Option

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 541

Re: Option

Berichtdoor Banner » 14 Feb 2018 11:09

dochter123 schreef:
frikandel75 schreef:@Dochter : heeft u aandelen Option of interesse om te kopen ? Vanwaar uw volle interesse in dit aandeel ?! :ugeek:

Goeie morgen Frikandel:

ik stel vast dat van de AH, uitgezonderd Kruger, doch de meerderheid van de overige, schijnbaar nogal eens vergeten wat er in het al dan niet recente verleden hier werd geplaatst van berichten.
Ik bezit geen aandelen Option, en zal er zoals ik reeds eerder in berichten in het verleden vermeldde, ook geen aanschaffen of kopen. In dat opzicht heb ik steeds na eerst het zelf bekijken van cijfers, outlook, steeds de indruk gehad dat Grepolis tot hiertoe het steeds bij het rechte eind heeft gehad. De AH kan zeggen dat het goed zal komen, dit hoor ik hier zeker de laatste twee jaar, maar het zal nog moeten blijken. Leidt hieruit niet af dat ik wens dat het niet goed afloopt met Option of wat erna komt, dat heb ik zeker niet, en ook nooit gezegd. In eerdere berichten zult U zeker kunnen lezen dat ik gemeend stel dat niemand geld wenst te verliezen en dat ik voor de AH hoop dat met Option alles goed komt.

Als U de laatste 14, 15 maanden het forum goed zou gevolgd hebben, zult U ongetwijfeld reeds hebben opgemerkt en vastgesteld dat ik hier veel minder op berichten reageer dan voorheen. Mijn interesse in de fora van Beursig liggen niet alleen, en zeker niet voornamelijk of prioritair bij Option.

Mjn echte interesse liggen bij de aandelen die ik bezit, Ageas, Econocom, Euronav, in NL Corbion, KPN en Pharming. Naar vooral deze laatste gaat mijn interesse uit wat gezien de evolutie die het aandeel heeft doorgemaakt sinds de KV (waaraan ik heb meegedaan) begin december 2016, logisch is. Bekijk hier op Beursig gewoon het forum van Pharming en Option en vergelijk mijn aantal geplaatste berichten op beide, je zult onmiddellijk vaststellen wat ik bedoel. Zonder bedragen of getallen te vermelden, Pharming heeft me geen windeieren gelegd. Als U de grafiek van Pharming voor de genoemde periode bekijkt zult u begrijpen wat ik bedoel, dit allemaal terzijde.

Zoals ik ook reeds eerder meldde zal ik hier voornamelijk nog lezen. Wanneer in de toekomst in een repliek een door mij geposte mail wordt gebruikt, of ik word gequot en ik het nodig acht om te reageren, zal ik dat doen.

Ik vraag me wel nog steeds af waarom de voortrekkers van de aandeelhouders hier op het forum (Frikandel, Sempy, Handset, VWarenna, Kruger en ik zal er nog enkele vergeten) die periode maart-april geen bijkomend bericht naar die Zuid-Afrikaanse firma hebben verstuurd om meer inlichtingen te krijgen betreffende de samenwerking tussen dat bedrijf en Option.
Ik ga er van uit dat die vraag nooit beantwoord zal worden.

Prachtig geformuleerd, right to the point. ;)

dochter123
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 658

Berichtdoor dochter123 » 14 Feb 2018 11:23

Kruger schreef:Vooraleer de bal en een to do-list in het kamp te leggen van anderen, vraag je je ook nog steeds af wat de naam van dat bedrijf nu weer was? Want dat was je een jaar geleden alweer vergeten toen je opdrachten begon rond te strooien.

Maar om je te troosten: de opvolging werd gedaan en hier gedeeld.

Kruger,

mij moet je niet troosten. Ik kan wel iets hebben, anderen hier schijnbaar niet.

Of ik me de naam van dat bedrijf herinner of niet, doet niet terzake, en dat weet jij ook.
Overwegende dat jij blijkbaar zowat de enige bent die zich oudere berichten herinnerd en/of opslaat, had je antwoord overtuigender geweest indien je er het resultaat van de opvolging nogmaals had bijgevoegd. Als je voor je repliek de inhoud van mijn mail gebruikt zul je uw eigen opvolgingen betreffende Option aangaande samenwerkingen met een buitenlands bedrijf zeker bij gehouden hebben en had je deze zonder enige moeite kunnen bijvoegen.
Zulke mails hou je bij, het zou in één klap ook een degelijk antwoord op mijn vraag geweest zijn. In één adem dan, misschien kun je dan ook de mail of het bericht van een jaar geleden hier posten waarin ik zoals je zegt opdrachten begon rond te strooien. Ik kan het me niet onmiddellijk herinneren en zou je dankbaar zijn als je me hierbij helpt.
grepolis liked last!

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 975

Berichtdoor jean de florette » 14 Feb 2018 11:48

VWarena schreef:@ banner en Jean'ke ... Jullie interesse in het Option aandeel moet wel groots zijn me dunkt :lol:
Een belegger die geen aandelen bezit of dat aandeel niet "in het vizier" heeft, op de radar ;) en toch elke post ervan met hun neus er op lezen, ontleden en zich zelfs geroepen voelen om dan te reageren als door een wesp gestoken ? Merkwaardig en toch wel een vreemd gedrag ... Scheppen jullie dan enkel voldoening om op de man te spelen of is dat gedrag een mysterie voor de wetenschap en de medische wereld!?

Welke wesp? Waar 'op de man'? Typische flauwekul hè? Of was je over Option bezig?

't Is een openbaar forum. Iedereen leest mee. Een beetje evenwicht én niveau mag wel, vind ik.
grepolis liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

handset
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 492

Berichtdoor handset » 14 Feb 2018 12:03

wolkpoort schreef:2 weken geleden dacht u nog in de plaats van de topmensen bij Option.
Blij dat u nu inziet en toegeeft dat ze het beter en meer weten dan u.

Die schijn geven ze toch...

Ze verkopen miljoenen aandelen meer dan ik, misschien kan je ze eens aanschrijven en melden dat ze van mening veranderd zijn en dat ze er nu plots miljoenen buitenkieperen.

Schijnbewegingen of superreflexen, wie zal het zeggen.
Jij?

wolkpoort
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 253

Berichtdoor wolkpoort » 14 Feb 2018 14:46

ik geloof niet zo in complottheorieën. Een complot is het enige been dat de euforische posters op dit forum nu nog hebben om op te staan. Alle andere indicatoren zijn spijtig genoeg niet positief.
Ik ben er van overtuigd dat JC geen 15 miljoen stuks, waarvan een groot deel aan 4,5 en 6 cent, verkoopt als schijnbeweging.
Als hij zoiets zou lappen, zou ik hem niet alleen aanschrijven, maar zou ik recht in z'n gezicht zeggen dat dat laag bij de grond is.
grepolis liked last!

VWarena
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 164

Berichtdoor VWarena » 14 Feb 2018 14:49

jean de florette schreef:
VWarena schreef:@ banner en Jean'ke ... Jullie interesse in het Option aandeel moet wel groots zijn me dunkt :lol:
Een belegger die geen aandelen bezit of dat aandeel niet "in het vizier" heeft, op de radar ;) en toch elke post ervan met hun neus er op lezen, ontleden en zich zelfs geroepen voelen om dan te reageren als door een wesp gestoken ? Merkwaardig en toch wel een vreemd gedrag ... Scheppen jullie dan enkel voldoening om op de man te spelen of is dat gedrag een mysterie voor de wetenschap en de medische wereld!?

Welke wesp? Waar 'op de man'? Typische flauwekul hè? Of was je over Option bezig?

't Is een openbaar forum. Iedereen leest mee. Een beetje evenwicht én niveau mag wel, vind ik.

Jean, bedankt voor uw bijdrage hier, we worden weer wat wijzer. Als U nu eens eerlijkheidshalve kleur bekent door te zeggen dat je wel degelijk interesse toont in Option en vandaar dit openbaar forum leest want voor de lol zomaar als tijdsverderf doet men dit niet... of toch :roll: (iedereen leest mee???)
Gelukkig heb ik bijgekocht aan 0,04 de laagste koers dit jaar. Mijn gemiddelde ligt nu op 0,071
Maar ik blijf geduldig zitten en geloof er nog in... Dit aandeel zou eens het aandeel van het jaar 2018 kunnen worden. Hopelijk in positieve zin.

@ dochter, fijn te lezen dat u hoopt dat alles komt goed met Option. Hoop doet leven en uiteraard is verlies maken niet leuk doch maak u absoluut geen zorgen. X% winst uit een vorig steraandeel in het slechtse geval zien in rook opgaan is nog steeds geen verlies imo. Zat nl. sinds 2009 in Ablynx aan 4,79 (persoonlijk beste en meest rendabele belegging ooit en werd uiteraard een zwaargewicht van formaat in mijn PF), vandaar stevig ingezet op Option toen de koers de 4 cent aantikte Mithra Ph en Biocartis ... Intussen met Mithra reeds ingedekt tegen een eventueel faillisement van Option waar sommigen hardop van dromen, kwestie van huiswerk maken en natuurlijk dit jaar volop de wind in de zeilen op licht verlies met Biocartis na maar komt wel goed.
Bovendien eind vorig jaar gegokt op Tigenix voor bekenmaking EMA en dit jaar startte geweldig met een Japanse premie van een goei 70% ... Af en toe wat risico nemen kan mooie vruchten opleveren. Dus wat betreft Pharming , ook goed gegokt van u en een welgemeende proficiat ervoor, deze had of heb ik niet omdat een mens soms keuzes maakt en teveel high risk in PF is not done voor een goede huisvader.
Mvg
charel01 liked last!

MADNESS
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1424

Berichtdoor MADNESS » 14 Feb 2018 15:04

Option zou zomaar het aandeel van 2018 kunnen worden. ;)
Buy or sell, short or long? One thing is sure, a trader must be strong!

Hamster
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 219

Berichtdoor Hamster » 14 Feb 2018 16:18

MADNESS schreef:Option zou zomaar het aandeel van 2018 kunnen worden. ;)

Drie keer de standaarddeviatie durf ik er om verwedden.
Voor de kenners is dit een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid van 95,4%.
MADNESS liked last!

Kruger
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 413

Berichtdoor Kruger » 14 Feb 2018 16:42

dochter123 schreef:
Kruger schreef:Vooraleer de bal en een to do-list in het kamp te leggen van anderen, vraag je je ook nog steeds af wat de naam van dat bedrijf nu weer was? Want dat was je een jaar geleden alweer vergeten toen je opdrachten begon rond te strooien.

Maar om je te troosten: de opvolging werd gedaan en hier gedeeld.

Kruger,

mij moet je niet troosten. Ik kan wel iets hebben, anderen hier schijnbaar niet.

Of ik me de naam van dat bedrijf herinner of niet, doet niet terzake, en dat weet jij ook.
Overwegende dat jij blijkbaar zowat de enige bent die zich oudere berichten herinnerd en/of opslaat, had je antwoord overtuigender geweest indien je er het resultaat van de opvolging nogmaals had bijgevoegd. Als je voor je repliek de inhoud van mijn mail gebruikt zul je uw eigen opvolgingen betreffende Option aangaande samenwerkingen met een buitenlands bedrijf zeker bij gehouden hebben en had je deze zonder enige moeite kunnen bijvoegen.
Zulke mails hou je bij, het zou in één klap ook een degelijk antwoord op mijn vraag geweest zijn. In één adem dan, misschien kun je dan ook de mail of het bericht van een jaar geleden hier posten waarin ik zoals je zegt opdrachten begon rond te strooien. Ik kan het me niet onmiddellijk herinneren en zou je dankbaar zijn als je me hierbij helpt.

Pardon? Je bedoelt dat ik zulke mails moet bijhouden, maar jij niet?
Nog een opdracht?

Bij De Tijd gaan ze er nu echt voor!

6 februari: "Jan Callewaert verkoopt Option aandelen";
13 februari:"Callewaert verkoopt massaal Option aandelen";
14 februari:"Jan Callewaert verkoopt massaal Option aandelen".

dochter123
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 658

Berichtdoor dochter123 » 14 Feb 2018 16:53

@VWarena:

Ik wens U het beste met gans uw PF, niet enkel alleen met Option. Dit geldt trouwens voor iedereen. Een deel van de aandelen die U bezit volg ik niet. Je hebt in het verleden blijkbaar toch een aantal beslissingen genomen op het juiste ogenblik.

Wat Pharming aangaat, dit was niet echt een gok. Toen eind Q3 2016 de beslissing was gevallen dat Mr. De Vries de rechten in de USA voor Ruconest ging terug kopen van Valeant stond het eigenlijk in de sterren geschreven dat Pharming in 2017 enorme mogelijkheden zou bieden. Iedereen die Pharming een beetje volgde wist dat Pharming onder Valeant 30% van de opbrengst ontving, wat eind 2016 een 16 miljoen USD bleek te zijn. Na de terugkoop werd dat 100%. De CEO breidde dan ook het sales team voor de USA uit met het gevolg dat de eerste drie kwartalen 2017 een omzet is gedraaid van 56.8 miljoen USD. Wat het met de koers heeft gedaan weten we ondertussen. Dit allemaal terzijde want we zitten op het Option forum.
VWarena liked last!