Option

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Gesloten
Hamster
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 262

Re: Option

Berichtdoor Hamster » 16 Mei 2018 22:16

Ik wens vanuit het diepste van mijn voedselzakjes alle Crescent aandeelhouders veel succes toe.

Dat zullen we nodig hebben.

Heeft nog wel even tijd nodig.

Jaartje of 3 minimaal.

Minimaal.

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 928

Berichtdoor grepolis » 16 Mei 2018 22:24

Beste Frik,

Ik sla uw weinigzeggende raadgevingen, net als je overige berichten trouwens, compleet in de wind.

Het is boeiend om te lezen in welke bochten de voorzitter niet uitvoerend (prikje naar JC?) zich draait om niet te moeten stellen dat hij sedert januari al vier kredieten heeft moeten aanspreken om nog steeds niet zelfbedruipend te zijn en nu stelt dat dit wel zal zijn binnen de nieuwe structuur waar OPTION een onderdeel van zal uitmaken (dus ook dan niet zelfbedruipend zal zijn...en hij gebruikt hiervoor 2019 als beoogde tijdsframe?). Maar ik waardeer wel wat hij in 2017 heeft gerealiseerd (en dat in grote tegenstelling met JC die wel andere opties voor ogen had). Of Van Zele de aandeelhouders in de toekomst iets gunt zal je moeten afwachten maar ik vermoed dat dit niet zo vet zal zijn.

Maar goed...was jij niet de man die immer positief nog niet zo lang geleden bij 20 cent stond te brullen dat je opnieuw had bijgekocht...het staat nu merkelijk minder maar nu koop je niet meer bij...Hoezo, toch wat minder positief geworden. Ik geloof eerlijk gezegd totaal niets van jouw posts...je hebt volgens mij helemaal geen aandelen maar geniet te volle van het manipuleren (zonder enig inhoud).

ALs jij het jaarverslag dan toch zo positief vindt...argumenteer dit, overtuig mij met citaten uit het jaarverslag en paginanummer zodat iedereen je werk kan waarderen en desnoods verifiëren.
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit als Lügen. Friedrich Wilhelm Nietzsche

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor grepolis » 16 Mei 2018 22:27

Hamster schreef:
frikandel75 schreef:Hamster terug ?!
Option wordt de nieuwe Melexis !!
Gegroet :ugeek:

Eerst eventjes delen en dan vermenigvuldigen.

Zo zijn Frikandellen ook ontstaan.
Ze smaken prima maar het blijft rommel!

Klopt,

mijn vrouw lust ze met ajuintjes en ketchup...ik lust ze (nog net) niet rauw! :twisted:
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit als Lügen. Friedrich Wilhelm Nietzsche

frikandel75
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 660

Berichtdoor frikandel75 » 16 Mei 2018 22:42

Sta ik niet op ignore dan ?! :roll:
Blij te horen dat mijn mening telt !
Gegroet :ugeek:

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor grepolis » 16 Mei 2018 23:50

Option Wireless ....

OPTION Wireless dd 09/03/2018 schreef: bron:OPTION RAPPORTEERT JAARCIJFERS 2017

Het netto resultaat voor 2017 bedraagt k€ -959 of € -0,003 per gewoon of verwaterd aandeel. Dit in vergelijking met een netto resultaat van € -7,9 miljoen of € -0,08 per gewoon of verwaterd aandeel in 2016.

En toen werd er alom hoera geroepen want option was quasi opnieuw winstgevend...ze maakten wel bijna geen omzet meer, hadden nauwelijks nog personeel...en blijkbaar nog krediet nodig...

Jaarverslag OPTION WIreless 2017 dd 15/05/2018 schreef:NETTORESULTAAT EN WINST PER AANDEEL
Het resultaat per aandeel voor 2017 was als volgt:
Het nettoresultaat in 2017 bedroeg € (14,1) miljoen of € (0,06) per uitstaand aandeel en per aandeel na
verwatering. Ter vergelijking, in 2016 bedroeg het nettoresultaat € (7,9) miljoen of € (0,08) per uitstaand
aandeel en per aandeel na verwatering.

Oeps...dat is wel plots een pak minder... en dit op twee maanden tijd?

Jaarverslag OPTION WIreless 2017 schreef:Op datum van dit verslag werden in 2018 verschillende bijkomende brugfinancieringen bekomen:
- Bijkomend bedrag van samen k€ 750 aan renteloze brugfinanciering toegezegd door verschillende investeerders;
- Brugfinanciering door Alychlo NV en Van Zele Holding NV van elk k€ 150 met het oog op eventuele toekomstige acquisities;
- Financiering voor € 488.211,56 overeengekomen om de roerende voorheffing verbonden aan bepaalde intresten op obligatieleningen door de betreffende investeerders die deze intresten mee inbrengen in het kapitaal;
- Bijkomende financiering voor € 531.605,47 door Sainte Catherine om een andere overbruggingskrediet van 2015 terug te betalen.
Op datum van dit verslag is de financiering door Sainte Catherine nog te ontvangen. Alle andere overbruggingen zijn ontvangen. Alle bovenvermelde financiële schulden en leningen zullen worden aangeboden voor inbreng in het kapitaal van de Vennootschap aan 2 cent per aandeel, mits goedkeuring van de aandeelhouders.

Dus: 750k€ + 300k€ + 488k € + 532k€= 2.070k€ nieuwe kredieten in 2018! Ik vrees dat er van die 300K€ mogelijke acquisities niet zo veel meer overschiet voor overnames...of is het zichzelf overnemen dat ze prefinancieren? Coucke is daar wel heel goed in.

Jaarverslag OPTION WIreless 2017 schreef:KRITISCHE BEOORDELINGEN
Continuïteit
Ondanks de € 2,1 miljoen aan bijkomende financieringen die reeds werden ontvangen en toegezegd in 2018 blijft de huidige kaspositie beperkt. We refereren naar de sectie ‘BELANGRIJKE GEBEURTENISSEN DIE PLAATSVONDEN NA AFLOOP VAN HET BOEKJAAR’ voor verdere informatie omtrent de 2018 bijkomende financieringen. De Raad van Bestuur beslist om de financiële informatie op te stellen volgens het continuïteitsbeginsel, gezien:
- Reeds ontvangen en toegezegde bijkomende financieringen in 2018, waarbij al deze financieringen werden aangeboden om in te brengen in het kapitaal van de Vennootschap naar aanleiding van de transactie die gepland staat op 22 mei 2018, vermits het quorum niet werd behaald, op 2 mei 2018.
- Groeiend vertrouwen na gesprekken met verschillende partijen tot het bekomen op korte termijn van een kredietlijn van rond € 2 miljoen, voor de financiering van extra werkkapitaalbehoeften en van de nog resterende historische schuld verplichtingen.
- de verwachte realisatie van de verschillende driejarenplannen, inclusief deze van Option NV zelf met de verderzetting van de tendens naar een positieve EBITDA (gestuurd door omzetgroei en kostenbesparingen), en de met Crescent NV ingebrachte dochtervennootschappen die vanaf 2019 moeten instaan voor een positieve bijdrage tot de groepskasevolutie.
Voornoemde evoluties laten toe om een liquiditeitsplan in het vooruitzicht te stellen voor de komende veertien maanden dat de nieuwe groep na de overname van Crescent in een nieuwe, grotere dimensie duwt en haar toelaat aan haar kasbehoeften te voldoen mits de verderzetting van lopende afbetalingsplannen.

Dus tot 2018 geen positieve resultaten en het zijn de dochters die voor een positief resultaat moeten zorgen in 2019, zoals reeds eerder opgemerkt. Maar dit is natuurlijk heel positief bij de gedachte dat het resultaat al eind 2017 positief ging zijn...of zelfs voor bepaalde nekkletsers over heel 2017!

Ik ben heel benieuwd welk plan men kan voorleggen. De kredietlijn van 2M€ van de heel veeleisende banken (volgens mij stelden ze heel gewone eisen inzake kredietwaardigheid).

En toch zie ik positieve elementen voor Van Zele maar ik blijf heel wantrouwig of dit daarom gunstig moet gezien worden voor de OPTI-aandeelhouders. Het is volgens mij wel duidelijk geworden dat JC niet op dezelfde lijn zit als de andere drie hoofdaandeelhouders want anders was er op 02/05/2018 een BAV-beslissing genomen.

wolkpoort
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 263

Berichtdoor wolkpoort » 17 Mei 2018 00:31

er zijn slechts drie grote aandeelhouders die samen iets meer dan 40% van de aandelen bezitten.
Dus 2/5 was sowieso onmogelijk.

Uit het verslag blijkt duidelijk dat er nog steeds geen verbetering is tot op vandaag en ook geen enkele indicatie dat er contracten of vooruitzichten op een hogere omzet zijn.
De dagen van de Cloudgate zijn geteld en geld om iets nieuw te ontwikkelen, is er niet.
Het zal dus van de know-how die er nog bij Option is en voornamelijk van Crescent/Innolumis moeten komen.
Het verslag was vooral een mooie verduidelijking waarom de grootste believer, nl. JC, zoveel aandelen verkocht.
Benieuwd of hij er volgende week zal zijn.

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 527

Berichtdoor 14-11-2014 » 17 Mei 2018 00:49

Het netto resultaat voor 2017 bedraagt k€ -959 of € -0,003 per gewoon of verwaterd aandeel.

Het nettoresultaat in 2017 bedroeg € (14,1) miljoen of € (0,06) per uitstaand aandeel en per aandeel na
verwatering.

Oeps...dat is wel plots een pak minder... en dit op twee maanden tijd?

Nou en. Option gaat volop voor de Amersfoortse Ariane 2-raket, en die toekomstige uitgehuwelijkte partner heeft weinig interesse in het verkrijgen van zoveel mogelijk lijken van Option. Precies een reden waarom zo'n jaarverslag wordt uitgesteld. Een zo schoon mogelijk schip, gericht op de te verwachten Verlichting in de zeer nabije toekomst, betaald door de oude aandeelhouders. Liever nu een groter verlies door het afwaarderen van de hele handelsvoorraad van 2 routers van Option dan dat Crescent binnenkort een nettoverlies van €13,141 miljoen als bruiloftsgeschenk meekrijgt.

Hamster
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 262

Berichtdoor Hamster » 17 Mei 2018 06:18

wolkpoort schreef:er zijn slechts drie grote aandeelhouders die samen iets meer dan 40% van de aandelen bezitten.
Dus 2/5 was sowieso onmogelijk.

Uit het verslag blijkt duidelijk dat er nog steeds geen verbetering is tot op vandaag en ook geen enkele indicatie dat er contracten of vooruitzichten op een hogere omzet zijn.
De dagen van de Cloudgate zijn geteld en geld om iets nieuw te ontwikkelen, is er niet.
Het zal dus van de know-how die er nog bij Option is en voornamelijk van Crescent/Innolumis moeten komen.
Het verslag was vooral een mooie verduidelijking waarom de grootste believer, nl. JC, zoveel aandelen verkocht.
Benieuwd of hij er volgende week zal zijn.

Maakt niet uit.
Wordt ie bij verstek uit zijn mandaat ontheven.

Nee.

Het gaat er allemaal niet direct beter op worden voor ons.

Zeker niet.

frikandel75
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor frikandel75 » 17 Mei 2018 09:06

Hamster is al terug ? Korte winterslaap !
Welkom opnieuw ... :geek:

frikandel75
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor frikandel75 » 17 Mei 2018 09:12

Ik blijf positief en vertrouw op de technologie en het management ! Ik blijf koper !! De toekomst lacht ons toe !!! Gegroet :ugeek: