uitlenen effecten bij Binck

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
Bertolt
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 9
Contacteer:

uitlenen effecten bij Binck

Bericht door Bertolt »

Sinds kort krijg ik bij Binck een melding van hoeveel potentiële opbrengst ik gemist heb door mijn effecten niet uit te lenen aan Binck zelf.

Hebben leden hier ervaringen mee?
Als ik de handleiding lees zie ik niet zoveel problemen.
Het dividend en koersprijs is nog steeds voor mij. Enkel lastig verkopen als je effecten zijn uitgeleend, maar blijkbaar kan je dan bij Binck aankloppen voor jouw bedrag aangezien zij een verzekering hebben op de uitgeleende effecten.

Is dit de moeite om te doen of niet?

Vriendelijke groeten

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 549
Contacteer:

Re: uitlenen effecten bij Binck

Bericht door kierkegaard »

Zelfs als ze uitgeleend zijn, kan je probleemloos verkopen. Er is een risico, maar dat is beperkt. Je moet het gewoon afzetten tegen de opbrengsten, en die verschillen naargelang het type aandelen dat je bezit (zie ook de lijst die binck publiceert). Ik doe het niet.

Er bestaat hierover trouwens al een topic.

johannes m
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Re: uitlenen effecten bij Binck

Bericht door johannes m »

Hallo hou er wel rekening mee dat je het uit handen geef men kan het verkopen wanneer men wil daar heb je geen zicht dus als het hoog is verkoop en men schaal je lager in op langer termein zal je er niet wijzer van worden . ook de verkoop bij opdracht heb je niet in handen dus neem een beurs genoteerd fonds waar je zij op heeft

gr JM

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie