Aandelen kopen via Keytrade

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
Kevander
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 54

Aandelen kopen via Keytrade

Berichtdoor Kevander » 29 Jun 2014 19:10

Ik heb reeds aandelen via Binck, maar mijn zichtrekening is nog altijd bij Keytradebank.

Rente op spaarrekeningen of termijnrekeningen zijn bedroevend laag. In België moet je het op jaarbasis doen met max. 2% (Evi getrouwheidsrekening), wil je een termijnrekening met het beste resultaat moet je naar MeDirect kijken (1,80%). Helaas zullen deze rentes de komende maanden nog zakken.
Een aandeel KAN soms in datzelfde jaar meer dan 2% rente opleveren en dus dacht ik aan het volgdende.

Laat mij aandelen kopen en van zodra ze 10% groen bereikt hebben verkoop ik terug. Dit zou ik willen doen via Keytrade omdat ik daar mijn zichtrekening heb en het overzicht wel makkelijk oogt.

Mijn vraag:
1) Kan ik in no-time geld overschrijven van mijn zichtrekening naar mijn beursrekening (om vanaf daar tijdelijke aandelen te kopen). (Via Binck moet je 3 dagen wachten en ben je vaak te laat).
2) Is dit een interessante denkpiste?
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

abdel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 139

Re: Aandelen kopen via Keytrade

Berichtdoor abdel » 29 Jun 2014 19:17

Het duurt bij Keytrade enkele minuten voor je geld van de zichtrekening op de effectenrekening staat.
Waarom zou je verkopen als je 10% winst hebt? Zet je dan niet beter gewoon een stop-loss?

Kevander
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 54

Berichtdoor Kevander » 29 Jun 2014 19:42

abdel schreef:Het duurt bij Keytrade enkele minuten voor je geld van de zichtrekening op de effectenrekening staat.
Waarom zou je verkopen als je 10% winst hebt? Zet je dan niet beter gewoon een stop-loss?

Enkele minuten is ook nog steeds beter dan 3 dagen ;)
10% winst was ook meer om een indicatie te geven, sowieso moet ik meer dan 3% groen hebben wil ik er break-even komen te staan.

Een stop-loss kan uiteraard ook.
Het is ter vervanging van een spaarboekje.

Dus als ik nu een aandeel koop als Ageas, KBC Ancora en blijkt dat die tegen december 10% hoger noteert heb ik mijn doel in principe bereikt.
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

Davidovi1
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor Davidovi1 » 14 Aug 2014 00:13

Bij mij duurde het destijds ook 2 tot 3 dagen.

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 946

Berichtdoor bertje » 15 Aug 2016 17:14

Doordat Bolero pinkjes niet meer toelaat nog eens mij keytrade rekening gebruikt (was jaren geleden) maar ik zit hier nu al een tijdje ze zoeken achter de functie "order wijzig." Weet iemand hoe je een gedeeltelijk uitgevoerd order moet wijzigen bij keytrade?

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2757

Berichtdoor jens_dev » 15 Aug 2016 17:38

Niet. Welke broker doet dat? Order is al deels uitgevoerd. Bij Binck kan je dan alleen annuleren en een nieuwe inleggen (2x transactiekosten).
Never waste a good crisis

bertje
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor bertje » 15 Aug 2016 17:52

Bij bolero kun je order oneindig wijzigen, zo kun je er bv voor zorgen dat je altijd eerste staat.

Bolero is nu veel strenger geworden en laat otc en pink maar zeer beperkt meer toe, bij de giro is het 0.004 per aandeel dus dacht ik nog eens keytrade te gebruiken, schrok wel al dat ze zo duur zijn. 29.95 voor een Amerikaans order = dubbel van bolero.
Maar dat je niet kan wijzigen is een hele tegenvaller, vraag mij af wie nu nog keytrade gebruikt?

Weet je toevallig of dat ze iets aanrekenen indien een order in verschillende dagen is uitgevoerd. Bij Bolero is dat gratis maar bij Fortis moest je in het verleden dan nog een 0.8% op het bedrag extra betalen. Aangezien de eerste kosten al zo duur zijn zou het me niks verwonderen dat ze voor deeluitvoeringen ook nog iets rekenen.

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 531

Berichtdoor Karl » 15 Aug 2016 17:57

Ik ken ook niet anders dat een deels uitgevoerde order niet meer uitgevoerd kan worden. Het gaat dan een nieuwe order worden met wederom transactiekosten.
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2757

Berichtdoor jens_dev » 15 Aug 2016 18:16

Oneindig wijzigen, totdat een deel ervan wordt uitgevoerd. Toch logisch dat je dan niets meer kan wijzigen?
Never waste a good crisis

bertje
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor bertje » 15 Aug 2016 18:19

Dat denk ik niet, momenteel 334 stuks binnen van de 40.000 voor 23 dollar, maar wel 29 dollar kosten. :evil:

Dat wijzigen order is nochtans een functie die ik veel gebruik, zowel voor kopen als verkopen.
Bij aankopen zodat je toch telkens eerste blijft staan of bij verkopen een gedeelte uitgevoerd en dan toch nog de koers iets hoger zetten of wanneer er een grote voorspringt dan net er terug voor gaan staan.
bij bolero kun je kiezen voor wijzig order en dan kom je op het scherm: Wijzig order voor naam aandeel.
en daar kun je dan het aantal, de koers en de datum zonder probleem wijzigen. Je kan die functie gebruiken bij een order dat gedeeltelijk is uitgevoerd maar ook bij een order dat nog openstaat. (bij keytrade moet je dan waarschijnlijk eerst annuleren en dan nog eens instellen).

We zullen dan nog maar wat geduld hebben zeker.