'Keytrade bedreigt inkomsten BinckBank'

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 0

Re: 'Keytrade bedreigt inkomsten BinckBank'

Berichtdoor be4 (b4) » 20 Jul 2012 14:51

Piper schreef:
be4 (b4) schreef:Ik gebruik kt vooral als goede bankservice en om te handelen met mijn belgische aandelen
Mijn overige aandelen staan bij bink, een spreiding is in geen enkel opzicht slecht hé. :idea:

B4, ik begrijp toch niet goed dat u aandelen via Keytrade Bank blijft kopen en dat voor iemand die zoveel orders plaatst.
100 euro profijt op jaarbasis is 100 euro winst. 200 euro profijt op jaarbasis is 200 euro winst. Waarschijnlijk is het in uw geval zelfs nog veel meer.

ik vind de stucturele analyse bij kt zeer goed :idea:
In : barco,viv,exmar,cmb,mobistar,suez env, alpes,sbm,nyrstar,dockwise,microsoft,nokia,nexans,dieteren,gbl,delhaize,group crit,CFE,HP,PBR, ING

be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor be4 (b4) » 20 Jul 2012 15:09

Piper, ik heb maar 8 belgische aandelen hé, en in mobistar, gbl,dieteren handel ik niet.

Mobistar heb ik gewoon voor het div en omdat ik proximus ni kan rieken of zien, gbl het ik samen met strips (geloof op lange termijn in gdf en total) mooi div en geen buitenlandse heffing, en dieteren heb ik gewoon voor de charme omdat ik steeds audi en vw koop. :oops:
In : barco,viv,exmar,cmb,mobistar,suez env, alpes,sbm,nyrstar,dockwise,microsoft,nokia,nexans,dieteren,gbl,delhaize,group crit,CFE,HP,PBR, ING

Pennystocker
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 31

Berichtdoor Pennystocker » 20 Jul 2012 15:28

Het maakt toch niet uit of iemand bij één bepaalde bank of broker blijft? Als je tevreden bent dan neem je iets meer kosten voor lief. Ik ben tevreden over Binck en ik blijf daar voorlopig ook al twijfel ik soms over Lynx want dat zou wel flink in kosten schelen.

Piper
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2

Berichtdoor Piper » 20 Jul 2012 15:31

Pennystocker schreef:Het maakt toch niet uit of iemand bij één bepaalde bank of broker blijft? Als je tevreden bent dan neem je iets meer kosten voor lief. Ik ben tevreden over Binck en ik blijf daar voorlopig ook al twijfel ik soms over Lynx want dat zou wel flink in kosten schelen.

Pennystocker, ik ben ook o.a. bij Binckbank, maar indien Binckbank niet meer competitief is, ben ik daar weg. De prijs/kwaliteit-verhouding moet gewoon goed zitten voor mij.

En bij Lynx zal u toch niet beter gediend worden dan bij Binckbank!

Piper
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Piper » 20 Jul 2012 15:33

be4 (b4) schreef:
Piper schreef:
be4 (b4) schreef:Ik gebruik kt vooral als goede bankservice en om te handelen met mijn belgische aandelen
Mijn overige aandelen staan bij bink, een spreiding is in geen enkel opzicht slecht hé. :idea:

B4, ik begrijp toch niet goed dat u aandelen via Keytrade Bank blijft kopen en dat voor iemand die zoveel orders plaatst.
100 euro profijt op jaarbasis is 100 euro winst. 200 euro profijt op jaarbasis is 200 euro winst. Waarschijnlijk is het in uw geval zelfs nog veel meer.

B4, wat zegt die structurele analyse wel?

Ik ken een aantal bekwame beleggers die historisch nog bij Keytrade Bank zitten met een kleine portefeuille. Heb die mensen daar nog nooit iets horen over vertellen.

be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor be4 (b4) » 20 Jul 2012 15:42

Piper schreef:
be4 (b4) schreef:
Piper schreef:

B4, wat zegt die structurele analyse wel?

Ik ken een aantal bekwame beleggers die historisch nog bij Keytrade Bank zitten met een kleine portefeuille. Heb die mensen daar nog nooit iets horen over vertellen.

De global analyser (is gratis voor de aandelen in portefeuille)

Piper
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Piper » 20 Jul 2012 15:45

be4 (b4) schreef:De global analyser (is gratis voor de aandelen in portefeuille)

Wat zegt of vertelt die globale structurele analyse?

be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor be4 (b4) » 23 Jul 2012 09:40

BinckBank niet bang voor Keytrade :lol:

AMSTERDAM (AFN) - Bestuursvoorzitter Koen Beentjes van onlinebroker BinckBank vreest niet voor het Belgische Keytrade dat vorige week zijn entree op de Nederlandse markt aankondigde. Dat zei Beentjes maandag in een toelichting op de tweedekwartaalcijfers.
,,Keytrade kunnen we hebben. Hun komst werd al lang geleden aangekondigd'', aldus de topman. De opkomst van het Belgische bedrijf en ook het Deense Saxo en het Nederlandse Lynx geven wel druk op de tarieven, maar voor Beentjes zijn de uitvoeringsprijzen veel belangrijker. Hij wees daarbij op The Order Machine (TOM), dat als alternatief voor Euronext in zijn ogen betere prijzen kan stellen.
Gevraagd naar het meest prangende probleem waarmee BinckBank kampt, zei Beentjes: de financiële transactietaks. ,,In Frankrijk geldt nu voor grote bedrijven een belasting van 0,2 procent over het transactiebedrag en in België is de beursbelasting verhoogd van 0,17 naar 0,25 procent. Als die tendens doorzet en deze belasting er ook in andere landen komt, dan worden de kosten om te handelen te hoog.''
Beentjes maakt zich minder direct zorgen over de schuldencrisis, hoewel het rumoer rond Griekenland het beleggerssentiment niet bepaald ten goede komt. ,,Het grote probleem is dat er geen zicht is op de gevolgen van een vertrek uit de euro of het besluit dat ze er in blijven. Die onzekerheid houdt beleggers in heel Europa aan de zijlijn.''
De schuldencrisis heeft wel geleid tot een verdeling van veilige en onveilige markten in Europa, waarbij landen als Nederland en Duitsland als veilig worden geacht. Die hoge achting heeft in die twee landen zelfs geleid tot een negatieve rente op staatsobligaties met looptijden tot 2 jaar. ,,Het is slecht voor onze opbrengsten en op de langere termijn is een negatieve rente onhoudbaar'', aldus Beentjes.
In het tweede kwartaal zag BinckBank de winst flink dalen als gevolg van de zwakke aandelenmarkten en tegenvallende resultaten op obligatiebeleggingen. De gecorrigeerde nettowinst daalde met 13 procent op jaarbasis tot 12,2 miljoen euro. De nettowinst die toe te schrijven is aan aandeelhouders daalde met 30 procent tot 4,48 miljoen euro.

be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor be4 (b4) » 01 Aug 2012 21:13

Keytrade Bank verlaagt kosten (01/08/2012)

De onlinebank Keytrade biedt op de beurzen Euronext Parijs en Amsterdam een tijdelijke promotie aan voor kleine orders.
Bel ons voor advies

Nog tot en met 31 augustus kost een transactie van minder dan 2 500 EUR op deze markten 7,50 EUR in plaats van 14,95 EUR.

Dit is hetzelfde tarief dat Keytrade Bank nu aanrekent voor gelijkaardige orders op Euronext Brussel.

De beurstaksen zijn niet inbegrepen in deze promotie.

Al bij is dit een aantrekkelijk tarief maar helaas biedt de onlinebank het slechts tijdelijk aan. We vermoeden dat Keytrade Bank deze promotie voert om de daling van het aantal transacties door de recente onzekerheid op de markten en de groeiende risicoaversie een halt toe te roepen.

TARIEVEN KEYTRADE BANK
Beurs
Kosten voor transactie met een waarde van…
< 2 500 EUR
< 5 000 EUR
< 50 000 EUR
Brussel
7,50 EUR
14,95 EUR
24,95 EUR
Parijs
(*)7,50 EUR
14,95 EUR
24,95 EUR
Amsterdam
(*)7,50 EUR
14,95 EUR
24,95 EUR
(*) Op Parijs en Amsterdam is dit tarief enkel geldig tot en met 31/08/12.
Daarna kost een order van minder dan 2 500 EUR opnieuw 14,95 EUR.

Piper
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Piper » 02 Aug 2012 11:56

be4 (b4) schreef:Keytrade Bank verlaagt kosten (01/08/2012)

De onlinebank Keytrade biedt op de beurzen Euronext Parijs en Amsterdam een tijdelijke promotie aan voor kleine orders.
Bel ons voor advies

Nog tot en met 31 augustus kost een transactie van minder dan 2 500 EUR op deze markten 7,50 EUR in plaats van 14,95 EUR.

Dit is hetzelfde tarief dat Keytrade Bank nu aanrekent voor gelijkaardige orders op Euronext Brussel.

Nog altijd verre de duurste broker van het land.

En waarom enkel een aanpassing voor piepkleine orders?
En waarom enkel een tijdelijke aanpassing?

Fortuneo heeft onlangs zijn kosten algemeen verlaagd en dit op alle markten!