Kent u de chatbox al? chat met andere beleggers

MeXeM

Vragen en ervaringen over banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie

Bertolt
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 13
Contacteer:

MeXeM

Bericht door Bertolt »

Om kosten te drukken zou ik graag van Binck naar een goedkopere broker overschakelen in 2020.
Heeft iemand ervaring met MeXeM?

Laat maar weten

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 13268
Contacteer:

Re: MeXeM

Bericht door charel01 »

Heb 14 dagen hun programma gebruikt. Was er allesbehalve tevreden van.
Negatief:
-Moeilijk instelbaar en bruikbaar programma.
-Duitse bankrekening.
-Kon er geen turbo's mee opzoeken.
Positief:
Men heeft me wel goed telefonisch geholpen om alles in te stellen en terug af te sluiten.
Banner liked last!
Go with the flow.

Bertolt
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Bertolt »

charel01 schreef:
05 dec 2019 09:37
Heb 14 dagen hun programma gebruikt. Was er allesbehalve tevreden van.
Negatief:
-Moeilijk instelbaar en bruikbaar programma.
-Duitse bankrekening.
-Kon er geen turbo's mee opzoeken.
Positief:
Men heeft me wel goed telefonisch geholpen om alles in te stellen en terug af te sluiten.
Als beginnende belegger ben ik nog niet bezig met turbo's, voor mij zou het enkel zijn om nieuwe aandelen- en etfposities te openen.
Ik zou dit enkel en alleen doen voor de lage kosten, loont dit dan de moeite t.o.v. Binck?

Alvast bedankt voor de reply.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 13268
Contacteer:

Bericht door charel01 »

De kosten zijn inderdaad een pak goedkoper dan bij Binck.
Go with the flow.

medaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 49
Contacteer:

Bericht door medaar »

Is het platform van International Brokers dat ook Lynx, Traders Only gebruiken.
Nu ben ik het platform gewoon, maar als beginner destijds vond ik het niet zo gebruiksvriendelijk.

Bertolt
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Bertolt »

Na de introductie in het platform heb ik het opgegeven. Dit is voor mij niet overzichtelijk. Dan betaal ik liever iets meer.
Het zal dus geen Mexem worden.

mver
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11
Contacteer:

Bericht door mver »

Mexem rekent voor een GVV als Aedifica 0,35 % beurstaks aan i.p.v. 0,12 %. Op mijn e-mail om dit aan te passen heb ik nog geen reactie. Heeft nog iemand anders hier problemen mee ?

Zouden die zo weinig Belgische klanten hebben of klanten die met Belgische aandelen bezig zijn dat ze dit nog fout aanrekenen voor alle GVV's ?

mver
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door mver »

Mexem rekent voor een GVV als Aedifica 0,35 % beurstaks aan i.p.v. 0,12 %. Op mijn e-mail om dit aan te passen heb ik nog geen reactie. Heeft nog iemand anders hier problemen mee ?

Zouden die zo weinig Belgische klanten hebben of klanten die met Belgische aandelen bezig zijn dat ze dit nog fout aanrekenen voor alle GVV's ?

mver
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door mver »

medaar schreef:
05 dec 2019 17:28
Is het platform van International Brokers dat ook Lynx, Traders Only gebruiken.
Nu ben ik het platform gewoon, maar als beginner destijds vond ik het niet zo gebruiksvriendelijk.
Ik heb geen problemen met het platform van Mexem, maar ik begin mij de laatste tijd zorgen te maken of het wel zo veilig is. Aan de oorverdovende stilte op om het even welke site waar je iets over Mexem vraagt te oordelen, begin ik te denken dat ze bijna geen klanten hebben ? Ook lees ik hier en daar dat een vestiging in Cyprus op zich geen goed nieuws is omdat een licentie daar heel gemakkelijk (te gemakkelijk ?) te krijgen is ... ?! Als je dan al hoort met welke gevaarlijke praktijken zelfs DeGiro bezig was (is ?) en welke risico's je daar liep (loopt ?) als klant, dan lijken die lage tarieven al veel minder interessant :down:

Maak jij je dergelijke zorgen medaar ? Of andere mensen die met Mexem werken ? Ik sta op het punt om alles daar te beginnen afbouwen ...

medaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 49
Contacteer:

Bericht door medaar »

Werk zelf niet met mexem maar bij lynx worden de aandelen en gelden niet door lynx zelf aangehouden maar bij International Brokers
Op de Securities rekening worden zowel financiële instrumenten als de cashgelden van cliënten apart gehouden van het eigen vermogen van IB LLC. Indien er cashgelden of financiële instrumenten in bewaring worden gesteld bij derden-financiële instellingen dan worden deze te allen tijde aangemerkt ten behoeve van cliënten van IB LLC. Hiermee zijn cashgelden en financiële instrumenten te allen tijde afgescheiden van het vermogen van IB LLC, ook in het geval van ingebrekestelling of faillissement van IB LLC. IB LLC maakt gebruik van diverse banken voor de bewaring van cashgelden, ter voorkoming van concentratierisico bij één bank. IB LLC voert regelmatig controles uit op de bewaarrekeningen ten behoeve van cliënten.

https://www.mexem.com/regulatie-veiligheid/?lang=nl

Ik dacht dat je bij degiro.nl verschillende soorten beleggingsrekening hebt, bij één ervan worden geen aandelen uitgeleend.
In theorie, want ik het de problematiek van degiro.nl niet gevolgd. Uitlenen aandelen?

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie