Beurstaks ook voor buitenlandse brokers !

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1479

Beurstaks ook voor buitenlandse brokers !

Berichtdoor Lieve16 » 15 Dec 2016 11:57

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 981

Re: Beurstaks ook voor buitenlandse brokers !

Berichtdoor bertje » 15 Dec 2016 12:15

Zijn ze nu helemaal zot geworden??

Als ze zo doordoen zal er geen Belg meer durven beleggen.

Lieve16
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Lieve16 » 15 Dec 2016 12:38

Transacties bij een buitenlandse broker worden dus enorm ingewikkeld !
De beleggers, maar ook de buitenlandse brokers, worden met hun rug tegen de muur gezet. Zo simpel is het !

Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 288

Berichtdoor Zeus » 15 Dec 2016 12:54

Die maatregel was al van begin oktober bekend gemaakt.

De zoveelste stap van N-VA om de particuliere belegger te wurgen. Onthoud het mensen: "Voka is mijn baas, en ik ben pas tevreden als Voka tevreden is". Op het Schoon Verdiep zal men niet rusten tot elke kleine garnaal uit wanhoop naar de banken en institutionele vermogensbeheerders is gevlucht.
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

bertje
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor bertje » 15 Dec 2016 22:55

Heb De Giro deze morgen om een reactie gevraagd maar nog niks ontvangen.

Als ze niet reageren zal er zal niks anders opzitten dan alles daar te verkopen en opnieuw te kopen in België.
Proberen toch wat duurder te verkopen dan aankopen zodat ik toch de kosten eruit haal en in het slechte geval koop ik mijn eigen aandelen op via Bolero.

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 444

Berichtdoor Freddy » 16 Dec 2016 00:18

bertje schreef:Heb De Giro deze morgen om een reactie gevraagd maar nog niks ontvangen.

Als ze niet reageren zal er zal niks anders opzitten dan alles daar te verkopen en opnieuw te kopen in België.
Proberen toch wat duurder te verkopen dan aankopen zodat ik toch de kosten eruit haal en in het slechte geval koop ik mijn eigen aandelen op via Bolero.

waarom zou je verkopen?

bertje
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor bertje » 16 Dec 2016 09:28

Net zoals een bank, moet je voortaan zelf de verschuldigde taks rechtstreeks storten op de rekening van het bevoegde belastingkantoor. Je moet dit doen voor het einde van de 2de maand na de verrichting. Daarmee is de kous nog niet af: op dezelfde dag moet je een document indienen bij de belastingen waarin je de maatstaf van heffing en alle elementen ter bepaling ervan meedeelt.

Je moet m.a.w. zelf aan alle (administratieve) verplichtingen voldoen alsof je een bank bent. Dit impliceert dat je de wetgeving terzake moet kennen en toepassen.

Om de pil wat te verzachten, worden de bijhorende boetes voor laattijdige betaling in de eerste helft van 2017 niet verhoogd en blijven deze op 12,50 euro per week vertraging. Nadien wordt dit in stappen opgetrokken tot 50 euro per week vertraging.

Daarnaast zijn er volgende boetes van toepassing: iedere onjuistheid of onvolledigheid wordt gestraft met een boete van 5 x de ontdoken taks met een minimum van 250 euro.

bertje
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor bertje » 16 Dec 2016 11:02

Ik ben daar weg:
DEGIRO is niet verplicht de Belgische beurstaks en/of speculatietaks in te houden aangezien zij in Nederland gevestigd is. De aangifteverplichting blijft bij de klant liggen.

Als u verder nog vragen heeft, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
DEGIRO
Rembrandt Tower - 9th Floor
Amstelplein 1
1096 HA Amsterdam

Lieve16
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Lieve16 » 16 Dec 2016 12:18

Bertje, de arrogantie bij DEGIRO gaat hen daar nog zuur opbreken. De klanten kunnen bijna niet anders dan die ezels bij DEGIRO te verlaten !! :lol:

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2822

Berichtdoor jens_dev » 16 Dec 2016 12:30

In hoeveel landen is DeGiro ondertussen al actief? Ze hebben hoogstens enkele duizenden klanten in België. Vermoedelijk niet de moeite voor hen.
Never waste a good crisis