AB InBev

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Belgian
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 58

Re: AB InBev

Berichtdoor Belgian » 10 Aug 2019 10:00

Natty Light, the King of Cheap Beers, Goes After Hard Seltzer

https://www.wsj.com/articles/natty-ligh ... 1XXo1DNL6H

powered by Surfing Waves

KraFtaVerK
Moderator
Moderator
waarderingen: 106

Berichtdoor KraFtaVerK » 12 Aug 2019 17:44

Hopelijk glijden we niet terug naar EUR 80; dan ga ik toch even vloeken dat ik niet verkocht aan 90+
Pour vivre heureux, vivons cachés

They’ll strip you of your heritage

blotte marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 288

Berichtdoor blotte marc » 12 Aug 2019 17:55

De argentijnse peso duikt vandaag ongeveer 20 procent lager tegenover de Amerikaanse dollar, nadat de liberale president Mauricio Marci zondag een zware nederlaag leed bij de voorverkiezingen, in de aanloop naar de presidentsverkiezingen in oktober.

AB InBev ABI-1,31% heeft met Quilmes het grootste Argentijnse biermerk in handen, en ook de duurdere merken Patagonia, Corona en Budweiser scoren er goed. In 2018 vertegenwoordigde de Argentijnse peso 3,4 procent van de brutobedrijfswinst (ebitda) van 22,08 miljard dollar van de groep, leert het jaarverslag. De Argentijnse omzet belandde dus op zo'n 750 miljoen dollar. De muntdaling met een vijfde, kost AB InBev grosso modo 150 miljoen dollar, of omgerekend 133 miljoen euro. Dat is zonder rekening te houden met eventuele indekkingen tegen valutaschommelingen.

AB InBev past zich wel aan de zeer uitzonderlijke situatie in het land aan. Sinds vorig jaar voert de bierreus er een zogeheten 'inflatieboekhouding', om rekening te houden met de hyperinflatie van 60 procent. Dat noopte de brouwer tot een bijzondere afboeking over 2018, omdat de historische kostprijs van de activa geen enkel uitstaans meer had met de in dollar uitgedrukte realiteit.

Door de slabakkende economie verkocht AB InBev er ook iets minder bier dan het jaar voordien, al gaat het om een 'lichte eencijferige daling' van de volumes.

Bron : De Tijd
Kootpenne liked last!
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden...

Msb12i
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 248

Berichtdoor Msb12i » 12 Aug 2019 21:28

KraFtaVerK schreef:Hopelijk glijden we niet terug naar EUR 80; dan ga ik toch even vloeken dat ik niet verkocht aan 90+

Hopelijk glijden we terug onder de 80€. Dan ben ik blij dat ik aan 90 verkocht heb. :roll:
Het is moeilijk iemand te geloven, als je in zijn plaats zou liegen.

Kootpenne
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 105

Berichtdoor Kootpenne » 13 Aug 2019 10:37

blotte marc schreef:De argentijnse peso duikt vandaag ongeveer 20 procent lager tegenover de Amerikaanse dollar, nadat de liberale president Mauricio Marci zondag een zware nederlaag leed bij de voorverkiezingen, in de aanloop naar de presidentsverkiezingen in oktober.

AB InBev ABI-1,31% heeft met Quilmes het grootste Argentijnse biermerk in handen, en ook de duurdere merken Patagonia, Corona en Budweiser scoren er goed. In 2018 vertegenwoordigde de Argentijnse peso 3,4 procent van de brutobedrijfswinst (ebitda) van 22,08 miljard dollar van de groep, leert het jaarverslag. De Argentijnse omzet belandde dus op zo'n 750 miljoen dollar. De muntdaling met een vijfde, kost AB InBev grosso modo 150 miljoen dollar, of omgerekend 133 miljoen euro. Dat is zonder rekening te houden met eventuele indekkingen tegen valutaschommelingen.

AB InBev past zich wel aan de zeer uitzonderlijke situatie in het land aan. Sinds vorig jaar voert de bierreus er een zogeheten 'inflatieboekhouding', om rekening te houden met de hyperinflatie van 60 procent. Dat noopte de brouwer tot een bijzondere afboeking over 2018, omdat de historische kostprijs van de activa geen enkel uitstaans meer had met de in dollar uitgedrukte realiteit.

Door de slabakkende economie verkocht AB InBev er ook iets minder bier dan het jaar voordien, al gaat het om een 'lichte eencijferige daling' van de volumes.

Bron : De Tijd

Geen indekking tegen de argentijnse peso.
Goed beleggingsadvies is duur, slecht beleggingsadvies is duurder

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3865

Berichtdoor jens_dev » 13 Aug 2019 10:43

Dat kunnen wij niet weten.

En die $150m is 0,68% van hun EBITDA. Dat is niet leuk nee, maar evenmin een groot probleem.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Kootpenne
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 105

Berichtdoor Kootpenne » 13 Aug 2019 11:12

jens_dev schreef:Dat kunnen wij niet weten.

En die $150m is 0,68% van hun EBITDA. Dat is niet leuk nee, maar evenmin een groot probleem.

Heb dat nochtans gelezen in jaarverslag of in een update van de resultaten. Geen enkele tegenpartij biedt een indekking aan gezien de volatiliteit van de munt en zeker al niet voor dergelijk groot bedrag. Makes sense
Goed beleggingsadvies is duur, slecht beleggingsadvies is duurder

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 13 Aug 2019 11:20

Dat zijn altijd momentopnames; snapshots op een vaste datum. Je kan gelijk hebben hoor. Ik zeg alleen dat we het niet kunnen weten, en dat de impact nogal meevalt als je die afzet tegen de jaarlijkse ebitda van de groep. ABI is wereldwijd actief. Het zal altijd wel ergens onrustig zijn.
blotte marc liked last!

KraFtaVerK
Moderator
Moderator
waarderingen: 106

Berichtdoor KraFtaVerK » 14 Aug 2019 21:22

-3% alweer in de US.. vrolijk wordt een mens er niet van.
Pour vivre heureux, vivons cachés

They’ll strip you of your heritage

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 14 Aug 2019 22:06

Ik vind woelige periodes wel degelijk leuk. Dan ontstaan net de grootste kansen (: Naar ABI kijk ik wel niet. Heb er al genoeg.
Umi liked last!

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen