Nyrstar

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2978

Re: Nyrstar

Berichtdoor Dirk19 » 11 Jun 2019 16:03

Trafigura: 'Activa Nyrstar hebben aanzienlijk opwaarts potentieel'

Trafigura besteedt in zijn halfjaarrapport ook een hele passage aan Nyrstar. De eerder discrete groep legde daar tijdens de redding van eind vorig jaar en dit jaar amper verklaringen over af. Nyrstar kost Trafigura twee afboekingen, van 17 en 35 miljoen dollar.

De passage beschrijft grotendeels de voornaamste elementen van de redding. Opvallend is dat Trafigura ook lovende woorden heeft voor Nyrstar. 'De activa van het bedrijf hebben een aanzienlijk opwaarts potentieel, maar het werd de laatste tijd afgeremd door een ongepaste kapitaalstructuur', luidt het onder meer. Trafigura zegt ook positieve langetermijnvooruitzichten te hebben voor zink.

Nyrstar kost Trafigura twee afboekingen, van 17 en 35 miljoen dollar.
Na het opkuisen van de schuldenlast en de balans bij Nyrstar, verwacht Trafigura 'een verbetering te zien van de winstgevendheid van Nyrstar die een stabiel langetermijnplatform zal bieden voor zijn marktleidende operaties wereldwijd', staat nog in het halfjaarrapport.

Maar de gewone aandeelhouders van Nyrstar zullen daar niet van kunnen meegenieten: door de hulp van Trafigura worden zij zo goed als volledig weggeveegd. De zinkgroep zal nog voor eind september worden geconsolideerd in de cijfers van moeder Trafigura.

De Tijd
charel01 liked last!

powered by Surfing Waves

Beursgoeroe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 23

Berichtdoor Beursgoeroe » 12 Jun 2019 12:38

Schande wat er allemaal gebeurd in de wereld!!!
Samen met analisten bedrijf weggeven met alles er op en aan.
De kleine belegger terug voor de zoveelste keer in de zak gezet, door te zeggen dat leiding aandelen aan het inkopen waren en zo vertouwen schonken.

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 181

Berichtdoor nete » 12 Jun 2019 13:12

Beursgoeroe schreef:Schande wat er allemaal gebeurd in de wereld!!!
De kleine belegger terug voor de zoveelste keer in de zak gezet, door te zeggen dat leiding aandelen aan het inkopen waren en zo vertouwen schonken.

Toch twee vragen:
1) Hebben die "bazen" wel of niet aandelen gekocht of was het een valse melding ?
2) Nyrstar is wel niet op één dag 98% gezakt dacht ik ?
Beleggen=maximaliseer je winst, BEPERK je verlies.
AB Inbev, Aedifica, Care Property, Carlsberg, Coca Cola, Dax Global Mining, Heineken, Shurgard, Sofina, Tencent Holdings, WDP (+ cash)

Dirk19
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Dirk19 » 12 Jun 2019 14:54

nete schreef:
Beursgoeroe schreef:Schande wat er allemaal gebeurd in de wereld!!!

Toch twee vragen:
1) Hebben die "bazen" wel of niet aandelen gekocht of was het een valse melding ?
2) Nyrstar is wel niet op één dag 98% gezakt dacht ik ?

1) ja de bazen hebben aandelen gekocht
2) als ze zeggen 'Trafigura remains a supporting shareholder', dan gaan wij kleine beleggers er van uit dat Trafigura Nyrstar blijft steunen en niet inpikken :twisted: :evil:

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 758

Berichtdoor tsuretie » 13 Jun 2019 11:30

Dirk19 schreef:2) als ze zeggen 'Trafigura remains a supporting shareholder', dan gaan wij kleine beleggers er van uit dat Trafigura Nyrstar blijft steunen en niet inpikken :twisted: :evil:

Een paar duzend blz geleden hebben we uitgebreid gediscuteerd over Traf.

Er was toen al consensus dat Traf probeerde Nyr in te lijven zonder het te moeten overnemen.
Het is hen finaal dus wel degelijk gelukt.
Ze hebben het, van meet af aan, super slim gespeeld achter de schermen. Geef toe !
Ze controleren nu de tweede grootste zinksmelter ter wereld voor een prikje.
Zink is nog altijd een metaal dat wereldwijd niet kan gemist worden !

Als je hun recente balans bekijkt,
dan kan je niet anders dan respect hebben,
maar het zijn en blijven "gangsters" ...

Maar als je dan, als grondstoffenhandelaar,
een quasi monopolie in dat levensnoodzakelijke metaal kan besturen,
dan is dat, voor hen, een onwaarschijnlijke natte droom.

Wij zijn gepoept, zij zijn dik geslaagd !
Va bene ! Het weze zo :(
piddybull liked last!
Payton Planar, Resilux, Bpost, Norcros,Ter Beke. Cash 45 %

Dirk19
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Dirk19 » 13 Jun 2019 11:38

tsuretie schreef:Wij zijn gepoept, zij zijn dik geslaagd !

We have been 'f'd in the A' inderdaad

Ik had het moeten weten maar ik was geobsedeerd om mijn verliezen te kunnen recupereren en ik ben te naïef geweest

Ach, alles is relatief natuurlijk...

Tomya
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 37

Berichtdoor Tomya » 13 Jun 2019 12:49

Je kan veel termen bedenken voor de handelwijze van Trafigura.
Geen van alle erg flatterend. "koersmanipulatie", "diefstal" en "oplichterij" zijn nog de mooiste.
Wraakroepend.
Wimpie85 liked last!

Beursgoeroe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 23

Berichtdoor Beursgoeroe » 13 Jun 2019 13:06

IK hoop dat er binnenkort actie komt tegen zulke frauduleuze praktijken!!!!
Mensen op een verkeert spoor zetten en dan de zaak in eigen beheer nemen en de aandeelhouders weg vegen.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 482

Berichtdoor Wimpie85 » 13 Jun 2019 22:18

Beursgoeroe schreef:IK hoop dat er binnenkort actie komt tegen zulke frauduleuze praktijken!!!!
Mensen op een verkeert spoor zetten en dan de zaak in eigen beheer nemen en de aandeelhouders weg vegen.

Er zal niks tegen gebeuren... maak je niet teveel illusies!

De pagina omslaan & vooruit kijken is het devies; hoe pijnlijk ook voor heel veel kleine particuliere beleggers.

Dirk19
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Dirk19 » 13 Jun 2019 22:25

Wimpie85 schreef:
Beursgoeroe schreef:IK hoop dat er binnenkort actie komt tegen zulke frauduleuze praktijken!!!!

Er zal niks tegen gebeuren... maak je niet teveel illusies!

De pagina omslaan & vooruit kijken is het devies; hoe pijnlijk ook voor heel veel kleine particuliere beleggers.

Ik geef je gelijk Wimpie, maar als er geen actie ondernomen wordt zal er ook nooit iets veranderen.

Ik heb zelf de fut niet meer om nog een klacht in te dienen, heb al genoeg tijd verspild aan dit rotaandeel (jarenlang bezig geweest met te hopen op beterschap, terwijl ik die rommel gewoon had moeten verkopen en had moeten verdergaan).

Maar ik vind het desondanks toch belangrijk dat er mensen klacht zullen indienen, want we zijn royaal belazerd geweest.

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen