Econocom

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

sempy
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 92
Contacteer:

Re: Econocom

Bericht door sempy »

Trading at 30.2% below our estimate of its fair value

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

sempy
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door sempy »

Below Fair Value: ECONB (€2.35) is trading below our estimate of fair value (€3.37)

sempy
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door sempy »

Very undervalued with proven track record.

sempy
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door sempy »

Bedrijfswinst boven niveau 2019. Gaat binnenkort doelen vrijgeven voor 2020 en 2021. Vrij optimistisch voor de rest van het boekjaar.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 664
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Zo te zien wordt er hier flink gepumpt. :)

Ik begin toch wat spijt te krijgen dat ik gedeeltelijk verkocht heb rond gemiddeld €2,35.
Niet dat Econb het slecht doet, verre van, maar ik had gerekend op een terugval op de beurs door de magerder dan verwachte resultaten van 2020 K2. Een lichte terugval in de beursindexen is er wel geweest maar niks dat een paniek liet uitbreken.
Ik ga dus Econb terug kopen voor hetzelfde verkochte aantal maar of dat aan 2,35 nog gaat lukken weet ik niet.
Laat het wel zo zijn dat voor de contracten verkoop van Econb voorlopig weinig opbeurend nieuws valt te melden, het slabakt allemaal een beetje en de binnenlopende opdrachten zijn aan lage marges (low margin IT), maar Econb doet het wel goed op gebied van kostenbesparing en inkoop met vernietiging van eigen aandelen. Ook in de desinvestering van de minst rendabele,
meestal verlieslatende, onderdelen wordt vooruitgang gemaakt. Strak geleid door oprichter en ouderdomsdeken Bouchard, dus.

Mijn pronostiek einde 2020 was altijd Econb @ €2,75. Ik denk dat dat nu ongeveer een minimun aan het worden is.
__________________________________________________________________________________

_Jack_
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 59
Contacteer:

Bericht door _Jack_ »

Ik ging alles buiten gooien aan 2, gelukkig nog niet gedaan.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

ugeerts schreef:
07 aug 2020 18:57
Zo te zien wordt er hier flink gepumpt. :)

Ik begin toch wat spijt te krijgen dat ik gedeeltelijk verkocht heb rond gemiddeld €2,35.
Niet dat Econb het slecht doet, verre van, maar ik had gerekend op een terugval op de beurs door de magerder dan verwachte resultaten van 2020 K2. Een lichte terugval in de beursindexen is er wel geweest maar niks dat een paniek liet uitbreken.
Ik ga dus Econb terug kopen voor hetzelfde verkochte aantal maar of dat aan 2,35 nog gaat lukken weet ik niet.
Laat het wel zo zijn dat voor de contracten verkoop van Econb voorlopig weinig opbeurend nieuws valt te melden, het slabakt allemaal een beetje en de binnenlopende opdrachten zijn aan lage marges (low margin IT), maar Econb doet het wel goed op gebied van kostenbesparing en inkoop met vernietiging van eigen aandelen. Ook in de desinvestering van de minst rendabele,
meestal verlieslatende, onderdelen wordt vooruitgang gemaakt. Strak geleid door oprichter en ouderdomsdeken Bouchard, dus.

Mijn pronostiek einde 2020 was altijd Econb @ €2,75. Ik denk dat dat nu ongeveer een minimun aan het worden is.
Je hebt dat nu al veel gezegd, maar ik begrijp geen snars van die redenering van 'een terugval door teleurstellende Q2 resultaten'. De markt gaat uit van barslechte Q2 resultaten, en dat laat net ruimte voor positieve verrassingen.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 664
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

@kierkegaard. Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen? Alles hangt af waar men de lat heeft gelegd en wat er uiteindelijk echt uit de bus komt. Iedereen wist op voorhand dat 2020 K2 cijfers tegenover 2019 K2 cijfers een 20% a 30% lager zouden liggen. De K/W's stonden op rood, aandelen te duur.
In hindsight, en gezien de stoicijnse reactie vd beursindexen op K2, lag de lat dus gelijk met de uitkomst.
Ik had verwacht, niettegenstaande iedereen het tegendeel zei, dat de resultaten slechter zouden zijn dan de lat zodat een negatieve reactie zou volgen. Niet zo. Ik heb trouwens geen aandelen verkocht behalve een 25% van mijn Econb.
Helemaal geen big deal dus.

Wat brengt de toekomst? De 2de golf maakt ook al niet veel indruk, en een 3de zal waarschijnlijk eind 2020 volgen. De economie boert verder en iedereen is corona en mondmaskers al meer dan gewoon, het is de nieuwe etiquette.
Niks lijkt voorlopig dus het vertrowuen te kunnen breken. Het V-herstel, nu vierkantswortel herstel, gaat verder zijn gang, lijkt het.

Voor Econb zie ik pas een echte boost te komen als hun contracten en opdrachten weer toenemen.
Wat ze nu doen is allemaal mooi en nice, maar nog niet het echte werk.
__________________________________________________________________________________

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

ugeerts schreef:
07 aug 2020 22:06
@kierkegaard. Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen? Alles hangt af waar men de lat heeft gelegd en wat er uiteindelijk echt uit de bus komt. Iedereen wist op voorhand dat 2020 K2 cijfers tegenover 2019 K2 cijfers een 20% a 30% lager zouden liggen. De K/W's stonden op rood, aandelen te duur.
In hindsight, en gezien de stoicijnse reactie vd beursindexen op K2, lag de lat dus gelijk met de uitkomst.
Ik had verwacht, niettegenstaande iedereen het tegendeel zei, dat de resultaten slechter zouden zijn dan de lat zodat een negatieve reactie zou volgen. Niet zo. Ik heb trouwens geen aandelen verkocht behalve een 25% van mijn Econb.
Helemaal geen big deal dus.

Wat brengt de toekomst? De 2de golf maakt ook al niet veel indruk, en een 3de zal waarschijnlijk eind 2020 volgen. De economie boert verder en iedereen is corona en mondmaskers al meer dan gewoon, het is de nieuwe etiquette.
Niks lijkt voorlopig dus het vertrowuen te kunnen breken. Het V-herstel, nu vierkantswortel herstel, gaat verder zijn gang, lijkt het.

Voor Econb zie ik pas een echte boost te komen als hun contracten en opdrachten weer toenemen.
Wat ze nu doen is allemaal mooi en nice, maar nog niet het echte werk.
Ik ben het met heel veel veronderstellingen hierboven grondig oneens. De K/W's op rood, de aandelen te duur? Ik hou die allemaal minutieus bij en op mijn beleggingscarrière die toch al flink langer is dan een decennium, stonden die K/W's nog nooit zo laag, alvast voor de ruime selectie (vooral Belgische en Europese) aandelen die ik volg.

Bij de publicatie van Q2 was het downside risk dus veel beperkter dan de mogelijke meevallers. Ik vond dit een redelijke no brainer.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet nog lager kan, maar dat zal dan niet door slechte resultaten zijn in Q2 maar door toekomstprojecties die verslechteren door bv. ontbreken van een vaccin, nieuwe lockdowns etc.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Je noemt zelf econocom, dus laat ons dit gewoon als illustratie nemen om je stelling van de 'dure aandelen' en 'hoge KW's' te testen.

Laten we uitgaan van 126 miljoen jaarwinst over 245M aandelen of 0,51 winst/aandeel. Econocom noteerde in Q2 gemiddeld rond de 1,8. Dat betekent een K/W van 3,5. In welke wereld dat precies 'duur' is, is me onduidelijk. Diezelfde oefening kan gemaakt worden voor het merendeel van de Belgische en zelfs Europese aandelen.
sempy liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie