Brokers vergelijken

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 546

Brokers vergelijken

Berichtdoor Karl » 30 Sep 2017 14:19

Ik las een vergelijking tussen 4 brokers op de website van De Tijd: https://m.tijd.be/nieuws/archief/Kies-d ... st/9938075

Het is moeilijk om brokers te vergelijken want de beste uit de vergelijking is Bolero maar ook tevens de duurste. De goedkoopste is De Giro en komt het slechtste eruit met service en wat het platform te bieden heeft.

Ik gebruikte voorheen alleen Binck maar inmiddels ook De Giro. De analyses en nieuws lees ik dan op de website van Binck maar steeds meer transacties voer ik uit bij De Giro omdat de kosten veel lager zijn.

Wie heeft er ervaring met verschillende brokers en wat zijn hiertussen de voor en nadelen?
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 111

Re: Brokers vergelijken

Berichtdoor neku » 30 Sep 2017 15:56

U dient gewoon een breakdown te doen van de kosten:

-transactiekost (overal)
-beheerskost per lijn (voornamelijk bij de grootbanken)
-andere terugkomende kosten (jaarlijks/maandelijks meestal rarara bij grootbanken)
-reputatie/service (even googlen, laat vrij snel verzuurde gebruikers zien)

Dat Bolero de beste is geloof ik geen fluit van want ik betaal pakken minder kosten met Keytrade en hun service is beter, de kleine brokers zijn waarschijnlijk toevallig weggelaten in dat onderzoek of het werd gesponsord door KBC :geek:

Hier zi je een facebook reclame waar KBC reeds spijt van heeft: https://www.facebook.com/KBCBankEnVerze ... &ref=notif
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 981

Re: Brokers vergelijken

Berichtdoor bertje » 30 Sep 2017 18:51

Keytrade kun je nog handelen op otc en pinksheets maar is verschrikkelijk duur en grootste nadeel daar is dat je een order niet meer kan aanpassen.

Bij bolero kun je aantal en koers oneindig aanpassen als er al een deel uitgevoerd is. (nadeel hier is dat je voor orders buiten euronext je makelaarsloon telkens moet terugvragen, order in 3 dagen uitgevoerd = 3 x makelaarsloon betalen en 2 x terugvragen.)