Galapagos - GLPG

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

tim3000
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 27
Contacteer:

Re: Galapagos - GLPG

Bericht door tim3000 »

De reden waarom het me overigens weer - wat - meer begint te interesseren is omdat we inmiddels mijn GLPG B/E punt zitten.
Winst van vorig jaar is weer weg, op papier wel te verstaan.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

ZyppBe
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 14
Contacteer:

Bericht door ZyppBe »

Ik herevalueer mijn positie begin november. Zoals aangegeven door anderen komt er momenteel véél sentiment bij te pas.

*1205 IPF: Bij goede resultaten weinig impact op de koers. Waarschijnlijk (onterecht) sterke daling bij slecht nieuws. Cfr. reactie op OA.

*TOLEDO / 3970 etc.: Benieuwd naar uiteenzetting, verwachtingen zijn hoog. Zal ongetwijfeld een prikkelende show worden de 27e ("We zijn héél enthousiast over ..."), de vraag is hoeveel geloof/waarde de markt hier momenteel aan zal hechten.

*Q3 cijfers op 05/11/20

Als bovenstaand meevalt kan de koers mogelijk wat stabiliseren en blijf ik zitten, anders stap ik tijdelijk uit want de echte triggers zijn m.i. pas voor volgend jaar.

*MANTA: De onzekerheid over Filgo US zal een schaduw blijven werpen tot we een definitieve ja/nee hebben (200 mg). MANTA is uiteraard een must om de hoop te behouden. Indien negatief streep door Filgo US + implicacties beyond RA (UC in US etc.).

*1690 IPF : Volgens mij nog meer dan vroeger een belangrijke read-out, indien sterke resultaten zou dit het tij kunnen keren. Al zal het sentiment blijven bepalen (onzekerheid Filgo US). Negatief zou zéér slecht nieuws zijn, dan liggen mogelijke winsten voor Galapagos (excl. Filgo) toch wel erg ver in de toekomst, niet?
ABI / ACPH / CDPR / GLPG / INGA / IVA / PHARM / PNL / PRX

joachimds
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 537
Contacteer:

Bericht door joachimds »

ZyppBe schreef:
17 okt 2020 16:05
...

*1690 IPF : Volgens mij nog meer dan vroeger een belangrijke read-out, indien sterke resultaten zou dit het tij kunnen keren. Al zal het sentiment blijven bepalen (onzekerheid Filgo US). Negatief zou zéér slecht nieuws zijn, dan liggen mogelijke winsten voor Galapagos (excl. Filgo) toch wel erg ver in de toekomst, niet?
Inderdaad. En dan moet je je de vraag beginnen stellen wat ze daar in GLPG allemaal uitsteken. De filgo target is 10-15y geleden ontdekt. De ph2 studies zijn 5-6-7y geleden gestart als ik mij goed herinner.

Sindsdien is er eigenlijk niks deftig uit de pipeline gekomen en voorbij ph2 geraakt.

Servier OA - dood
Abbvie CF - zo goed als dood?
Morphosys/novartis eczeem - dood
Filgo - hopelijk komt dat op de US markt (MANTA OK) en zijn er geen problemen met de andere indicaties. Maar Filgo is een 'oude' molecule. Je kunt indicatie expansie doen, maar dat zal niet de gamechanger worden long-term
Als 1690 nu ook nog sneuvelt, wat schiet er dan nog over van R&D werk dat gedaan is in de laatste 3-4-5y ? 1205 en Toledo. Hopelijk is 1205 ph2 positief (krijgen we binnenkort) en is Toledo geen lege zak lucht.......

Versta me niet verkeerd. Ik geloof nog in GLPG, veel cash en filgo zal iets opbrengen. Maar de rest van de pipeline lijkt me weinig ingeprijsd.....

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1180
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

joachimds schreef:
17 okt 2020 19:08
ZyppBe schreef:
17 okt 2020 16:05
...

Inderdaad. En dan moet je je de vraag beginnen stellen wat ze daar in GLPG allemaal uitsteken. De filgo target is 10-15y geleden ontdekt. De ph2 studies zijn 5-6-7y geleden gestart als ik mij goed herinner.

Sindsdien is er eigenlijk niks deftig uit de pipeline gekomen en voorbij ph2 geraakt.
Awel, IPF (GLPG1690).

Da's nu eenmaal biotech hè: uiterst tijdrovend & zoeken naar een speld in een hooiberg.

De helft van alle R&D capaciteit zit al een tijdje op Toledo te werken, daar zullen we binnenkort (eindelijk) meer over te weten komen.

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 680
Contacteer:

Bericht door Karl »

Hoewel ik aandeelhouder ben vraag ik mij soms af of Gilead nog tevreden zal zijn met de samenwerking en het bijna 30% belang. Zonder de deal met Gilead was er niet een bodem onder de koers van de cash per aandeel en dan stond het hier nog wel lager. Galapagos mag blij zijn met de samenwerking en bij Gilead zal er nog weinig enthousiasme zijn.

Hoebeet
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1173
Contacteer:

Bericht door Hoebeet »

Kijk je even naar de sponsor en de startdatum?
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT ... w=2&rank=2

En wié was er verantwoordelijk voor de US-filing?
Uit wiéns koker zou die schimmige warrant A en B constructie zijn gekomen?

Die deal heeft voor de aandeelhouders z'n voors en tegens; maar je hoeft echt
geen medelijden met Gil te hebben.
Wimpie85 liked last!

Lama Daila
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4152
Contacteer:

Bericht door Lama Daila »

Jyseleca beschikbaar in de eerste apotheek:
https://www.docmorris.de/jyseleca-100-m ... n/16731438

525E362A-3F78-41B6-827E-A21065A5BF96.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Barbet01 liked last!
https://twitter.com/lama_daila

piddybull
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 7393
Contacteer:

Bericht door piddybull »

De eerste verkoopsresultaten met Filgotinib kan nog eens wat brutaal short geweld tot stand brengen.
Voor Galapagos is dit uiteindelijk compleet nieuw.
Ik heb 30 jaar in grote verkoopsorganisatie's gezeten ,wel niet in de medische sector.
De concurrentie zal echt niet stil gezeten hebben in de afgelopen maanden.

De Toledo show vanaf 27 oktober volg ik vanop de zijlijn.
Na wat er al gebeurt is in de afgelopen maanden blijf ik te verweest achter met de feiten.
Op de dag van de megadeal vond ik het geniaal gespeeld van Onno om Toledo zo breed uit te smeren zonder echte feiten.

Sinds 2015 kwam Galapagos ,zelfs na falen van C.F,er steeds sterker uit zowel met de beurskoers als met de gevormde deals en partnerschappen.
Deze sublieme cocktail liet me 5 jaar lang toe om echt elke vrije euro in GLPG te investeren zonder er al te veel slaap bij te laten.

In het beste geval is zowel Toledo als IPF een compleet schot in de roos.
Dan is het opnieuw nog eens groot feest voor de beleggers.
Er is helaas geen 95 % kans dat dit gaat lukken voor beide.
Vanaf hoeveel % kans blijf je dan wel zitten of verlaat je het vlaggenschip?
Barbet01 liked last!
Argenx : out in anticipation

The Argonauts were able to achieve the unthinkable.

Barbet01
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 201
Contacteer:

Bericht door Barbet01 »

piddybull schreef:
18 okt 2020 11:38
De eerste verkoopsresultaten met Filgotinib kan nog eens wat brutaal short geweld tot stand brengen.
Voor Galapagos is dit uiteindelijk compleet nieuw.
Ik heb 30 jaar in grote verkoopsorganisatie's gezeten ,wel niet in de medische sector.
De concurrentie zal echt niet stil gezeten hebben in de afgelopen maanden.

De Toledo show vanaf 27 oktober volg ik vanop de zijlijn.
Na wat er al gebeurt is in de afgelopen maanden blijf ik te verweest achter met de feiten.
Op de dag van de megadeal vond ik het geniaal gespeeld van Onno om Toledo zo breed uit te smeren zonder echte feiten.

Sinds 2015 kwam Galapagos ,zelfs na falen van C.F,er steeds sterker uit zowel met de beurskoers als met de gevormde deals en partnerschappen.
Deze sublieme cocktail liet me 5 jaar lang toe om echt elke vrije euro in GLPG te investeren zonder er al te veel slaap bij te laten.

In het beste geval is zowel Toledo als IPF een compleet schot in de roos.
Dan is het opnieuw nog eens groot feest voor de beleggers.
Er is helaas geen 95 % kans dat dit gaat lukken voor beide.
Vanaf hoeveel % kans blijf je dan wel zitten of verlaat je het vlaggenschip?
Terechte bemerking.
Die eerste verkopen gaan logischerwijs niet wauw zijn. Institutionelen weten dat dit tijd vraagt, maar de cocktail particulieren en leuke headliners in de krant zijn voor voor twijfel als het tra(a)g(er) op gang komt.

Hopen dat Toledo het tij terug kan doen keren.
Als die duale werking effectief zorgt voor minder safety issues en meer efficacy dan lijkt me dat een relatief grote kanshebber, maar dat zal 27/10 uitwijzen (preklinische data en ph1 data zal toch al iets zeggen).

IPF: hopen dat die een tweede pijler krijgen met 1205. Weet echt niet wat ik er van moet verwachten. Ik conference call q2 was Piet confident. In webinar sprak hij over hopen. Dat hoor ik niet zo graag maar goed we weten het snel.

Omdat het een ander werkingsmechanisme is zou het knap zijn als ze er een combo trial vak zouden maken in vervolg ph. Zou niet weten waarom niet. Een gelijkaardig trial als de ph3 met 1690 maar een vierde pijler met 1690 combo. Of mag dat misschien nog niet?

En dan maar hopen op futility die goed is in q1/q2 2021. Veel “hopen” in mijn bericht... op inspire en andere fora lees je vaak wel interessante reviews maar 1. Wat nemen ze en 2. Wat is goed? Want “Stable” is niet slecht maar is dat goed genoeg.

Het blijft een vreemd jaar voor GLPG. En eigelijk door 1 ding: de CRL. Had die er niet geweest was 1972 in het niets verdwenen. Straf hoe snel het allemaal kan lopen. Fijn weekend allen!

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1184
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

het heeft mijn ervaringen met biotech versterkt, als de koersen belangwekkend stijgen neem dan gerust uw winst, béter één vogel...blablabla
in port : vanalles..

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie