Lynx dringend hulp!

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
KKY
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 23

Re: Lynx dringend hulp!

Berichtdoor KKY » 28 Jan 2013 22:01

charel01 schreef:Bij BinckBank hoeft u geen minimumbedrag aan te houden. Er zijn tevens ook geen bewaarkosten aan de rekening bij BinckBank. U kan dus in principe een lege portefeuille hebben en 0 EUR op de rekening hebben staan.

Een beetje een overbodige vraag, mogelijk ingegeven door een uitzondering op de regel, maar toch better safe than sorry. Lynx had echter waarschijnlijk precies hetzelfde antwoord kunnen geven. Ik hoop dat de kritische lezer zich dat realiseert. Dat doet meer ter zake dan het klantvriendelijke antwoord in een volzin, de voorwaarden zijn bepalender. Stort het verplichte initiële minimumbedrag bij Lynx, koop of verkoop niets, abonneer u op niet op realtime koersen en dergelijke, en neem uw geld op:

Bij Lynx hoeft u geen minimumbedrag aan te houden. Er zijn tevens ook geen bewaarkosten aan de rekening bij Lynx. U kan dus in principe een lege portefeuille hebben en 0 EUR op de rekening hebben staan.

Lijkt mij. Ik ga het niet daadwerkelijk uitproberen noch uitzoeken, het lezen van de voorwaarden laat ik liever over aan (potentiële) klanten van Lynx.
Trek eens aan je vinger?

judge
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 199

Berichtdoor judge » 29 Jan 2013 08:18

Ze hadden me vrijdag beloofd van me gisteren te bellen hebben ze ook weer niet gedaan .
Dus een klant vriendelijke bank vergeet het maar ,zakken vullers voor de rest niks .
Vrees dat ze niks voor mij gaan doen en dat weer de zoveelste verlies post is .
Maken dat ik daar weg ben en hopelijk gaan veel klanten hun ogen daar op tijd open .
Groeten
Toch bedankt voor die paar die me iets mede gaven .
Niet aan die doen alsof het aan mezelf ligt en er nog plezier in hebben in anders miserie
Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht
-------------------------------------------------------

KKY
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 23

Berichtdoor KKY » 30 Jan 2013 15:06

Nemo censetur ignorare legem.
Trek eens aan je vinger?

Lynxbe
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Berichtdoor Lynxbe » 04 Feb 2013 10:33

Beste,

Normaal gezien is het zeker niet ons doel om op ieder forumbericht een officiële reactie te plaatsen. Echter in deze casus zijn wij genoodzaakt om toch een officieel recht van antwoord te verzenden gezien het groot aantal onwaarheden die in deze discussie worden aangegeven.

Vooreerst willen wij graag verduidelijken dat een margin rekening bij Lynx geen verplichting is. U kunt bij ons ook opteren voor een cash-rekening. Dit type rekening werkt zoals een klassieke effectenrekening. Er wordt geen marginverplichting opgelegd bij openstaande posities, negatieve cash-saldi zijn niet toegelaten en tevens niet mogelijk aangezien orders die het cash saldo onder nul zouden brengen worden geweigerd door het handelssysteem en er is geen verplichting om een minimumbedrag aan te houden op de rekening. Dit heeft als gevolg dat het op dit type rekening niet toegelaten is om "margindragende posities" te verhandelen, waaronder short posities in aandelen, naakte geschreven calls, future contracten, etc... Met dit type rekening is het dus ook perfect mogelijk om op de rekening een 0-saldo aan te houden zonder dat dit voor de cliënt enig nefast gevolg heeft in termen van kosten, gedwongen verkopen of andere.

Wanneer de cliënt toch opteert voor een marginrekening, dan vraagt Lynx dat verplicht de "margin overeenkomst" wordt ondertekend. Dit is geen log document geschreven in moeilijk juridisch jargon, maar een opsomming in duidelijk taal van 1 pagina van alle karakteristieken, inclusief risico's. Hierin wordt duidelijk vermeld dat, in geval van tekort op de rekening, er een gedwongen afsluiting zal volgen van de positie. Het principe van gedwongen afsluiting wordt nogmaals duidelijk uitgelegd in de handleiding en in een afzonderlijke email die de cliënt ontvangt op het moment van zijn eerste storting.

Verder wordt in deze discussie beweerd dat Lynx geen contact opneemt met de cliënt bij een margin probleem. Dit is opnieuw pertinent onjuist. Op het moment dat de nog beschikbare bestedingsruimte van de rekening slechts 5% bedraagt van de totale waarde portefeuille wordt een email verstuurd naar de cliënt met als waarschuwing dat er een gedwongen liquidatie kan volgen. De cliënt kan op dat moment nog zelf reageren. Na de gewongen liquidatie, net als bij iedere andere transactie, ontvangt de cliënt opnieuw een berichtgeving per email dat er een nieuw dagafschrift beschikbaar is. Dit kan door de cliënt eenvoudig van onze website worden afgehaald en bekeken.

Tenslotte laat deze discussie uitschijnen dat Lynx een klantonvriendelijke instelling zou zijn. Niets is echter minder waar. Onze klantentevredenheid is één van onze stokpaardjes en haalt een hoog niveau. Dit wordt ook bevestigd door een onafhankelijk onderzoek, vorig jaar gehouden via een lezersenquête door het magazine Moneytalk, waarin de kwaliteit van de servicedesk een topscore heeft behaald van meer dan 90%.

Dit neemt niet weg dat wij de beschreven samenloop van omstandigheden betreuren.
Lukang liked last!

judge
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 199

LYNX

Berichtdoor judge » 04 Feb 2013 12:38

Hallo,
Wens niet echt verder in te gaan op het item.
Dat er nu ineens iemand reageerd van de bank zelf vind ik mooi.
Heb verleden week met een medewerker gebeld die uiteindelijk eerlijk was en het uitlegde zoals vanaf het begin had moeten zijn .
De reden waarom ik hier nog even een antwoord is omdat hij na zijn antwoord direct het item laat afsluiten .
Dat is dat ik NOOIT een mail of telefoon bekomen heb anders had het inderdaad nooit zo gelopen .
De medewerker heeft me zelf gemeld dat het meeste zo geautomatiseerd is dat ze er niet direct een zicht op hebben .
Het had ook te maken met de Dollar koers iets dat ik nooit geweten heb .
Het is een dollar rekening en niet zoals ik reeds gewoon was dat ze aankopen en een eenmalige wissel doen .
Kan zijn voor en nadelen hebben maar wist daar niks vanaf .
Mijn aandelen die ik nog had bitter weinig zijn dan ook direct verkocht en heb de rekening laten afsluiten .
Net als dit onderwerp want dit is een straatje zonder einde ,begrijp dat de bank in zijn gat gebeten is .
Maar zouden beter eerlijk zijn en niet enkel 1 medewerker maar iedereen wat klantvriendelijker zijn .
Wil niet voor leugenaar overkomen waar dat zeker niet waar is !!
Van mij mag net als het andere na de melding de zaak gesloten worden
Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht
-------------------------------------------------------

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1833

Berichtdoor Beheerder » 04 Feb 2013 13:10

Beste judge, uw eerdere onderwerp is geopend zodat uw reactie hier geplaatst kon worden.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

groenen
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 213

Berichtdoor groenen » 08 Feb 2013 09:10

Lynxbe,

De naam doet aannemen dat U een medewerker van Lynx bent, daarom veronderstel ik dan ook dat de inhoud van uw post correct is.
Echter vind ik het wel wat onprofessioneel dat U er niet bij vermeld dat U post in naam van Lynx België en dat U ook geen contactgegevens achterlaat,(dit zou ik toch verwachten als dit door een medewerker van Lynx is gepost)maw uw post heeft wat mij betreft op deze manier de waarde van een 'gewone' poster.
Seal the deal & let's boogie

J.Marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 64

Berichtdoor J.Marc » 19 Jun 2013 22:56

Ik heb nog niet zolang gelden een infomap van LYNX aangevraagd gekregen, maar na dit verhaal blijf ik toch nog maar even bij mijn huidige bank die wel 2x zoveel aan kosten rekent als LYNX :roll:

zegermans
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 144

Berichtdoor zegermans » 03 Jun 2015 14:10

Bij de Nederlandse Lynx krijg je momenteel 500 EUR transactiekosten gratis + één van de volgende cadeaus bij behalen van een x-aantal transacties voor een bepaalde datum: Lenovo laptop, iPad Air 2, Samsung Galaxy S5 Plus of een CBOE trading jacket.

Bij de Belgische Lynx krijg je een gratis informatiepakket :roll:

@Lynxbelgie: proficiat om zo goed voor jullie belgische klanten te zorgen!!

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 7245

Berichtdoor charel01 » 01 Jun 2016 16:47

Zegermans,
blijkbaar heb je dat bij Lynx Belgie nu ook.
https://www.lynx.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb de commentaren op dit topic gelezen, doet me toch even twijfelen om Lynx als tweede broker voor mij te nemen.
Heb een informatie map aangevraagd.
Go with the flow.