Option

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1753

Re: Option

Berichtdoor Beheerder » 14 Feb 2018 20:37

Beste forumleden, nogmaals het verzoek om ontopic te reageren. Dit wil zeggen inhoudelijke reacties te plaatsen en niet over elkaar of onzin berichten te plaatsen om bijvoorbeeld kritische berichten al dan niet bewust te doen ondersneeuwen. Enkelen hier hebben recent al een tijdelijke korte ban gehad en als dat niet de oplossing is dan zullen bans in het vervolg langer duren.
dochter123 liked last!
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

dochter123
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 658

Berichtdoor dochter123 » 14 Feb 2018 21:03

@VWarena:

hierin vergist U zich.

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 541

Berichtdoor Banner » 15 Feb 2018 09:02

[MODBREAK: Bericht verwijderd wegens offtopic]
grepolis liked last!

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 910

Berichtdoor grepolis » 15 Feb 2018 09:47

handset schreef:Al weken probeert Wolkpoort als een gek de koers terug naar beneden te praten.
Hij slaagt er niet in.
Dat de drie Groten massaal aandelen verkopen vindt hij normaal, maar als een kleine garnaal zegt dat hij daardoor zijn aandelen grotendeels afstootte gaat hij bijna door het lint.
Wel heeft hij medelijden met JC, ocharme....
Hij zal geen honger lijden...

Ik betwijfel of een trader zich durft te riskeren aan het Option aandeel om het aandeel op dit niveau te houden.
Wie veel, zeer veel aandelen wil verkopen heeft er volgens mij een veel groter belang dat dit niveau voorlopig blijft.
We zien wel wat het wordt.

Waar haal jij dat de drie groten massaal aandelen verkopen?

De drie groten (op 1 januari - bevestiging in jaarverslag OPTION 2017 nog na te gaan) dat zijn JC met ong 71M aandelen, Danlaw met zo'n 50M aandelen, Van Zele met zo'n 34M aandelen.

MC (in al zijn constructies samen) is op de vierde plaats met 26M aandelen
Vermec was op de vijfde plaats met ong. 13M aandelen

De volgende 10 aandeelhouders (uit obligatieronde 1 en 2) hadden samen zo'n 7% van de aandelen in handen maar hebben van de top 5 de gelegenheid gehad om vrij snel na de omzetting van obligaties en kredieten hun aandelen van de hand te doen. Of ze dit allemaal gedaan hebben is niet duidelijk maar de meeste zijn wel uitgestapt en hebben hoogst waarschijnlijk hun investering eruit kunnen halen.

Vermec heeft met verlies verkocht zoals ik reeds eerder vertelde en zullen die verlies hoogst waarschijnlijk volledig in 2017 opnemen.

Noch Van Zele, noch Danlaw hebben bij mijn weten aandelen verkocht.

JC heeft 14.5M aandelen in januari verkocht
MC en co hebben 17.2M aandelen in de periode 05/17 - 01/18 verkocht

Hierdoor heeft MC en co nog zo'n 7.7 M aandelen maar als de kredietomzetting van de 1.5M euro aan 2 cent wordt omgezet dan verwerft hij er plots 75M en komst hij dus op een totaal van 82.7M aandelen (twee jaren geleden zou dit 100% van het bedrijf betekenen...als de plannen daadwerkelijk doorgaan dan zal hij in april zo'n 6% in bezit hebben, Danlaw zo'n 4%, JC eveneens 4% en Van Zele (en co) zo'n 73%.

JC heeft op dit moment (op uitzondering van de verkoop die nog niet werd meegedeeld) 56M aandelen en blijft de grootste aandeelhouder maar wordt op de voet gevolgd door Danlaw.

Of en wanneer de top 4 ook van de aandelen hebben ingekocht de voorbije weken is me tot op heden niet gekend en zolang ze onder de drempel blijven van de participatiemelding zullen we het niet zo snel vernemen (situatie 31/12 moet normaal wel gekend zijn maar wat in januari verhandeld werd is nog niet onmiddellijk zichtbaar en dat is belangrijk voor eind maart.

Belangrijk feit is dat JC als hoofdaandeelhouder ook daar zijn greep op het bedrijf verliest. De exit-procedure door MC en Van Zele wordt verder uitgevoerd.
handset liked last!
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit als Lügen. Friedrich Wilhelm Nietzsche

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 910

Berichtdoor grepolis » 15 Feb 2018 09:48

en al deze berekeningen krijgen jullie allemaal gratis voor niets... moeilijk te begrijpen hé Friksken.

disclosure: heb geen aandelen van OPTION.
Banner liked last!
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit als Lügen. Friedrich Wilhelm Nietzsche

Hamster
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 219

Berichtdoor Hamster » 15 Feb 2018 10:07

grepolis schreef:en al deze berekeningen krijgen jullie allemaal gratis voor niets... moeilijk te begrijpen hé Friksken.

disclosure: heb geen aandelen van OPTION.

Ik zou van je willen weten of de bestaande AH ook emissierechten krijgen en zo ja waar en hoe zij kunnen intekenen.

Wees vrij zelf niet te participeren.

Wil ook wel betalen voor deze informatie.

handset
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 492

Berichtdoor handset » 15 Feb 2018 10:23

grepolis schreef:
handset schreef:Al weken probeert Wolkpoort als een gek de koers terug naar beneden te praten.
Hij slaagt er niet in.
Dat de drie Groten massaal aandelen verkopen vindt hij normaal, maar als een kleine garnaal zegt dat hij daardoor zijn aandelen grotendeels afstootte gaat hij bijna door het lint.

Ik betwijfel of een trader zich durft te riskeren aan het Option aandeel om het aandeel op dit niveau te houden.
Wie veel, zeer veel aandelen wil verkopen heeft er volgens mij een veel groter belang dat dit niveau voorlopig blijft.

De drie groten (op 1 januari - bevestiging in jaarverslag OPTION 2017 nog na te gaan) dat zijn JC met ong 71M aandelen, Danlaw met zo'n 50M aandelen, Van Zele met zo'n 34M aandelen.

De volgende 10 aandeelhouders (uit obligatieronde 1 en 2) hadden samen zo'n 7% van de aandelen in handen maar hebben van de top 5 de gelegenheid gehad om vrij snel na de omzetting van obligaties en kredieten hun aandelen van de hand te doen. Of ze dit allemaal gedaan hebben is niet duidelijk maar de meeste zijn wel uitgestapt en hebben hoogst waarschijnlijk hun investering eruit kunnen halen.

Vermec heeft met verlies verkocht zoals ik reeds eerder vertelde en zullen die verlies hoogst waarschijnlijk volledig in 2017 opnemen.

Hierdoor heeft MC en co nog zo'n 7.7 M aandelen maar als de kredietomzetting van de 1.5M euro aan 2 cent wordt omgezet dan verwerft hij er plots 75M en komst hij dus op een totaal van 82.7M aandelen (twee jaren geleden zou dit 100% van het bedrijf betekenen...als de plannen daadwerkelijk doorgaan dan zal hij in april zo'n 6% in bezit hebben, Danlaw zo'n 4%, JC eveneens 4% en Van Zele (en co) zo'n 73%.

JC heeft op dit moment (op uitzondering van de verkoop die nog niet werd meegedeeld) 56M aandelen en blijft de grootste aandeelhouder maar wordt op de voet gevolgd door Danlaw.

Of en wanneer de top 4 ook van de aandelen hebben ingekocht de voorbije weken is me tot op heden niet gekend en zolang ze onder de drempel blijven van de participatiemelding zullen we het niet zo snel vernemen (situatie 31/12 moet normaal wel gekend zijn maar wat in januari verhandeld werd is nog niet onmiddellijk zichtbaar en dat is belangrijk voor eind maart.

Belangrijk feit is dat JC als hoofdaandeelhouder ook daar zijn greep op het bedrijf verliest. De exit-procedure door MC en Van Zele wordt verder uitgevoerd.

Ik heb het wel over de 3 gekende Groten (FSMA) die met zekerheid aandelen verschoven.

frikandel75
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 613

Berichtdoor frikandel75 » 15 Feb 2018 10:27

Er heerst een lichte zenuwachtigheid bij de niet-aandeelhouders, waarom weet ik niet ... :geek:

emma
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 117

Berichtdoor emma » 15 Feb 2018 10:28

grepolis schreef:
Hij slaagt er niet in.

@Grepolis,

Heb je enig idee hoe we de waarde van het nieuwe bedrijf kunnen bepalen na de integratie?
Er moet toch iets zijn(niet enkel centen) die dhr Zele overtuigd heeft om dit alles nog op zijn schouders te nemen?
Dank bij voorbaat ;)

Mvg,Emma
VWarena liked last!

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 291

Berichtdoor 14-11-2014 » 15 Feb 2018 10:56

Heb je enig idee hoe we de waarde van het nieuwe bedrijf kunnen bepalen na de integratie?
Er moet toch iets zijn(niet enkel centen) die dhr Zele overtuigd heeft om dit alles nog op zijn schouders te nemen?

Deel, om mee te beginnen, de verwachte omzet van 12 miljoen euro eens door 1,2 miljard aandelen...

Een motivatie voor Herr Seele kan gemisbruik van de overwaardering zijn. Er wordt met hooguit een paar miljoen euro een enorme papieren marktwaarde gegenereerd, die door een eenvoudige reverse split als sneeuw voor de zon zou verdwijnen.