:01
Ik vrees dat we het aan onze rekker hebben nu dat we heel dicht op de steun zitten van 108,4. Gaan we nog doorzakken naar 105 ? Ik vrees ervoor.

Sigaar repliceerde:

dit gaat nog een heel eind onder 100 zakken. dat zie je van ver aankomen.
na zo'n koersopdoffer zie je bij aandelen vaak dat diegenen die eruit stappen meestal de slimmeriken zijn, want dikwijls zakt het de maanden erna nog 20 à 30 % door.

Doordenkertje zou ik zeggen alvorens forumleden met iets kritischer mening altijd direct aan het kruis te nagelen ?
Waarschijnlijk overdrijft Sigaar dikwijls in zijn posts maar hier sloeg hij alvast de nagel op de kop.
'aan het kruis nagelen' is nogal overdreven lijkt me. Sigaar mag zijn gefundeerde mening zonder probleem neerpennen

Ik wou gewoon vermijden dat de discussie hier zou ontaarden in een discussie over Sigaar ipv een discussie over Galapagos ;)
nete liked last!

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 106

Bericht door forumbeurs »

[/quote]

Klopt. Ik heb toch een vraagje aan Nete. Net als jou schuw ik de grote risico's. Of aandelen die tot en men gemanipuleerd worden zoals Galapagos enkel tot doel de oprichters te verrijken. Maar in welk aandeel beleg je dan wel? Misschien heb ik die posting gemist. Maar aangezien mijn beleggingsstrategie overeenkomt met de uwe ben ik erg benieuwd. Het kan toch ook niet de bedoeling zijn enkel over risico te spreken en niet te zeggen wat het alternatief is?

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1275

Bericht door Putbruy »

ook een defecte klok geeft 2-maal daags het juiste uur aan...

ik ga niet in discussie met zeer kritische posters die angstvallig hun eigen beleggingen 'geheim' houden

men mag mij ook citeren hoor..sinds sigaar zijn analyse gedaan heeft is het aandeel al 1,3% gestegen :D
_Jack_ liked last!
KorteTermijnSpeler : beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 307

Bericht door nete »

forumbeurs schreef:
08 apr 2021 12:41
Klopt. Ik heb toch een vraagje aan Nete. Net als jou schuw ik de grote risico's. Of aandelen die tot en men gemanipuleerd worden zoals Galapagos enkel tot doel de oprichters te verrijken. Maar in welk aandeel beleg je dan wel? Misschien heb ik die posting gemist. Maar aangezien mijn beleggingsstrategie overeenkomt met de uwe ben ik erg benieuwd. Het kan toch ook niet de bedoeling zijn enkel over risico te spreken en niet te zeggen wat het alternatief is?
Privé ben ik op dit moment vrijwel niet actief, ik zit wel verweven in 3 beleggingsclubs, 2 van 15 jaar oud en eentje 5 jaar oud.
Onbegonnen werk om hier dan te komen uitleggen waar we in beleggen. Dat is kompleet off-topic.
Helaas, als ik daarover een apart topic zou openen dan wordt daar vrijwel niet naar gekeken.
Eén van die oude portefeuilles is waarschijnlijk een unicum met zeer enthousiaste leden. Wie iets meer wil weten: stuur me een PM. Ik zal die mensen met plezier een pak info geven.
In 2020 zijn we, na de eerste opdoffer een korte periode aandeelhouder geweest in GLPG tot het opnieuw bergaf ging.
Hetzelfde met Nyrstar en IBA.
Zinkende schepen tijdig verlaten is volgens ons OOK beleggen, wat de meesten hier er ook van denken. En ja, enkele van die zinkende schepen komen vrij snel terug boven water, dat is het risico.

Plaats reactie