Unitronics

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
DOVANO
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 1

Re: Unitronics

Berichtdoor DOVANO » 17 Jun 2019 20:18

Candy Kain,

Ik heb vrijdag een brief gekregen van de federale overheidsdienst financien te Gent dat mijn bezwaarschrift toegewezen is aan :
P GENT-EXPERTISE2 te Oudenaarde met waarin ook staat dat ze zo spoedig mogelijk de gegevens van de verantwoordelijke ambtenaar zullen mededelen. Ik vermoed dat het dichtsbijzijnde belastingskantoor aangewezen wordt...bij U in dit geval Dendermonde denk ik. Toevallig kwam ik op de belastingsaangifte ook een rubriek tegen waar men een bezwaarschrift kan indienen bij het lokale belastingskantoor voor dergelijke dingen. Hopelijk moeten we dit niet doen via de belastingsaangifte anders kunnen we nog een tweetal jaren wachten op onze centen....zou me niet verwonderen...
Daarop stond ook een mailadres van de federale bemiddelingsdienst financien. Die heb ik ook gecontacteerd en die hebben me vandaag geantwoord dat ze bereid zijn te helpen, maar het is nu wachten op de 'bevoegde' ambtenaar.
Stuur anders ook uw dossier door naar : joos.desmyter@minfin.fed.be
dan heeft hij 2 vliegen in 1 klap.
Succes en groetjes.

Beleggen met zeer lage tarieven?
Goedkoopste in België, scherp in Nederland

powered by Surfing Waves

candy kain
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8

Berichtdoor candy kain » 17 Jun 2019 22:48

Dovano, doe ik !
Bedankt. We zitten stilaan op de goede weg denk ik.
Groetjes...

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 212

Berichtdoor Gentse strop » 18 Jun 2019 21:27

Bij Binck zou er geen RV afgehouden zijn bij de split. Vandaag gebeld en vertelden dat door de afschaffing hiervan in België ze geen RV zouden afgehouden hebben.

Ivan
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor Ivan » 19 Jun 2019 22:53

Allen,

Vandaag een antwoord gekregen via de ombudsman van de fiscus.
Zij hadden mijn klacht doorgespeeld naar het verantwoordelijke belastingskantoor waar ik onder val. De directeur van dit centrum zijn motivatie is uitgebreid,zie hieronder zijn uiteindelijke advies:

Ik raad u dan ook aan een bezwaarschrift in te dienen via MyMinfin.be ofwel per brief aan
PARTICULIEREN MECHELEN - Zwartzustersvest 24 B 30, 2800 Mechelen.

Ik vrees dat het nog wat kan duren vooraleer we onze centen terugzien.

Mvgr,
Ivan.

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 97

Berichtdoor josymar » 20 Jun 2019 00:26

Gentse strop schreef:Bij Binck zou er geen RV afgehouden zijn bij de split. Vandaag gebeld en vertelden dat door de afschaffing hiervan in België ze geen RV zouden afgehouden hebben.

Zoals ik op 2 mei al heb gepost, kan ik bevestigen dat Binckbank geen roerende voorheffing heeft ingehouden.
Dat het een bureaucratische nachtmerrie zou worden, was toen ook al duidelijk.

DOVANO
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor DOVANO » 24 Jun 2019 19:25

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een telefoon gekregen van Dhr Desmyter van de ombudsdienst.
Die vertelde me het goede nieuws dat mijn dossier goedgekeurd is bij FOD Oudenaarde (hij had blijkbaar met die dienst getelefoneerd) en dat ik eerstdaags een brief zal ontvangen ter bevestiging en om deze te tekenen en terug te sturen. Daarna volgt de terugbetaling maar dat kan enige maanden duren zei hij...
Ik heb toch de indruk dat die ombudsdienst goed werk levert !
Al bij al zal dit toch nog redelijk vlotjes verlopen, is wel jammer dat een mens daar zelf moet achter zitten en dat de hulp van de bank bijna nihil is...zo kennen we ze ook weer beter...
Hopelijk zullen jullie ook goed nieuws ontvangen een dezer dagen. grtjs Dovano
Ivan liked last!

candy kain
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor candy kain » 25 Jun 2019 23:24

Vandaag brief ontvangen van fod financiën Dendermonde. Binnenkort zou ik de gegevens doorkrijgen van de ambtenaar die mijn bezwaarschrift zal onderzoeken. Dovano staat blijkbaar al verder via de Gentse weg. Weer afwachten dus... Wordt vervolgd.

candy kain
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor candy kain » 02 Jul 2019 20:27

Vandaag bericht gekregen van kbc-bolero waarin ze aanbieden om voor hun klanten een bezwaarschrift in te dienen. Te reageren voor 31/07/2019. Ze vermelden er al direct bij dat het dan nog zeker een jaar zal duren vooraleer je het geld terug ziet. Er begint dus van alles in gang te schieten blijkbaar... Met het nodige geduld komt het dus wel in orde zo lijkt het...

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen