Bewaarloon effectenrekening KBC en BOLERO

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
loe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 18

Bewaarloon effectenrekening KBC en BOLERO

Berichtdoor loe » 21 Jan 2014 09:39

Heeft iemand al effecten laten transfereren van KBC bank naar bolero? Zo ja, hoe lang duurt het wanneer deze overgezet zijn?

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 407

Re: Bewaarloon effectenrekening KBC en BOLERO

Berichtdoor Lotus » 21 Jan 2014 09:43

loe schreef:Heeft iemand al effecten laten transfereren van KBC bank naar bolero? Zo ja, hoe lang duurt het wanneer deze overgezet zijn?

Ik heb eigenlijk geen idee maar beste kunt u toch contact opnemen met de banken. Toen ik ooit over ging naar Binck durfde ik het niet aan om aandelen over te plaatsen en er tijdelijk niks mee te kunnen. Achteraf viel het mee maar een mogelijke grote koersschommeling bij een aandeel waar ik niks mee kan op dat moment zat mij dan niet lekker.

cvb
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 24

Berichtdoor cvb » 21 Jan 2014 09:54

Ik ben ook geïnteresseerd. Net een schrikwekkende afrekening van bewaarloon van KBC ontvangen (voor een erg kleine effectenrekening die daar historisch nog staat). Die effecten moeten daar dus weg. Ofwel naar Keytrade, ofwel open ik nog een account bij Bolero (spreiding, met nu precies toch ook gunstigere kostenstructuur en interessante analyses). Bolero heeft momenteel ook nog hun 2 procent actie, daar kan ik dan dat bewaarloon van KBC mee compenseren...
cvb

blotte marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 249

Berichtdoor blotte marc » 21 Jan 2014 10:00

loe schreef:Heeft iemand al effecten laten transfereren van KBC bank naar bolero? Zo ja, hoe lang duurt het wanneer deze overgezet zijn?

Ik heb dat in de eerste helft van 2010 gedaan, het duurde wel enkele dagen voor alles in orde was. Best even langs gaan in je kantoor om alles te regelen. Bolero was toen wel merkelijk goedkoper dan KBC zelf, dat zal nu ook wel zo zijn. Eens alles in orde is gaat het beheer van je portefeuille erg vlot, met real-time koersen van je aandelen en makkelijke ingave van orders.
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden...

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 407

Berichtdoor Lotus » 21 Jan 2014 10:02

Misschien het overwegen waard om eens bij Binck te kijken, bewaarloon vind ik persoonlijk niet meer van deze tijd waarin veel of bijna alles geautomatiseerd is. Binck heeft geen bewaarloon: https://www.binck.be/_clients/binck_be/ ... ank_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

blotte marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 249

Berichtdoor blotte marc » 21 Jan 2014 10:04

Bolero heeft het bewaarloon kortelings ook afgeschaft...
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden...

marcq
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7

Berichtdoor marcq » 21 Jan 2014 10:15

heb eind december bolero aangeschaft ;bewaarloon op mijn obligaties (ex-kbc)vermeden en 200 euro ontvangen.
bolero schaf je best aan via je eigen kantoor,je effecten overzetten gaat dan sneller(enkele dagen).

cvb
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 24

Berichtdoor cvb » 21 Jan 2014 10:42

@marcq
dat had ik dus ook moeten doen... nog in december Bolero alles laten overnemen en dus bewaarloon KBC vermijden.
bedankt iedereen
cvb

loe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 18

Berichtdoor loe » 21 Jan 2014 11:30

Even vertellen wat er bij mij gebeurd is. Ben al langer client bij bolero en KBC bank, dus het transfereren effecten is gratis. Begin december heb ik dus mijn aanvraag gedaan: dwz een formulier ingevuld met daarop de effecten die ik wou overzetten van KBC naar bolero en verstuurd naar het gevraagde adres. Enkele dagen nadien bevestiging gekregen van bolero dat alles in orde is en is doorgegeven aan KBC. De transfert is ondertussen gebeurd, maar pas na een maand, dus begin januari 2014. Wat heeft KBC nu gedaan? Rond half januari is er bewaarloon van mijn rekening ingehouden berekend op al die producten die ik laten overzetten heb. Dus ik moet nu een heel jaar bewaarloon betalen voor effecten die een paar dagen op de rekening gestaan hebben. Waarschijnlijk hebben ze moedwillig gewacht tot na 1januari om mij dit nog te flikken, puur diefstal vind ik. Volgens de bank is er niets fout. Kan dit zomaar?

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 947

Berichtdoor bertje » 21 Jan 2014 11:38

Ik heb net hetzelfde meegemaakt, al mijn obligaties laten overzetten naar bolero (voor de 2%), en het enige wat er nu nog staat is een fonds dat eindigt op 31/01/2014, maar heb ook mogen betalen AANREKENING BEWAARLOON INCLUSIEF BTW EFFECTENREKENING VAN 01-01-2014 TOT 31-12-2014.
Ik zou er geen tijd en moeite insteken, banken hebben altijd wel een reden klaar.