Nyrstar

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
marvan
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 186

Re: Nyrstar

Berichtdoor marvan » 19 Jun 2018 10:37

Beheerder schreef:
Kootpenne schreef:Beheerder, wat voor een belachelijke vergelijking is dit? Rode heeft moeten "voortbouwen" op wat hij geërfd heeft van Junck. Een vergelijking gaat pas op als beide dezelfde vertrekbasis hebben.
Niveau nihil, man.

Het is makkelijk om met de vinger naar een CEO te wijzen, alsof die het alleen voor het zeggen heeft. In de eerste jaren ging de koers onder leiding van Junck zelfs maar twee, drie en ook bijna maal vier. Dat het naderhand dan niet goed uitpakt ligt niet aan één man, of misschien wel maar dan was het de aandeelhouder zelf die bv. risico's niet in zag of niet ging spreiden.

Yep, en Juncker moest voortbouwen op wat hij erfde van zijn voorganger en dat was een totale catastrofe!

Ik kocht toen een pakket aandelen rond de 2 en verkocht het onder Juncker met een monsterwinst van ongeveer 6 x mijn inzet, ben dus zeer tevreden over Juncker.

Fout van Juncker was dat hij te voortvarend was en aan de lopende band mijnen kocht, hij moest dat geleidelijk gedaan hebben zodat men dat kon integreren in het grote geheel.

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 580

Berichtdoor tsuretie » 19 Jun 2018 11:02

Beheerder schreef:
Kootpenne schreef:Beheerder, wat voor een belachelijke vergelijking is dit? Rode heeft moeten "voortbouwen" op wat hij geërfd heeft van Junck. Een vergelijking gaat pas op als beide dezelfde vertrekbasis hebben.
Niveau nihil, man.

Het is makkelijk om met de vinger naar een CEO te wijzen, alsof die het alleen voor het zeggen heeft. In de eerste jaren ging de koers onder leiding van Junck zelfs maar twee, drie en ook bijna maal vier. Dat het naderhand dan niet goed uitpakt ligt niet aan één man, of misschien wel maar dan was het de aandeelhouder zelf die bv. risico's niet in zag of niet ging spreiden.

@Dirk,

Ik stel voor om een petitie op te starten om Beheerder te laten vervangen wegens desinformatie.
Of, nee, dat kan niet zeker, want het is immers zijn site ?
Hoe lossen we dit nu weer op ? :lol:

Ik denk dat ik Beheerder bij mijn vijanden zal plaatsen,
maar dat is ook weer stom,
want ik heb net mijn premium lidgeld betaald.

Moeilijke kwestie ... :lol:
Dirk19 liked last!
Nyrstar, Ageas, Payton Planar, Resilux, XRP, Bpost, Lotus B, Sberbank, Gazprom, AB Inbev, Basic-Fit

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 943

Berichtdoor Dirk19 » 19 Jun 2018 12:13

Dollar stijgt weer met een centje. Is weer 18 miljoen extra in de pocket voor Nyrstar ;)

judge
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 199

Berichtdoor judge » 19 Jun 2018 15:39

Ja en weer een hoop meer in het rood voor ons :twisted: :twisted:

Dirk19 schreef:Dollar stijgt weer met een centje. Is weer 18 miljoen extra in de pocket voor Nyrstar ;)
Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht
-------------------------------------------------------

ancaoli
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 138

Berichtdoor ancaoli » 19 Jun 2018 18:03

Het begint te kribbelen bij mij. Sterke $ zou verrassende resultaten kunnen geven. Onder 4,5 ben ik terug koper.
Vaste Portefeuille:Gala, Pharm, Exmar, WRN, Accentis, Iep, Global G, SocGen, Roularta, Celyad, Biocartis, Zenitel, Geron, Argenx, Synergy, Mithra, Enwave, Agfa, Accsys

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 341

Berichtdoor ugeerts » 19 Jun 2018 18:11

ancaoli schreef:Het begint te kribbelen bij mij. Sterke $ zou verrassende resultaten kunnen geven. Onder 4,5 ben ik terug koper.

Koersdoel van 4€ van Abn Amro gaat moeiteloos bereikt worden. Momenteel avalanche gevaar; uitstappende grootaandeelhouders triggeren een sneeuwbal effect. Hoogtepunt eind K2, niet onmogelijk sub 4€.
__________________________________________________________________________________

ringoeur
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 558

Berichtdoor ringoeur » 19 Jun 2018 18:17

Nyrstar : A risk/reward profile that is not attractive enough in our view.

Though Nyrstar’s credit metrics will improve significantly in the next two years, there are still some uncertainties at the moment in our view: the liquidity risk (not enough liquidity to cover the repayment of the EUR 350m straight bond due 2019; a new refinancing operation will therefore be needed), the reaction of S&P with regards to credit metrics that would not meet the criteria (adjusted leverage below 5x) for a B- rating at the end of this year, the execution on Port Pirie...

https://www.researchpool.com/provider/o ... um=twitter
14-11-2014 liked last!

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor ugeerts » 19 Jun 2018 18:55

Beheerder schreef:Er is nogal vaak commentaar op Junck maar afgaande op de koers van het aandeel Nyrstar doet Rode het niet veel beter. In de onderstaande grafiek die van Euronext afkomstig is het tijdvak gemarkeerd dat Junck CEO was en het tijdvak dat Rode nu CEO is. Onder Rode is de koers al bijna 40% gedaald, onder Junck is tussentijds de koers zelfs verveelvoudigd. Ik ga er vanuit dat in de grafiek KV's niet zijn opgenomen maar de split wel.

Foutje vd beheerder. De KV's zijn wel degelijk , naast de reverse split, verrekend in de koers. De grafiek doet uitschijnen dat bij IPO in 2007 , de uigifte koers rond 70 euro lag. In werkelijkheid was dat rond 20 euro.
Dirk19 liked last!
__________________________________________________________________________________

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor ugeerts » 19 Jun 2018 19:03

marvan schreef:
Beheerder schreef:
Niveau nihil, man.

Yep, en Juncker moest voortbouwen op wat hij erfde van zijn voorganger en dat was een totale catastrofe!

Ik kocht toen een pakket aandelen rond de 2 en verkocht het onder Juncker met een monsterwinst van ongeveer 6 x mijn inzet, ben dus zeer tevreden over Juncker.

Fout van Juncker was dat hij te voortvarend was en aan de lopende band mijnen kocht, hij moest dat geleidelijk gedaan hebben zodat men dat kon integreren in het grote geheel.

Juncker heeft de beleggers gek gemaakt in de 2008-2011 periode met beloften dat zijn aangekochte mijnen wel tot 3 miljard € (3000 M) per jaar zouden kunnen bijdragen ad ebitda. De Tijd schreef toen vlammende artikels waarbij ze de Junk man voor gek veklaarden. In feite was de koers run up van 2 naar 12 in die periode puur gebaseerd op gebakken lucht. En vanaf 2012 bleek die cashflow uit de mijnen zo tegen te vallen dat nyrstar jaar op jaar een netto verlies moest boeken. Maar iedereen geloofde toen nog dat de mijnen intact waren, tot uiteindelijk het besef kwam in 2015 dat Junk echte "junk", engelse term voor waardeloos spul, had aangekocht. Daarvoor draagt hijzelf en de raad van bestuur onder toendertijd Julien De Wilde, de volle verantwoordelijkheid. Die 2 zijn ondertussen al lang buiten gesjot.
Ook niet vergeten dat Trafigura die voor 25% nyrstar opkocht in 2014, zich ook door Junk heeft laten vangen, net zoals de meeste beleggers.

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 943

Berichtdoor Dirk19 » 19 Jun 2018 19:30

Zanna (van Pierre Huylenbroeck) kocht onlangs Nyrstar aan.
Wimpie85 liked last!