EVS Broadcasting

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

Belgian
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 77
Contacteer:

Re: EVS Broadcasting

Bericht door Belgian » 13 sep 2019 22:11

Game Creek Video expands HDR capabilities with major investment in XT-VIA servers

https://evs.com/en/news/game-creek-vide ... xt-servers

powered by Surfing Waves

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 439
Contacteer:

Bericht door sjos » 16 sep 2019 11:05

(ABM FN) ING heeft het advies voor het aandeel EVS verlaagd van Kopen naar Houden en het koersdoel aangepast van 27,00 naar 26,00 euro.
ING zegt veel minder te geloven in een overname van EVS, en daarop was het koopadvies met name gebaseerd. Rekenden de analisten eerder nog op een overnamekans van 60 procent, inmiddels is dit nog maar 30 procent.
En daarbij liggen er ook flinke uitdagingen op de lange termijn in het verschiet voor EVS. En die zullen moeten worden overwonnen door een nieuwe CEO, die ook nog eens de organisatie achter zich moet weten te krijgen. "Dat is niet makkelijk bij EVS", aldus ING.
Toch zijn er ook positieve punten, benadrukte ING, waaronder het verbeterende bedrijfsklimaat, de lage waardering, verwachte steun van het bestuur aan de CEO en een overname als optie voor de lange termijn.

Momenteel: EVS 23,200 -0,400 -1,69% 10:45h
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

a21
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3624
Contacteer:

Bericht door a21 » 14 nov 2019 07:17

EVS stelt outlook licht neerwaarts bij
Gepubliceerd op 14 nov 2019 om 07:09 |

(ABM FN) EVS Broadcasting Equipment heeft zijn jaarprognoses licht neerwaarts bijgesteld, nadat het in het derde kwartaal het orderboek licht onder druk kwam te staan. Dit bleek donderdag uit het kwartaalupdate van de producent van live-videobeelden.

“Hoewel we geen verlies van marktaandeel zien, hebben we een vertraging in de orderintake gezien. Dit vertaalt zich in een langer dan verwachte vertraging in de bevestiging van projecten. Hiermee passen we onze omzetverwachting voor 2019 aan tussen de 100 en 110 miljoen euro”, aldus CFO Yvan Absil van EVS in een toelichting.

Eerder mikte EVS nog op een jaaromzet tussen 100 en 120 miljoen euro.

De marktomstandigheden blijven een uitdaging voor omroepen, waarbij rekening moet worden gehouden met verschillende elementen zoals een versnelde consolidatie, de overgang naar IP, de levering van multiplatform content, de overstap naar 4K/UHD, machinaal leren en geautomatiseerde workflows, liet het bedrijf weten.

In de APAC-regio leiden politieke en handelsrelatieproblemen tot onzekerheid en vertraagde investeringsbeslissingen die een negatief effect hebben op de EVS-business, voegde het bedrijf daaraan toe.

Verder kondigde EVS de benoeming van Serge Van Herck als nieuwe CEO aan en een interim dividend van 0,50 euro per aandeel.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3950
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 14 nov 2019 09:54

Kleine tegenvaller, maar ik hield al rekening met de onderkant van de eerdere vork. Zal mijn omzetprognose nu met 5% verlagen. Wel positief dat er stevig op de kosten wordt gelet. Dat kan volgend jaar een hefboom op de winst zetten. Geen impact op investment case. Wachten op hogere waardering terwijl je ondertussen een dividend van 4,6% krijgt. Aan €26 zou ik ze wellicht inruilen voor iets anders.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 439
Contacteer:

Bericht door sjos » 14 nov 2019 11:04

Lap, -5,38% momenteel. Misschien tijd om wat bij te kopen, gewoon omwille van het dividend ?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 14 nov 2019 11:10

Afhankelijk van beschikbare cash en opportuniteiten elders en met het oog op 2020 zou ik rond de €20 nog wel een pakketje durven bijkopen.

Lilly
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 3
Contacteer:

Bericht door Lilly » 14 nov 2019 11:56

de december put 20 levert momenteel rond de 32 euro op. Kan een goed idee zijn...

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1276
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE » 14 nov 2019 12:36

Lilly schreef:
14 nov 2019 11:56
de december put 20 levert momenteel rond de 32 euro op. Kan een goed idee zijn...
Vandaag lopen de november optieseries af. Sta nog short in de put 21. Als die waardeloos afloopt en de premie binnen is dan kijk ik zeker naar de december puts.

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 600
Contacteer:

Bericht door wimvd » 21 nov 2019 08:46

jens_dev schreef:
14 nov 2019 09:54
Kleine tegenvaller, maar ik hield al rekening met de onderkant van de eerdere vork. Zal mijn omzetprognose nu met 5% verlagen. Wel positief dat er stevig op de kosten wordt gelet. Dat kan volgend jaar een hefboom op de winst zetten. Geen impact op investment case. Wachten op hogere waardering terwijl je ondertussen een dividend van 4,6% krijgt. Aan €26 zou ik ze wellicht inruilen voor iets anders.
Ik had jou verwittigd paar maanden geleden, maar je bent verliefd geworden op dit aandeel (misleiding waar veel beleggers zich aan vangen). Ik vind ze aan huidige koers nog altijd overgewaardeerd. Dividend maakt veel goed, dus als je ze in port neemt en niet naar omkijkt vang je er geen buil aan, maar dat neemt niet weg dat er veel interessantere beleggingen dan EVS waren de afgelopen tijd. Het koersverloop van de afgelopen 10 jaar bekijken zegt genoeg.
In port: Shell (€21,69), Befimmo (€49,43), Euronav (€6,26), Umicore (€25,63), NBB (€2230), Econocom (€2,35), crowdlending, 66% cash

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 21 nov 2019 09:17

Verliefd, qué? Ik heb een beperkte, speculatieve positie van 3%. Dit is geen conviction buy die 10 jaar in mijn PF zal zitten.
wimvd schreef:
21 nov 2019 08:46
Ik vind ze aan huidige koers nog altijd overgewaardeerd.
Op basis van wat? Staaf je mening als je iets over de waardering te zeggen hebt... Ik verwacht niet dat je hierop zult reageren.

Beurskap: €285m
Ondernemingswaarde: circa €220m
Gemiddelde jaarlijkse vrije kasstroom die ik verwacht voor 2019 en 2020: €20m per jaar (mijn eerdere verwachting was €22m). Dat geeft aan de huidige koers een vrijekasstroomrendement van 9% en een dividendrendement van 4,9% - in een omgeving van negatieve en nulrentes en waarin 'momentumaandelen' aan vrijekasstroomrendementen van 3% noteren. Aan de juiste prijs kan zelfs een bedrijf met uitdagingen een interessante investering zijn.
wimvd schreef:
21 nov 2019 08:46
dat neemt niet weg dat er veel interessantere beleggingen dan EVS waren de afgelopen tijd. Het koersverloop van de afgelopen 10 jaar bekijken zegt genoeg.
Nobody gets to invest in retrospect, dus hier reageer ik zelfs niet op. Ik kan achteraf inderdaad ook vaststellen dat EVS de afgelopen 10 jaar is achtergebleven, maar dat zegt niets over de toekomst en daar heb ik dus helemaal niets aan.
wimvd liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie