Beurstaks ook voor buitenlandse brokers !

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 633

Re: Beurstaks ook voor buitenlandse brokers !

Berichtdoor ex-stoploss » 16 Dec 2016 13:04

Ieder land zijn eigen regeltjes die dan ook nog om de haverklap veranderen, waar zit Europa? Nergens, ze zijn nog niet eens in staat om er voor te zorgen dat de verkeersborden in de Euro-landen hetzelfde zijn, laat staan de fiscaliteit??? Een puinhoop, een doolhof, opzettelijk gecreëerd door de ambtenarij, kwestie van het eigen jobke in stand te kunnen houden. Zo werkt het nieuwe Europese Communisme, de politieker + ambtenarij diktatuur. De vroegere Sovjet-Unie wordt opnieuw uitgevonden, binnenkort worden de vijf-jaren-plannen bovengehaald -de plan-economie- let er maar op. En het Europees leger wordt uitgebouwd, om de opstandige staten te onderdrukken natuurlijk, cfr de Russische tanks die door de straten van Praag rolden in 1968.

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 444

Berichtdoor Freddy » 16 Dec 2016 13:24

Ik had net een rekening geopend (tja...) en zal wellicht gewoon een paar dividendaandelen kopen zonder beurstaks nu en achteraf laten staan.

Als ik dan ooit eens verkoop zal ik die formaliteiten wel vervullen, zo moeilijk is dat niet alleen administratiebeslommering

yvastok
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 45

Berichtdoor yvastok » 16 Dec 2016 15:18

Maandagmorgen had ik naar Degiro en Tradersonly een (klant)mail gestuurd met vragen over de Belgische programmawet van december 2016.
De mail was als volgt :
"Beste,
naar aanleiding van de Belgische programmawet dec 2016 artikel 122 tem 125, een vraag.
Gaat ............ op de één of andere manier de papierwinkel, de taks afhouden en/of een tussenpersoon aanstellen waardoor Belgische klanten niet in de problemen komen met hun fiscale verplichtingen en dit voor 1 januari 2017?
Alvast hier een link :
http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/54/2208/54K2208001.pdf"

Maandagnamiddag kreeg ik al antwoord van Tradersonly dat ze dit gingen bekijken en me terug zouden contacteren".
Van Degiro kreeg ik zopas een soortgelijk antwoord :

"Beste .......,
Bedankt voor uw e-mail.
Wij begrijpen de aanleiding van uw vraag, maar kunnen daarover nog geen uitspraak doen. DEGIRO bekijkt momenteel de implicaties van de toekomstige wetgeving en zullen u spoedig berichten via een mededeling in de Webtrader.
Ik hoop u hiermee voldoende ge飊formeerd te hebben. Mocht u nog andere vragen hebben dan hoor ik dat graag van u."

Dus noch Degiro, noch Tradersonly hebben (volgens mijn ontvangen mails) al beslist wat ze gaan doen. Het kan dus nog meevallen voor die bewuste klanten. Infeite is maar een kleine aanpassing aan hun software nodig om hun klanten het juiste borderel met de te betalen taks te mailen. De klant kan dit dan betalen aan de roverheid en de borderellen forwarden.

Voor iemand die zijn aandelen bij de de buitenlandse broker wil verkopen voor 1 januari 2017 om geen beurstaks te moeten betalen zit er nog een addertje onder het gras, als je aandelen hebt gekocht op het moment (+/-20 november) dat Minister Vanrovergeld liet weten dat de speculatietaks ging afgeschaft worden van 1 januari 2017 dan betaal je alsnog de speculatietaks omdat je vóór 1 januari verkocht. Misschien is dit op te lossen door de bewuste aandelen over te zetten naar een Belgische broker? Voor mij zouden de kosten van het overzetten al stukken minder zijn dan de speculatietaks te moeten betalen...... (als je bv. oa. AMD, MPET gekocht hebt).

Er is alvast één Belgische rekening die ik ga opzeggen en dat is bij die bank die met véél tamtam over de beurstaks bij buitenlandse brokers zat te klagen. Hun lobbywerk zorgt nu voor dit gedrocht voor het betalen van de beurstaks bij buitenlandse brokers. Als ze op die manier de buitenlandse brokers buitenspel zetten kunnen ze weer extra kosten aanrekenen....
Ik moet ook de politiek bedanken ( kamer van volksvertegenwoordigers noemen ze zichzelf) die die artikels 122 tot 12.. samengestoken hebben. Dit is letterlijk een mes in de rug steken van hun kiezers, ik zal dit in het stemhokje onthouden.
Zoals met zoveel zaken ( bv . werken tot 65 maar niet voor parlementsleden) is de politiek België in de vernieling aan het rijden. Op naar een revolutie? Of eerder secessio plebis?
Een ontgoochelde belegger....

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 982

Berichtdoor bertje » 17 Dec 2016 00:22

Gezegd dat ik het maar een zwak antwoord vond en toen kreeg ik:

Bedankt voor uw e-mail.

Wij begrijpen de aanleiding van uw vraag, maar kunnen daarover nog geen uitspraak doen. DEGIRO bekijkt momenteel de implicaties van de toekomstige wetgeving en zullen u spoedig berichten via een mededeling in de Webtrader.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog andere vragen hebben dan hoor ik dat graag van u.

Ze beseffen precies niet dat die nieuwe regeling binnen 10 beursdagen ingaat.

Vandaag al aandelen verkocht en teruggekocht via Bolero.
Is nog altijd goedkoper dan omzetten.

Ik ga voor 1 keer 8 euro niet aangeven geen risico's nemen.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2832

Berichtdoor jens_dev » 17 Dec 2016 13:17

bertje schreef:Vandaag al aandelen verkocht en teruggekocht via Bolero.
Is nog altijd goedkoper dan omzetten.

Wat bedoel je hiermee? Kan je ze niet gewoon laten overzetten? Broker betaalt die transferkosten doorgaans terug.
Never waste a good crisis

bertje
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor bertje » 17 Dec 2016 14:13

Dat is iets dat de giro absoluut niet wil
Overboeken portefeuille van DEGIRO
Kostprijs van minimum € 100 per regel
https://www.degiro.nl/data/pdf/Tarievenoverzicht.pdf (pg 5)

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2832

Berichtdoor jens_dev » 17 Dec 2016 14:44

Wow. Dat hebben ze stiekem en stilletjes aangepast.
Toen ik klant werd midden 2014 bedroeg die kost €25.
Begin 2016 was het zelfs maar €10 per regel! Heb de 2 PDFs nog.
Er staan ook geen datums op die tarievenoverzichten, dus ze kunnen dat in stilte aanpassen zonder klanten in te lichten :!:
Never waste a good crisis

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 49

Berichtdoor koenvhaver » 17 Dec 2016 20:21

Bij Lynx stelden ze me gerust. Heb nog maar net in december een rekening geopend bij hen. Ze melden dat ze de beurstax steeds doorstarten naar de Belgische staat. Dus moet ik toch geen problemen verwachten?

bertje
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor bertje » 17 Dec 2016 20:35

Lynx is Belgisch (Graaf van Vlaanderenplein 23, 9000, Gent.) dus GEEN PROBLEEM.

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 254

Berichtdoor Zechs » 17 Dec 2016 22:54

ex-stoploss schreef:Ieder land zijn eigen regeltjes die dan ook nog om de haverklap veranderen, waar zit Europa? Nergens, ze zijn nog niet eens in staat om er voor te zorgen dat de verkeersborden in de Euro-landen hetzelfde zijn, laat staan de fiscaliteit??? Een puinhoop, een doolhof, opzettelijk gecreëerd door de ambtenarij, kwestie van het eigen jobke in stand te kunnen houden. Zo werkt het nieuwe Europese Communisme, de politieker + ambtenarij diktatuur. De vroegere Sovjet-Unie wordt opnieuw uitgevonden, binnenkort worden de vijf-jaren-plannen bovengehaald -de plan-economie- let er maar op. En het Europees leger wordt uitgebouwd, om de opstandige staten te onderdrukken natuurlijk, cfr de Russische tanks die door de straten van Praag rolden in 1968.

Beurstaks in Verenigd Koninkrijk is al sinds 1986 dezelfde (0,5%). Misschien daar eens lessen trekken uit stabiel fiscaal beleid?
Eigenbelang primeert altijd