Wat zijn uw favoriete aandelen voor het najaar?
Stem op BEL20 aandelen / Stem op AEX aandelen

Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 321
Contacteer:

Re: Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Bericht door raminvest »

Rijkdoorvlijt , inderdaad niet rijk door de NBB aandelen . Als mijn reactie U kwetst weet dan dat het uw reactie is die gekwetst is door de waarheid . De waarheid is een uniek gegeven en zeer zeldzaam . ER is geen transparantie van de NBB de NBB verheft zich boven GOD mocht god dezelfde regels toepassen voor de mensen er zouden er veel zijn die moord en brand zouden roepen. De NBB zou als eerste de GOOD CORPORATE GOVERNANCE moeten respecteren maar daar heeft ze geen kaas van gegeten dat is te zien hoe de directie van de NBB haar eigen aandeelhouders behandelt .

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 321
Contacteer:

Bericht door raminvest »

De koers van het aandeel is de reflectie van haar vertegenwoordigers en die durven dan nog hoog van de toren blazen . Schandalig . Aan de andere kant kunnen we goedkoop bijtanken en misschien zelfs nog veel lager ook .

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1522
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE »

raminvest schreef:
17 sep 2020 04:22
De koers van het aandeel is de reflectie van haar vertegenwoordigers en die durven dan nog hoog van de toren blazen . Schandalig . Aan de andere kant kunnen we goedkoop bijtanken en misschien zelfs nog veel lager ook .
De allerlaagste prioriteit van de NBB en haar medewerkers is de aandelenkoers. Het arbitrair vastgestelde dividend is een schaamlapje om toch nog ergens een beurskoers op de tabellen te kunnen krijgen.
Aangezien de gemiddelde rente op de statutaire portefeuille structureel daalt, zal het dividend ook jaar na jaar afkalven. Hopelijk krijgen ze af en toe een stuk van hun vastgoed verkocht (o.a. de voormalige drukkerij op een prime ligging).
De liquiditeit in het aandeel is echter zo laag dat een verkoper van bijvoorbeeld 500 aandelen maanden op de koers kan drukken. De beste tactiek is volgens mij niet te veel naar de koers te kijken en het dividend elk jaar laten binnenkomen.
Rijkdoorvlijt liked last!

Rijkdoorvlijt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 116

Bericht door Rijkdoorvlijt »

USSENTERPRISE schreef:
17 sep 2020 08:52
raminvest schreef:
17 sep 2020 04:22
De allerlaagste prioriteit van de NBB en haar medewerkers is de aandelenkoers. Het arbitrair vastgestelde dividend is een schaamlapje om toch nog ergens een beurskoers op de tabellen te kunnen krijgen.
Aangezien de gemiddelde rente op de statutaire portefeuille structureel daalt, zal het dividend ook jaar na jaar afkalven. Hopelijk krijgen ze af en toe een stuk van hun vastgoed verkocht (o.a. de voormalige drukkerij op een prime ligging).
De liquiditeit in het aandeel is echter zo laag dat een verkoper van bijvoorbeeld 500 aandelen maanden op de koers kan drukken. De beste tactiek is volgens mij niet te veel naar de koers te kijken en het dividend elk jaar laten binnenkomen.
Toch kan men zich afvragen : zijn er dan geen waarde-aandelen en waarde-beleggers meer ?
Een bedrijf zoals BNB, dat 8x meer waard is dan de beurskoers, dat kan men toch rustig bijhouden, zelfs al zou er geen dividend uitgekeerd worden.

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Wat heb je aan die waarde van NBB als je als aandeelhouder telkens weer te horen krijgt dat die waarde jou niet toekomt? Ook al ben je mede-eigenaar.
Zonder dividend heeft NBB voor mij geen waarde. Het politiek benoemde bestuur van de de NBB kan, met de steun van de rechterlijke macht, de kleine aandeelhouders op willekeurige wijze benadelen.
Essentiële juridische principes waarover de FSMA zou moeten waken worden hier overtreden. Maar ja, die FSMA is natuurlijk een stuk van de NBB.
Schande.

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 157
Contacteer:

Bericht door mulder »

Dag dat BNB geen dividend meer uitkeert is het waardeloos of is het waard wat de dikzakken in Brussel vinden dat het waard is(niks zeker??) .Want bij deze gelden niet de gewone regels van het spel,en indien de regels hen niet aanstaan worden de regels tijdens het spel gewoon aangepast.Want de dikzakken hebben vooral het algemeen belang in het oog.Ik denk dan altijd hun eigen belang maar dat is niet juist,het is het algemeen belang.Het was ook voor het algemeen belang dat ze grootste stuk van het goud hebben verkocht aan supersolden.

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Als iemand tegen me zegt dat het voor mijn eigen goed is of voor het algemeen belang dan check ik altijd of mijn portefeuille nog in mijn achterzak zir.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie