Econocom

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1008
Contacteer:

Re: Econocom

Bericht door Wimpie85 »

Persartikel over de bewuste verkoop:

(ABM FN) Econocom heeft met succes de verkoop van het bedrijfsonderdeel EBC afgerond. Dit maakte het IT-bedrijf dinsdagavond bekend.

EBC, of voluit Econocom Business Continuity, is verkocht aan investeerder Chequers Capital.

Bij EBC werken 430 mensen die samen een omzet genereerden van 86 miljoen euro in 2019.

De verkoopopbrengst gebruikt Econocom voor het terugbrengen van de schulden en om de balans te versterken.
Decanus liked last!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Chef B
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 48
Contacteer:

Bericht door Chef B »

Econocom verwacht winst op peil te houden.
vogelspotter liked last!

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3319
Contacteer:

Bericht door vogelspotter »

1-07-2020

07:03

Econocom verwacht winst op peil te houden

De communicatiedienst van Econocom klopte gisteren overuren met vier nabeurse persberichten. De IT-dienstverlener meldde rond acht uur dat de midden april aangekondigde verkoop van zijn dochterbedrijf EBC (Econocom Business Continuity) aan de investeringsmaatschappij Chequers Capital is afgerond. Daarnaast volgde ook een persbericht rond de invoering van het dubbel stemrecht dat op de algemene vergadering werd goedgekeurd en een update over het uitstaande kapitaal.

Enkele uren later volgde een bijgewerkte prognose voor de eerste jaarhelft. Die had als boodschap dat de omzet in de eerste jaarhelft onder het peil van de eerste jaarhelft in 2019 zal liggen, maar dat de bedrijfswinst op peil zal blijven. In de eerste helft van vorig jaar draaide de IT-dienstverlener 1,24 miljard omzet en 39 miljoen euro bedrijfswinst.

De Tijd.
Wimpie85 liked last!
In port:Arcelormittal,Avantium,Basic-Fit, Deceun,Deutsche Bank,LUFTHANSA,econocom,
EVS,Fastned,PETROLEO BRASILEIRO -ADR -A,Prosus, Weight Watchers, X-Fab, Greenyard.
Verkocht:UCB , Euronav , OneSpan .
cash : 25 %

Decanus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 439

Bericht door Decanus »

Econocom minder hard getroffen door coronamaatregelen
(ABM FN) Econocom is in het eerste helft van dit jaar minder hard dan gevreesd getroffen door de coronacrisis. Dit meldde het bedrijf woensdagochtend.

De omzet in de eerste zes maanden valt vermoedelijk hoger uit dan aanvankelijk verwacht, aldus Econocom. Toch herhaalde de groep dat de omzet wel lager ligt dan in het eerste helft van 2019.

Verder verwacht Econocom dat de recurrente operationele winst in het eerste helft van 2020 min of meer gelijk zal zijn aan die in de eerste helft van 2019.

De nettoschuld zal lager liggen dan op 30 juni vorig jaar, aldus Econocom.

Econocom komt op woensdag 29 juli nabeurs met de halfjaarcijfers.

Door: ABM Financial News.
vogelspotter liked last!

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3319
Contacteer:

Bericht door vogelspotter »

1-07-2020

09:29

KBCS knipt koersdoel Econocom

Ondanks een positieve winstwaarschuwing gisteravond, waarbij Econocom aangaf dat het de winst in de eerste jaarhelft op peil zou houden ondanks een lagere omzet, zet KBC Securities het mes in het koersdoel voor de IT-dienstverlener.

'Econocom zit in het midden van een omvangrijke herstructurering met de verkoop van een aantal niet-kernactiviteiten. Die oefening kan aanzienlijke waarde vrijmaken. Maar door Covid-19 loopt het proces van desinvesteringen wellicht vertraging op waardoor we overgaan tot een meer ingetogen koersdoel', aldus analist Thomas Couvreur.

Het koersdoel zakt van 3,2 euro naar 2,7 euro bij een ongewijzigd koopadvies.

De Tijd.
In port:Arcelormittal,Avantium,Basic-Fit, Deceun,Deutsche Bank,LUFTHANSA,econocom,
EVS,Fastned,PETROLEO BRASILEIRO -ADR -A,Prosus, Weight Watchers, X-Fab, Greenyard.
Verkocht:UCB , Euronav , OneSpan .
cash : 25 %

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 77
Contacteer:

Bericht door de Senacour »

Econocom komt goed uit de Corona crisis.

https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... len_010720
Wimpie85 liked last!

pipsi
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 40
Contacteer:

Bericht door pipsi »

Blijkbaar weegt de koersdoelverlaging toch zwaarder door dan de positieve winstwaarschuwing van het bedrijf zelf, hoewel ik nog nooit begrepen heb welke beleggers die analisten achterna hollen.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1008
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

pipsi schreef:
01 jul 2020 10:55
Blijkbaar weegt de koersdoelverlaging toch zwaarder door dan de positieve winstwaarschuwing van het bedrijf zelf, hoewel ik nog nooit begrepen heb welke beleggers die analisten achterna hollen.
Uitgaande v/d huidige koers & koersdoel van 2,7 euro zou ik nog altijd eerder denken aan kopen dan verkopen hoor...

pipsi
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 40
Contacteer:

Bericht door pipsi »

Wimpie85 schreef:
01 jul 2020 13:09
pipsi schreef:
Uitgaande v/d huidige koers & koersdoel van 2,7 euro zou ik nog altijd eerder denken aan kopen dan verkopen hoor...
Persoonlijk laat ik deze nog even uitrazen en zie ik het eerder terug gaan naar 1,62 welke de vorige steun was maar het zou me zelfs niet verbazen als de 1,62 het niet houd dat het een retour wordt richting 1,40.
Persoonlijk momenteel geen aandelen econocom in bezit.

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 205
Contacteer:

Bericht door Chukky2 »

pipsi schreef:
01 jul 2020 13:52
Wimpie85 schreef:
01 jul 2020 13:09
pipsi schreef:
Uitgaande v/d huidige koers & koersdoel van 2,7 euro zou ik nog altijd eerder denken aan kopen dan verkopen hxoor...
Persoonlijk laat ik deze nog even uitrazen en zie ik het eerder terug gaan naar 1,62 welke de vorige steun was maar het zou me zelfs niet verbazen als de 1,62 het niet houd dat het een retour wordt richting 1,40.
Persoonlijk momenteel geen aandelen econocom in bezit.
Zal dan toch met het huidige beurs sentiment naar 1,40 gaan . Amerika staat nog steeds huiverwekkend hoog. Als die eens dalen dan zeker. Maar de koers van dit aandeel is momente3l wel meer waard
avantium Bam Bayer-Bioc.Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umic.XFab-Arcelor ,IAsiat-argenx melex -Solvay,AMG,beka.acaci.shel.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie