binck bank turbo

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
pieter1
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 0

binck bank turbo

Berichtdoor pieter1 » 21 Apr 2015 19:30

Hallo iedereen

Als ik naar de site van binck bank surf, dan kan ik alle mogelijke turbo's zien.
Maar ik vraag me af welke je moet kiezen? Hangt dit enkel af van de hefboom die je wilt?
Het zit namelijk zo: als ik overdag naar de koersen kijk en ik zie een sterke piek in de koers dan gok ik dat het aandeel zal dalen.
Ik heb het tot nu toe meer bij het juiste eind dan het foute eind gehad. Verder leek binckbank me wel een degelijke broker. Dus nu mijn vraag, als ik midden in de dag een goeie mogelijkheid zie om short/long te gaan afhankelijk van de situatie. Hoe weet ik welke turbo van de zovele van dat aandeel te orderen?

Ik weet wel dat turbo's eigenlijk niets voor beginners zijn zoals mezelf. Toch zou ik het graag eens proberen. Meer dan 100 euro zal ik toch niet krijgen van mijn ouders.

Alvast bedankt voor jullie antwoord

SanderK
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 69

Re: binck bank turbo

Berichtdoor SanderK » 21 Apr 2015 21:31

Simpel gezegd: Blijf er van weg.

Je bent in één klap al je geld kwijt als het mis gaat. En het gaat misgaan sneller dan je denkt. Je kan nooit alle zaken voorzien (zoals rechtszaken, rampen, ongelukken, negatief sentiment, een analist die een slecht rapport geeft, ....)

Zeker als je een beginner bent (ben ik zelf ook nog) raad ik het ten zeerste af.

Aandelen zijn de beste manier om te leren beleggen, als je daarin je weg al vindt en je wat begrijpt van koersvorming en vooral hoe je kan zien of een bedrijf goed of slecht is en of de koers van dat bedrijf goed of slecht is, kan je eventueel experimenteren met afgeleide producten, zoals opties, turbo's, boosters enzovoort.

Ik zeg dit omdat ik je veel leed wil besparen.

Nu, je hebt maar 100 euro ter beschikking, dit is eigenlijk wel wat weinig om aandelen mee te kopen. Per transactie betaal je transactiekosten en beurstaks. Je moet op 100 euro al gauw 25% meerwaarde boeken om winst te maken.
Als je niet meer geld hebt, zou ik je aanraden om nog te wachten. Klus een beetje bij, doe vakantiewerk en ga met dat geld op de beurs. Hierdoor ga je uw inzet meer waarderen en verstandigere beslissingen nemen (zoals van turbo's wegblijven).
Hou ook nog in het achterhoofd dat je van vandaag op morgen in theorie uw geld kan zien verdampen (ook met aandelen!). Steek nooit al jouw spaargeld in de beurs, en al zeker niet het geld dat je binnenkort nodig hebt.
Ageas 23%, Euronav 11, Golden Ocean Group ltd 2, HCP Inc 10, Intervest Offices & Warehouses 13, Recticel 24, Seadrill Ltd 5, obligatie Fagron 13
belegger sinds 09/2014

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1886

Re: binck bank turbo

Berichtdoor Beheerder » 21 Apr 2015 21:38

In één klap geld kwijtraken is alleen mogelijk wanneer er geen restwaarde overblijft na het raken van de stoploss. Er zijn genoeg turbo's e.d. welke wel restwaarde over laten. Maar inderdaad zoals SanderK zegt, begin met aandelen om de beurs en de beurshandel te leren kennen. Volgens mij was dat ook al in Pieter's andere turbo onderwerp al gezegd ;)
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken