Ablynx

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
believer
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1103

Re: Ablynx

Berichtdoor believer » 14 Jan 2018 13:04

Phil007 schreef:mss even het vermelden waard wat Novo te zeggen heeft ...

https://www.reuters.com/article/us-ably ... SKBN1EX15D

The $11 billion haemophilia market is facing upheaval and Novo stands to lose sales following approval of a new Roche drug Hemlibra.

Biopharmaceutical treatments, led by haemophilia, make up around 20 percent of Novo’s sales, with diabetes and obesity products accounting for the remaining 80 percent.

“We have solid growth in our diabetes and obesity business but we are struggling a little bit to maintain the same level of growth momentum in biopharma,” Novo’s Chief Financial Officer Jesper Brandgaard said.

“I think it would be natural to update the bid following a detailed discussion with the board of directors of Ablynx,” he said on a conference call, adding that it would be premature to speculate on any increase.

Brandgaard also played down the threat of an interloper, saying: “In terms of counter proposals it is not our understanding that any other bidder is pursuing the target.”

Dit wil zeggen dat er ons een hoog bod te wachten staat en dat er al een andere firma aan het proberen is bij Ablynx als ik het goed begrijp!

Blackbelt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 182

Berichtdoor Blackbelt » 14 Jan 2018 13:18

Brandgard beweert juist dat hij niet op de hoogte is van enige andere firma die een bod overweegt.

Dominiquetg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 56

Berichtdoor Dominiquetg » 14 Jan 2018 13:34

Idd ie zegt net dat qoute " that it would be premature to speculate on any increase" het te vroeg zou zijn op een hoger bod te speculeren evenmin op een ander bod van een ander bedrijf...
Laatst gewijzigd door Dominiquetg op 14 Jan 2018 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Argen-X Kiadis Pharming Biocartis Celyad Mithra

Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 288

Berichtdoor Zeus » 14 Jan 2018 13:35

Blackbelt schreef:Als de CEO nu zijn bod wil verhogen moet die voldoende argumenten hebben voor zijn RVB om dat te verantwoorden.
2 of 3 miljard uitgeven, en daarna het deksel op de neus krijgen, daar zit die niet op,te wachten, want dan riskeert hij zijn ontslag.

Ik volg even niet :?

Wat bedoel je met 3 miljard uitgeven en daarna het deksel op de neus krijgen? Verwacht je dat Novo opgescheept zal zitten met mislukte RSV en lupus trials?
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

Phil007
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 61

Berichtdoor Phil007 » 14 Jan 2018 14:06

Dominiquetg schreef:Idd ie zegt net dat qoute " that it would be premature to speculate on any increase" het te vroeg zou zijn op een hoger bod te speculeren evenmin op een ander bod van een ander bedrijf...

Je moet ook zien wie dit zegt, Brandgard , CFO, laat uiteraard niet in zijn kaarten kijken ; en mocht er al een ander bedrijf interesse vertonen, ben ik toch niet zeker of Novo hiervan reeds op de hoogte is

anderzijds, als ik Novo zou zijn, zou ik uiteraard afwachten of er uberhaupt andere spelers zijn; nu reeds met een hoger bod afkomen, lijkt me niet de beste taktiek

Novo heeft echter NOOD aan een overname, dat is me wel duidelijk.

Phil007
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 61

Berichtdoor Phil007 » 14 Jan 2018 14:11

Nico1616 schreef:
Erwin1980 schreef:Mijn bellegingshorizon is op de langetermijn.
Is momenteel door de stijging van de laatste week 70% van mijn portefeuille.
Sta +140% bij Ablynx.
Zelf zie ik ze maandag iets terugvallen naar de +/-33€. Zelfs als ze dan door een nieuw bod of op eigenkracht “maar” doorstijgen naar 40€ is dit nog + 20%. Dus zie voorlopig niet in waarom ik ze al zou verkopen of zelf niet zou uitbreiden...

Ik heb gewoon geen sterke maag genoeg om een aandeel tot 70% van mijn portefeuille te laten groeien, 10% van het totaal is echt het maximum. Misschien diversifieer ik teveel, maar daar voel ik me het best bij...

je moet diversieren, uiteraard, maar als ik uw lijstje bekijk, ofwel heb je zeer veel geld, en kan je gemakkelijk in tal van bedrijven beleggen, ofwel diversifieer je inderdaad teveel ; een aandeel moet toch wel iets opbrengen ...

Zwabbertje
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 9

Berichtdoor Zwabbertje » 14 Jan 2018 14:38

Phil007 schreef:
Dominiquetg schreef:Idd ie zegt net dat qoute " that it would be premature to speculate on any increase" het te vroeg zou zijn op een hoger bod te speculeren evenmin op een ander bod van een ander bedrijf...

Je moet ook zien wie dit zegt, Brandgard , CFO, laat uiteraard niet in zijn kaarten kijken ; en mocht er al een ander bedrijf interesse vertonen, ben ik toch niet zeker of Novo hiervan reeds op de hoogte is

anderzijds, als ik Novo zou zijn, zou ik uiteraard afwachten of er uberhaupt andere spelers zijn; nu reeds met een hoger bod afkomen, lijkt me niet de beste taktiek

Novo heeft echter NOOD aan een overname, dat is me wel duidelijk.
Lupus staat op 0 euro RSV daar komen goede resultaten van dit jaar. Wat voor een prijskaartje hangt er aan het RSV ALX 0171

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 232

Berichtdoor Wimpie85 » 14 Jan 2018 17:02

Stephan schreef:
Phil007 schreef:
believer schreef:45programma’s gewoon een bod van 6 of 7miljard zou mooi zijn. En voor een grote pharma is dat kleingeld :D

6 a 7 miljard is wel geen kattepis he ;)

Deense farmareus heeft 2,6 miljard geboden, terwijl diezelfde farmaceut een beurswaarde heeft
van 112 miljard € !!!
Kattepis?,....met zo'n beurswaarde, is dit inderdaad kleingeld ( roeste euromuntjes ) ,
dus die kunnen ( zouden) heel wat meeer bieden :!: :!:

112 miljard?!?

660 miljard euro zul je bedoelen!

Daartegenover is Ablynx natuurlijk maar klein bier...

Augustinus
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 40

Berichtdoor Augustinus » 14 Jan 2018 17:10

Wimpie85 schreef:660 miljard euro zul je bedoelen!

Daartegenover is Ablynx natuurlijk maar klein bier...

De Deense Kroon is toch nog niet evenveel waard als de euro, nietwaar?

112 miljard € is respectabel genoeg ;)

Om het even met wat jullie beslissen: veel succes volgende WEEK!

Na 2 jaar waarvan 3 succesvolle maanden blijf ik rustig zitten.
Wimpie85 liked last!

djeeten007
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 25

Berichtdoor djeeten007 » 14 Jan 2018 17:19

Tuurlijk zegt Novo dat er geen andere partij Ablynx wil.
Moest hij zeggen van wel schiet het aandeel terug omhoog.
Acorda, Argen-x, Biocartis, Galapagos, Inovio, Mithra, Novavax, Pharming, Thrombogenics