Plus500

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
pieter1
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 0

Plus500

Berichtdoor pieter1 » 16 Apr 2015 13:43

Hallo
Overal waar ik kijk zie ik reclame van plus500. Maar ik heb sterke twijfels of deze broker wel betrouwbaar is. Het feit dat de broker in cyprus gevestigd is vind ik al vreemd. En verder zegt mijn buikgevoel ook dat ik er beter van weg blijf. Nu mijn vraag:heeft er hier iemand ervaring met plus500. En is deze broker betrouwbaar of niet?

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1833

Re: plus500

Berichtdoor Beheerder » 16 Apr 2015 14:09

Betrouwbaarheid is in dit geval denk ik geen probleem maar het probleem zit vooral in het product: CFD. Ik weet dat dit risicovol is maar om het duidelijk te maken kunt u het beste de tijd nemen om deze artikelen te lezen:

http://fd.nl/beurs/1089061/beleggen-in- ... -miljoenen" onclick="window.open(this.href);return false;

http://fd.nl/beurs/1092568/afm-noemt-cf ... -beleggers" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

Kevinbeleggen
Forum verkenner
Forum verkenner

Orders Plus 500

Berichtdoor Kevinbeleggen » 16 Apr 2015 21:26

Hallo,

Een fictief voorbeeld:

De beurs is gesloten, het aandeel van Apple staat op €70,-. Ik denk dat de waarde gaat stijgen en plaats een order bij broker Plus 500. Ik vink de optie aan 'Alleen kopen wanneer prijs is' en stel in dat de broker aandelen van Apple moet kopen bij een prijs van €71,-. De volgende dag; de beurs gaat open! Ik zie dat een aandeel van Apple na opening gestegen is tot een prijs van maar liefst €80,-! Dit zou betekenen dat de prijs per aandeel al 9 euro zijn gestegen en ik een flinke winst moet hebben gemaakt! Echter als ik de gegevens van mijn aankopen opzoek zie ik dat de aandelen pas gekocht zijn bij de prijs van de opening van de beurs, namelijk €80,-. Hoe kan dit? En waarom worden mijn aandelen niet bij €71,- gekocht in plaats van €80,-?

Alvast bedankt, Kevin

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Re: Plus500

Berichtdoor Beheerder » 16 Apr 2015 21:54

Ik heb geen ervaring met Plus500 maar als u aangeeft te willen kopen zo gauw er een prijs is (dus niet op basis van pre-market of after hours handel) en de koers staat na opening op $80 dan kan het wel zo zijn dat ze niet gekocht werden omdat uw limietorder te laag was.

Overigens geen verwijt maar meer een vraag uit interesse en een tip voor zowel Pieter1 als Kevinbeleggen, wat is jullie ervaring op de beurs? Wanneer jullie nog geen of weinig ervaring op de beurs hebben dan is beginnen met aandelen aan te raden om in ieder geval minder risico te lopen en meer kennis te vergaren over de beurs in het algemeen.

Kevinbeleggen
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Kevinbeleggen » 16 Apr 2015 22:02

Het gaat om het plaatsen van een order dus de beurs is gesloten. Op dat moment heeft het aandeel een waarde van €70,- ik stel een order in om het aandeel te kopen wanneer deze €71,- euro bedraagt. De order is geplaatste en ik wacht tot de beurs weer open gaat. Op het moment van openen is de prijs van het aandeel gestegen tot €80,- dus heeft mijn orderprijs gepasseerd en moet gekocht zijn. Dit klopt enkel zijn de aandelen pas gekocht wanneer de prijs €80,- was in plaats van €71,- hierdoor loop ik een flinke stijging mis. Hoe kan dit?

el_mettos
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 175

Berichtdoor el_mettos » 16 Apr 2015 22:04

Heb daar eens een rekening geopend en met een beperkt bedrag ' gespeeld '' !
De website en de broker is volgens mij echt wel betrouwbaar... Maar...
Ik raad iedereen aan daar toch weg te blijven. Het gaat ongelooflijk vlug en je bent in een oogopslag alles kwijt!
Als je het doet, zet dan meteen limieten, of trailing stops! Maar dan nog. Opletten geblazen. Je moet echt de koers heel actief blijven volgen. Geen 5 minuten weg van je scherm...

Soit, dat is mijn mening he.
Ik beleg liever braafjes in aandelen ;)
Als Paul D'Hoore het zegt.... is het al te laat.

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 16 Apr 2015 22:14

@Kevinbeleggen, dat is een beetje wat ik bedoelde met de beurs in het algemeen leren kennen. Als de beurs gesloten is en ik plaats een kooporder van €71 maar bij opening van de beurs staat het aandeel €80 dan worden ze niet gekocht. Er is dan namelijk geen aanbod geweest voor €71 maar wel vraag en aanbod op €80.

Kevinbeleggen
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Kevinbeleggen » 16 Apr 2015 22:20

Het is dus niet zo dat van €70 naar €80 de €71 gepasseerd word en daarbij dus gekocht?

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 16 Apr 2015 22:22

Kevinbeleggen schreef:Het is dus niet zo dat van €70 naar €80 de €71 gepasseerd word en daarbij dus gekocht?

Nee helaas niet, het klinkt misschien onlogisch maar een aandeel kan de ene dag op €70 sluiten, de andere dag openen op €80 en tussen de €70 en €80 zal dan niks gekocht zijn.

Kevinbeleggen
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Kevinbeleggen » 16 Apr 2015 22:28

Dan heb ik nog een vervolgvraag;

Wanneer word voorspeld dat de prijs van een aandeel zal stijgen. Voor de beurs opent zijn de jaarcijfers van Apple bekend gemaakt, hierdoor word verwacht dat de waarde van de aandelen zal stijgen, en ja er blijkt een stijging te zijn geweest van 10%! Wat heeft deze voorspelling voor zin wanneer er dus met de orders geen winst kan worden gemaakt? Ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel.