Geen advertenties op Beursig.com?  lees hier verder

De beurs vandaag / Markten live

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1053
Contacteer:

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door Putbruy » 26 mar 2020 16:11

Putbruy schreef:
26 mar 2020 16:09
ugeerts schreef:
26 mar 2020 16:06
Putbruy schreef:
26 mar 2020 16:00
iedereen veel geluk gegund, maar kunnen we persoonlijke trades in een specifiek aandeel in het desbetreffende topic houden ?
Je hebt gelijk Maar wat voor de algemene markt wel van belang is, dat een represntatief aandeel zoals BA, gisteren +33% stijgt en vandaag, mits veel geluk, nog eens +25%. Blijkbaar zijn de Amerikanen overtuigd van de V-shape.
De algoritmes op WallStreet die de markt aansturen, gaan dus nu non-stop de DOW met stel gemiddeld +2% per dag opdrijven. Is dit gezond of niet? Welke schok moet er komen om die waanzin te stoppen?
De Europese beurzen haken in ieder geval af, zo lijkt het, BEl20 +0,11% zie ik.
BA blijft een gok, maar zoals gewoonlijk stijgen de felste dalers altijd sneller dan de rest
Aandelen die midscheeps getroffen zijn door de huidige maatregelingen, koop ik persoonlijk (nog) niet

Het is een opbod van slecht nieuws tegen goed nieuws, hopelijk neemt de afname van de epidemie het eerdaags over, want steunmaatregelingen zijn niet oneindig
in port : vanalles..

Layzie19
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 167
Contacteer:

Bericht door Layzie19 » 26 mar 2020 16:25

Wat een vreemd verloop toch. Ik had gehoopt eens een technologiebedrijf a la Microsoft/Nvidia op te pikken maar voorlopig geven ze weinig toe. Werkloosheid piekt en de FED blijft pompen. Nog te duur naar mijn zin.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 11631
Contacteer:

Bericht door charel01 » 26 mar 2020 16:31

Jerome tilt Wall Street op
We gaan niet zonder ammunitie vallen'. Eén cruciale zin die Wall Street stut, ondanks dramatisch nieuws over de jobmarkt.

Wall Street zet voor de derde dag op rij zijn remonte voort: de Dow Jones koerst 3,6 procent hoger op 21.951 punten, wat de winst sinds het dieptepunt tijdens de sessie op maandag - 18.213 punten - tot 20 procent doet oplopen.

Deze week kregen beleggers de boodschap van Washington dat beleidsmakers de ernst van de situatie begrijpen. Eerst was er de Federal Reserve die beloofde onbeperkt schulden te zullen opkopen. Capitol Hill was eerst te druk bezig onderling te ruziën om die blanco cheque aan te nemen, maar kwam uiteindelijk toch met een reddingsplan van 2.000 miljard dollar op de proppen.

Hoe broodnodig dat plan is, leerden donderdag de dramatische cijfers vanuit de jobmarkt. In de week tot 21 maart vroegen 3,3 miljoen Amerikanen die net hun job verloren een uitkering aan. Dat is bijna vijf keer het vorige record, dat nog van oktober 1982 dateerde. Een illustratie van hoe hard de maatregelen om het coronavirus in te dijken nu ook op de Amerikaanse economie inhakt.

Bovendien waarschuwen economen dat dit nog maar het begin is. Vandaar de even belangrijke als uitzonderlijke interventie van Fed-voorzitter Jerome Powell voor de Amerikaanse televisiezender NBC. Een boodschap die eerder voor Main Street dan Wall Street bedoeld is, met één cruciale zin. Powell verzekerde in zijn eerste live-interview als voorzitter dat de centrale bank agressief geld in de economie zal blijven pompen. 'Als het op kredietverlening aankomt gaan we nooit zonder ammunitie vallen'

De boodschap van Powell is duidelijk: als 2.000 miljard niet volstaan als schokdemper - en die kans is groot - kan Capitol Hill op éénvoudig verzoek bij ons blijven aankloppen om de schok voor bedrijven en gezinnen op te vangen.

Eén beneficiant van het huidig stimulusplan is Boeing, dat vorige week voor de sector om een reddingsplan van minstens 60 miljard dollar smeekte. De al voor de coronacrisis krasselende vliegtuigbouwer herstelt 16 procent naar 183 dollar, meer dan 80 procent boven het dieptepunt van maandag.
Bron:"De Tijd"
Go with the flow.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 551
Contacteer:

Bericht door ugeerts » 26 mar 2020 16:34

Trading BA (Boeing), in 616 aan $172, eerste schijf verkocht 200 aan $183. Go with the flow idd.
Update 2de schijf verkocht 199 aan $182,4
Laatst gewijzigd door ugeerts op 26 mar 2020 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
__________________________________________________________________________________

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1053
Contacteer:

Bericht door Putbruy » 26 mar 2020 16:38

logica zit er niet echt in, maar als aandeelhouder hoop ik toch dat de indexen min of meer stabiel blijven tot de lockdowns stilaan voorbij zijn, ik kan nog bijkopen maar liever niet ;)
En alleen al maar om de shorters even nerveus te maken als wij tot nu toe waren (zijn) ;)

Mijn pensioenfonds ( waar ik totaal geen invloed op heb) was enkele dagen terug ook zo'n 25% gezakt..
in port : vanalles..

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts » 26 mar 2020 17:23

ugeerts schreef:
26 mar 2020 16:34
Trading BA (Boeing), in 616 aan $172, eerste schijf verkocht 200 aan $183. Go with the flow idd.
Update 3de en laatste schijf verkocht 217 aan $178. Na 3 up-days in de DOW, moet er morgen een down-day komen, of ik eet mijn schoen op :D
__________________________________________________________________________________

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 271
Contacteer:

Bericht door nete » 26 mar 2020 17:34

ugeerts schreef:
26 mar 2020 17:23
ugeerts schreef:
26 mar 2020 16:34
Update 3de en laatste schijf verkocht 217 aan $178. Na 3 up-days in de DOW, moet er morgen een down-day komen, of ik eet mijn schoen op :D
Mooi ritje gemaakt !
Maar ik denk (je vrees dat het morgen nog groen wordt) dat voor u eventueel gemiste winst meer pijn doet dan eventueel opgestapelde verliezen ? Bij mij alvast net het omgekeerde.
En mocht je genoodzaakt worden om je schoen op te eten, laat ons weten hoe hij gesmaakt heeft :D
7 april. Port (cash incl.) +8,00%
Aedifica +0%, WDP+2%

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts » 26 mar 2020 17:45

@nete. Ik geloof dat hier een thread was "wat is uw reactie in uw port door het virus". Verschillende keuzes, 70% koos voor bijkopen, 16% voor (gedeeltelijk) verkopen en achteraf terug kopen aan verlaagde prijs, mijn keuze.
Het BA ritje heeft me gister 17k USD opgebracht (+33% op één dag), vandaag teleurstellend slechts +12%, opbrengst 4k USD.

BElangrijker is welke vorm de rebound aanneemt. Als er morgen weer een up-dag volgt in de US, dan gelooft iedereen in een V-shape of de meer intelligentere belegger mss in een bear market rally.

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 92
Contacteer:

Bericht door Kevander » 27 mar 2020 00:14

De futures voor vrijdag 27/3 staan alvast weer allemaal stevig in het groen. Kans is echt wel groot dat de Covid-correctie gewoon een V-vorm aanneemt en daar lijkt het stilaan toch al op als je naar de grafieken kijkt.
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev (€105), Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), PostNL (€3,22)

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1143
Contacteer:

Bericht door neku » 27 mar 2020 00:32

"Going Nuclear"? Nomura Explains What More Central Banks Can Do :think:

https://www.zerohedge.com/economics/goi ... nks-can-do
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie