'Keytrade bedreigt inkomsten BinckBank'

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 0

'Keytrade bedreigt inkomsten BinckBank'

Berichtdoor be4 (b4) » 19 Jul 2012 12:26

AMSTERDAM (AFN) - De toetreding van het Belgische Keytrade op de Nederlandse onlinebeleggingsmarkt is een bedreiging voor de inkomsten van BinckBank. Dat stelde analist Lemer Salah van SNS Securities donderdag, in een toelichting op zijn besluit het advies voor het aandeel te verlagen van 'buy' naar 'accumulate'.
Volgens Salah vormen de lage tarieven van Keytrade een bedreiging voor BinckBank. Afhankelijk van de omvang van transacties is het Belgische bedrijf 2 tot 15 keer goedkoper dan zijn Nederlandse concurrent.
De komst van Keytrade zet de inkomsten en het marktaandeel van BinckBank volgens de analist dan ook stevig onder druk. BinckBank is nu nog goed voor 50 procent van de transacties op de Nederlandse markt, dat gaat volgens Salah naar 46 procent. Hij voorziet een prijsdaling bij de Nederlandse onlinebroker van 15 procent in 2013.
Het koersdoel voor Binck werd door SNS verlaagd van 14 euro naar 7,20 euro.
Donderdag om 11.25 uur noteerde het aandeel 0,1 procent in de min op 6 euro. De MidKap noterde op dat moment een winst van 0,5 procent.
In : barco,viv,exmar,cmb,mobistar,suez env, alpes,sbm,nyrstar,dockwise,microsoft,nokia,nexans,dieteren,gbl,delhaize,group crit,CFE,HP,PBR, ING

be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: 'Keytrade bedreigt inkomsten BinckBank'

Berichtdoor be4 (b4) » 19 Jul 2012 12:28

Kleine orders op Euronext Parijs en Amsterdam tijdelijk aan 7,5 euro – verken nieuwe markten en ontdek nieuwe producten. *
In : barco,viv,exmar,cmb,mobistar,suez env, alpes,sbm,nyrstar,dockwise,microsoft,nokia,nexans,dieteren,gbl,delhaize,group crit,CFE,HP,PBR, ING

Piper
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2

Berichtdoor Piper » 19 Jul 2012 12:32

be4 (b4) schreef:AMSTERDAM (AFN) - De toetreding van het Belgische Keytrade op de Nederlandse onlinebeleggingsmarkt is een bedreiging voor de inkomsten van BinckBank. Dat stelde analist Lemer Salah van SNS Securities donderdag, in een toelichting op zijn besluit het advies voor het aandeel te verlagen van 'buy' naar 'accumulate'.
Volgens Salah vormen de lage tarieven van Keytrade een bedreiging voor BinckBank. Afhankelijk van de omvang van transacties is het Belgische bedrijf 2 tot 15 keer goedkoper dan zijn Nederlandse concurrent.

In België is het net omgekeerd. Hier is Keytrade Bank gemiddeld tot 80% duurder dan Binckbank.

Begrijp niet dat Keytrade Bank in België nog klanten heeft, maar ja velen zijn zich nu eenmaal niet kostbewust.

be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor be4 (b4) » 19 Jul 2012 12:37

Piper schreef:
be4 (b4) schreef:AMSTERDAM (AFN) - De toetreding van het Belgische Keytrade op de Nederlandse onlinebeleggingsmarkt is een bedreiging voor de inkomsten van BinckBank. Dat stelde analist Lemer Salah van SNS Securities donderdag, in een toelichting op zijn besluit het advies voor het aandeel te verlagen van 'buy' naar 'accumulate'.

In België is het net omgekeerd. Hier is Keytrade Bank gemiddeld tot 80% duurder dan Binckbank.

Begrijp niet dat Keytrade Bank in België nog klanten heeft, maar ja velen zijn zich nu eenmaal niet kostbewust.

Ik doe momenteel mijn aankopen op aex aan 7.5 euro :ugeek:

Piper
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Piper » 19 Jul 2012 12:59

be4 (b4) schreef:
Piper schreef:In België is het net omgekeerd. Hier is Keytrade Bank gemiddeld tot 80% duurder dan Binckbank.

7,5 euro op AEX. Via welke broker en tot welke ordergrootte?

In elk geval is Keytrade Bank in België peperduur. Dus geen partij voor mij.

be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor be4 (b4) » 19 Jul 2012 13:08

Piper schreef:
be4 (b4) schreef:
Piper schreef:In België is het net omgekeerd. Hier is Keytrade Bank gemiddeld tot 80% duurder dan Binckbank.

7,5 euro op AEX. Via welke broker en tot welke ordergrootte?

In elk geval is Keytrade Bank in België peperduur. Dus geen partij voor mij.

Via Keytrade en ik handel altijd met orders TSS de 2000 en 2500 euro, want ik koop altijd in stukken en verkoop bij stijging ook altijd in stukken :roll:

Piper
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Piper » 19 Jul 2012 13:19

be4 (b4) schreef: Via Keytrade en ik handel altijd met orders TSS de 2000 en 2500 euro, want ik koop altijd in stukken en verkoop bij stijging ook altijd in stukken :roll:

Wel B4, ik kan u garanderen dat andere brokers ook voor deze kleine ordergrootte voordeliger zijn. Trouwens, doet u nog zoveel transacties als u destijds opgaf?
Gezien de beurstaks mij veel te hoog ligt, doe ik persoonlijk veel minder transacties. Ik had een portefeuille voor de langere termijn en een tradingportefeuille. Ongeveer 50% - 50%. Nu is het > 80% voor de lange termijn en < 20% voor wat trades. Uiteindelijk zal Vadertje Staat aan mij veel minder overhouden.

be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor be4 (b4) » 19 Jul 2012 13:21

Piper schreef:
be4 (b4) schreef: Via Keytrade en ik handel altijd met orders TSS de 2000 en 2500 euro, want ik koop altijd in stukken en verkoop bij stijging ook altijd in stukken :roll:

Wel B4, ik kan u garanderen dat andere brokers ook voor deze kleine ordergrootte voordeliger zijn. Trouwens, doet u nog zoveel transacties als u destijds opgaf?
Gezien de beurstaks mij veel te hoog ligt, doe ik persoonlijk veel minder transacties. Ik had een portefeuille voor de langere termijn en een tradingportefeuille. Ongeveer 50% - 50%. Nu is het > 80% voor de lange termijn en < 20% voor wat trades. Uiteindelijk zal Vadertje Staat aan mij veel minder overhouden.

Zo zie ik het niet piper, en ja ik doe nog veel transacties !
De zon schijnt voor mij nog altijd............ :roll:

be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor be4 (b4) » 19 Jul 2012 13:24

mijn winstmeter staat voor dit jaar op meer dan 10% en dit dankzij mijn dividenden en het actief handelen (soms intraday) en ja piper daar zijn de kosten incl beurstaks en RV af. ;)

Piper
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Piper » 19 Jul 2012 13:25

be4 (b4) schreef:De zon schijnt voor mij nog altijd............ :roll:

????? Ondertussen doen de beurzen het allesbehalve goed. Dus schijnt de zon voor beleggers letterlijk en figuurlijk heel weinig.
En we hebben trouwens beiden aandelen die zwaar afgestraft zijn en vergeet die aandelen niet in rekening te brengen want ze trekken het resultaat zwaar naar beneden.
Laatst gewijzigd door Piper op 19 Jul 2012 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.