Bewaarloon effectenrekening KBC en BOLERO

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 481

Re: Bewaarloon effectenrekening KBC en BOLERO

Berichtdoor Lukang » 21 Jan 2014 12:30

Ik dacht dat het bewaarloon slaat op het jaar dat voorbij is.Hoe kunnen zij nu reeds een bewaarloon berekenen tot eind 2014, vermits zij niet weten welke effecten er in de loop van het jaar nog bijkomen!Ik heb het even nagekeken op mijn KBC uittreksel en inderdaad er staat vermeld van 01-01-2014 tot 31-12-2014.Dit begrijp ik niet want bewaarloon wordt toch berekend op de inhoud van de portefeuille.
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Tig. Zetes Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer ing-greater China kbc-new Asia tinc Solvay Telenet kbc ablynx euronav

loe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 18

Berichtdoor loe » 21 Jan 2014 13:14

Lukang schreef:Ik dacht dat het bewaarloon slaat op het jaar dat voorbij is.Hoe kunnen zij nu reeds een bewaarloon berekenen tot eind 2014, vermits zij niet weten welke effecten er in de loop van het jaar nog bijkomen!Ik heb het even nagekeken op mijn KBC uittreksel en inderdaad er staat vermeld van 01-01-2014 tot 31-12-2014.Dit begrijp ik niet want bewaarloon wordt toch berekend op de inhoud van de portefeuille.

Heb naar de bank gebeld en die zeiden als je bv. in februari effecten op uw rekening zet en ze eraf haald in november moet je geen bewaarloon betalen. Dus het bewaarloon wordt berekend op hetgeen er eind december op staat en je betaald dan het jaar daarop een volledig jaar.
Lukang liked last!

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 371

Berichtdoor 3logic » 02 Mar 2014 14:23

Bolero en KBC zijn de zelfde bank eigenlijk laten jullie zich misleiden door dezelfde bank die weet dat er betere alternatieven zijn - dus qua advies kan dit tellen - al lang (4 jaar) betaal ik geen bewaarloon en kleinste aankoopkost bij BINCK... zeer tevreden en met Argenta (premie ipv onkosten voor de rekeningen) tot één van de beste brokers -en banken van het land.

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 371

Berichtdoor 3logic » 02 Mar 2014 14:24

Bolero en KBC zijn de zelfde bank eigenlijk laten jullie zich misleiden door dezelfde bank die weet dat er betere alternatieven zijn - dus qua advies kan dit tellen - al lang (4 jaar) betaal ik geen bewaarloon en kleinste aankoopkost bij BINCK... zeer tevreden en met Argenta (premie ipv onkosten voor de rekeningen) tot één van de beste brokers -en banken van het land.

sennemat
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 3

Berichtdoor sennemat » 05 Apr 2017 19:31

Beste,

Ik ben recent lid van Bolero.
Ik zou graag enkele aandelen kopen maar bij de geschiktheid van het order kan ik enkel kiezen tussen: Dagorder - good till date en fill and kill.
Wat is de reden dat ik niet gewoon een aandeel kan kopen voor onbeperkte tijd?
Misschien interpreteer ik bepaalde ordermogelijkheden fout.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1074

Berichtdoor jean de florette » 05 Apr 2017 19:36

Je verwart daar de duurtijd van het order zelf, en de tijd dat je hat aandeel kan houden.
Ofwel order geldig tot sluitingstijd, of een zelfgekozen datum (max. 1 maand vermoed ik) of fill and kill (bij gedeeltelijke uitvoering vervalt het restant van het order).
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes