Nieuws en ervaring over Bolero

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven

a21
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3355
Contacteer:

Re: Nieuws en ervaring over Bolero

Bericht door a21 » 27 jun 2018 11:26

Dirk19 schreef:Heb hen gevraagd inderdaad om mijn aandelen van ABO group weg te schenken.

Straks een deel van mijn port verkopen en terugkopen via Bolero
bij de schenking zul je aan mij ook denken?? :) :)
Dirk19 liked last!

powered by Surfing Waves

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3066
Contacteer:

Bericht door Dirk19 » 27 jun 2018 11:28

a21 schreef:
Dirk19 schreef:Heb hen gevraagd inderdaad om mijn aandelen van ABO group weg te schenken.

Ge moogt ze hebben, 't is toch brol :D

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1295
Contacteer:

Bericht door jean de florette » 27 jun 2018 12:04

Dirk19 schreef:..
Heb het ooit omgekeerd gedaan. Eerst getransfereerd (van BNP toen), en dan verkocht. Was stukken goedkoper dan bij de grootbank zelf verkopen. Hangt waarschijnlijk van de grootte van de posities af, gezien het per lijn is.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3066
Contacteer:

Bericht door Dirk19 » 27 jun 2018 12:12

jean de florette schreef:
Dirk19 schreef:..
Heb het ooit omgekeerd gedaan. Eerst getransfereerd (van BNP toen), en dan verkocht. Was stukken goedkoper dan bij de grootbank zelf verkopen. Hangt waarschijnlijk van de grootte van de posities af, gezien het per lijn is.
Klopt. Heb vooral veel kleine posities. Per lijn zou mij 50 euro kosten om te verkopen, en ongeveer 7,5€ om terug te kopen. Transfereren zou mij 75€ kosten per lijn.

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 597

Bericht door 14-11-2014 » 27 jun 2018 12:27

Hopelijk niet. Verkoop levert u dan wel 50% van de waarde op, maar dure overboeking naar een andere effectenrekening (de uwe) wordt zo niet vermeden. Het kost meer dan dat het opbrengt, dus schenken kan ook voor u effectiever.

"Schenken" aan Fortis kan overigens of echt helemaal weggeven zijn, of dat Fortis de aandelen ontvangt maar de naam van de klant blijft onthouden voor het geval de aandelen onverwachts iets opleveren. Niet jarenlang genationaliseerde aandelen in portefeuille hebben, maar wel rechten behouden wanneer de onterechte nationalisatie ooit eens tot vele miljarden schadevergoeding leidt. Een soort aandelen op naam, ook zonder bewaarloon, maar dan in een verzameldepot van Fortis.

3Davy
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door 3Davy » 03 apr 2019 06:21

Wat befreft bolero,voor aandelen is het wel goed,maar om te traden trekt het op niks
Ze maken reclame over hun traderplatform,no Infront.
Gisteren hebben ze beslist dat je via trader geen turbo’s kunt verhandelen,schandalig vind ik het.
Hun uitleg,ja er werd te weining op getrade,bla bla bla.
Mij zien ze niet meer terug,wil je snel handelen ga naar keytrade,das een broker.
Met hun codes kan je onmogelijk snel handelen in turbo’s,veel te omslachtig.

Polygoon
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door Polygoon » 01 jul 2019 18:30

Eerste post hier (hopelijk het begin van vele posts ;) ) dus vergeef me de beginnersvraag.

Nadat ik dit topic heb doorgenomen, mag ik concluderen dat Bolero een zeer goed platform is voor beginners met veel uitleg etc. maar niet de goedkoopste?

Lijkt me dat ik in het begin niet veel orders ga doen en bijkomend is de integratie met mijn huisbank mooi meegenomen.

Benjamin Buffett
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 104
Contacteer:

Bericht door Benjamin Buffett » 10 jul 2019 13:49

Bolero heeft haar voorwaarden gewijzigd om beschouwd te worden als een actieve belegger en recht te hebben op realtime koersen.

Tot voor kort moest men slechts één order laten uitvoeren per trimester op Euronext om realtime koersen te hebben. Dit werd opgetrokken naar 2 orders per trimester. In dat geval heeft men nog geen realtime koersen voor de Amerikaanse beurzen.

Indien men gedurende één trimester minder dan 2 orders verricht op Euronext, dan heeft men dus geen realtime koersen meer en valt men terug op uitgestelde koersen (de weergegeven koersen zijn dan nog trager dan de koersen die De Tijd weergeeft).

Enkel indien men 2 orders per trimester verricht op de Amerikaanse markt, dan geniet de belegger bij Bolero van realtime koersen op zowel de Amerikaanse markten als Euronext.
https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... -ontvangen

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 554
Contacteer:

Bericht door Lukang » 10 jul 2019 15:23

De koersen die men bekijkt op de website van tijd.be zijn wel real time. Bovenaan staat het trouwens vermeld. Ik weet niet of dit alleen is als men abonnee is. Ik ben abonnee en zie ze steeds real time !
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer tinc Solvay Telenet kbc euronav Xior Sofina ab inbev gimv umicore neste nokia en fondsen

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie