Nieuws en ervaringen over Saxo Bank

Vragen en ervaringen over banken / brokers, zoals klachten en tarieven

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 362

Re: Nieuws en ervaringen over Saxo Bank

Bericht door Schaakfanaat »

Ik heb (naar waarheid) zelfstandige ingevuld.
Opeens komen ze dan met de extra vraag (volgens mij hebben ze zelf mijn BV opgezocht) wat mijn functie is binnen die BV.
Dan hadden ze ook wel kunnen vinden dat dat zaakvoerder is. Heb dat dan ook doorgegeven. De laatste keer dat ik nakeek, zijn ze nu al meer dan twee weken bezig met 'de gegevens te verwerken'.

Waarom nog steeds bij Saxo, zoals sommigen hierboven vragen. Wel, voor het allergrootste deel staan daar dividendaandelen voor de lange termijn, dus behalve eens een aan of verkoop, en hen innen van dividenden, doe ik er niet zo enorm veel.
Ik zet wel geen nieuw geld bij op de rekening, nieuwe beleggingen gebeuren elders.

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 179

Bericht door Kevander »

Bijna 3 weken verder en de vragenlijsten zijn er nog steeds niet, wat dus verhindert dat je kunt handelen op hun platform.
Ik stel me elke dag meer en meer de vraag hoe ze zichzelf nog serieus nemen.

Een broker = Leeft op transactiekosten

Aangezien niemand meer kan aankopen (wel verkopen), verliezen ze dus inkomsten en jagen ze bovendien ook nog eens hun klanten weg (aangezien er toch niet aangekocht kan worden).
Ja, je mag mij er 100 tekeningetjes bij maken maar ik snap hun logica niet.

Stel je voor dat de cafébaas zegt dat bier ongezond is en dat hij niet wil dat er in zijn café gedronken wordt. Meer zelfs dat hij z'n klanten naar het café aan de overkant stuurt...
Dat is dus wat Saxo doet.
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), AB Inbev (€105), Shell (€30,09), Bpost (€19,99), Wereldhave Belgium (€91), QuantumScape ($35), Unilever (€44), Prosus (€54)

Silverstone
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 25

Bericht door Silverstone »

kierkegaard schreef:
11 mei 2022 14:21
Ze hebben bovendien zoveel aanvragen gekregen van ontevreden klanten om te vertrekken, dat ze ze zelfs kostenloos laten gaan.

Maar een overdracht duurt tot 2 maanden. Ken jij iemand voor wie dat aanvaardbaar is?

Dus houd je gratuite beledigingen maar voor jezelf. Daar horen ze thuis.
Kostenloos? Is het niet nog steeds €25 per lijn voor een transfert naar een andere broker?

Silverstone
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 25

Bericht door Silverstone »

Mooi voorbeeldje van de online klantenservice bij Saxo...
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.

DROSTE
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 84

Bericht door DROSTE »

Silverstone schreef:
25 mei 2022 13:06
Dat gebrekkig Nederlands alleen al... :?
Silverstone liked last!

Freddy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1057

Bericht door Freddy »

Jensen schreef:
16 mei 2022 12:41
jean de florette schreef:
14 mei 2022 18:42
Jensen schreef:
13 mei 2022 18:22
Beste forumleden,

Wordt er bij jullie ook herhaaldelijk gevraagd om een loonstrookje door Saxo? ...
Probeer het eens bij de 'beroep'vraag met iets anders. 'k Heb geen idee meer wat ik ingevuld heb (zeker niet loontrekkende), België, heb die vraag nooit gekregen.
m.a.w. die vraag omzeilen. Misschien lukt dat.
Ik kan niet meer terug, ik zit vast bij het uploaden van het loonstrookje :lol:
Heb dan maar een willekeurig document geüpload. We horen het wel, dank voor de tips allemaal. :wave:
Hahaha zou hilarisch zijn als dat lukt.

Het is inderdaad voor de anti-witwas verplichtingen. Normaal (bij andere brokers toch) moet je gewoon invullen hoeveel je gemiddeld verdiend, hoe groot je vermogen is en/of waar je geld hoofdzakelijk vandaan komt. Ze geloven die verklaringen dan wel behoudens duidelijke indicatie dat er iets niet klopt. Ofwel is deze broker dus heiliger dan de paus (misschien op de vingers getikt in een ander dossier...) ofwel hebben ze je rekening geïdentificeerd als verdacht. Ze bekijken dat softwarematig en afhankelijk van de input qua parameters in de software kan er natuurlijk al snel nodeloos geflagged worden.

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 179

Bericht door Kevander »

Silverstone schreef:
25 mei 2022 13:06
Inderdaad, van zodra je kritische vragen stelt of dat ze het gevoel krijgen dat je ontevreden bent sluiten ze de chat af. Over dat taalgebruik zwijg ik, als er geen probleem is heb ik hun klantendienst toch niet nodig en zal het me worst wezen in welk land ze actief zijn en wie daar zit te chatten.
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), AB Inbev (€105), Shell (€30,09), Bpost (€19,99), Wereldhave Belgium (€91), QuantumScape ($35), Unilever (€44), Prosus (€54)

Plaats reactie