De Roaring Twenties, wie gelooft daar in?

Algemene en actuele financiële onderwerpen
Plaats reactie

Gaan we weer naar de Roaring Twenties?

Jazeker, ik geloof daar in.
3
20%
Geen mening
1
7%
Neen, dit is maar uitgevonden door de media
11
73%

Totaal aantal stemmen: 15

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 711

De Roaring Twenties, wie gelooft daar in?

Bericht door ugeerts »

Het is al vaker aangehaald in de media, we herbeleven vandaag de 'zotte' jaren twintig zoals die er waren in de vorige eeuw.
De gelijkenissen zijn frappant. In 1920 kwam men uit een depressie veroorzaakt door de Spaanse griep pandemie en natuurlijk de eerste wereldoorlog. Vandaag gelukkig alleen de Corona pandemie.
Gouden tijden van expansie, van heropbouw, denk maar aan Bidens plan voor de heropbouw van in de US in verval geraakte infrastructuur, dienen zich aan. En die gouden tijden leiden tot exuberant gedrag bij zowel mensen als bij beurskoersen, ....tot de zeepbel barst en we in de jaren dertig aanbelanden.
Laatst gewijzigd door ugeerts op 07 apr 2021 11:09, 2 keer totaal gewijzigd.
__________________________________________________________________________________

DROSTE
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 35

Re: De Roaring Twenties, wie geloofd daar in?

Bericht door DROSTE »

ugeerts schreef:
07 apr 2021 10:57
Het is al vaker aangehaald in de media, we herbeleven vandaag de 'zotte' jaren twintig zoals die er waren in de vorige eeuw.
De gelijkenissen zijn frappant. In 1920 kwam men uit een depressie veroorzaakt door de Spaanse griep pandemie en natuurlijk de eerste wereldoorlog. Vandaag gelukkig alleen de Corona pandemie.
Gouden tijden van expansie, van heropbouw, denk maar aan Bidens plan voor de heropbouw van de in de US in verval geraakte infrastructuur, dienen zich aan. En die gouden tijden leiden tot exuberant gedrag bij zowel mensen als bij beurskoersen, ....tot de zeepbel barst en we in de jaren dertig aanbelanden.
Ik geloof alleen dat het 'wie geloofT' met een -t is ;)

En on-topic, het grote verschil is dat de wereldwijde schulden nu vele malen hoger zijn.
ugeerts liked last!

ugeerts
Forum elite
Forum elite

Re: De Roaring Twenties, wie geloofd daar in?

Bericht door ugeerts »

DROSTE schreef:
07 apr 2021 11:04
ugeerts schreef:
07 apr 2021 10:57
Gouden tijden van expansie, van heropbouw, denk maar aan Bidens plan voor de heropbouw van de in de US in verval geraakte infrastructuur, dienen zich aan. En die gouden tijden leiden tot exuberant gedrag bij zowel mensen als bij beurskoersen, ....tot de zeepbel barst en we in de jaren dertig aanbelanden.
Ik geloof alleen dat het 'wie geloofT' met een -t is ;)

En on-topic, het grote verschil is dat de wereldwijde schulden nu vele malen hoger zijn.
Die foute "geloofd" is meteen een uitnodiging om er niet in te geloven :)
DROSTE liked last!
__________________________________________________________________________________

tweeling
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 1

Re: De Roaring Twenties, wie gelooft daar in?

Bericht door tweeling »

Men moet toch met iets de gazet vol krijgen.

DROSTE
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 35

Bericht door DROSTE »

A Rejection of the New "Roaring 20s" Recovery Narrative (w/David Rosenberg and Ed Harrison)

Alvast iemand die het niet zo ziet komen.

Ray Johnson
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 31

Bericht door Ray Johnson »

Ik vrees, van zodra het weer kan en mag, dat het inderdaad bij velen 'alle remmen los' gaat zijn.
De mensen zijn al die beperkingen meer dan beu. Veel mensen gaan de verloren tijd willen inhalen.
Ik ben zeker dat er heel wat uitspattingen zullen komen.
Zie die toestanden in het Terkamerenbos maar .. Dat is nog maar een voorproefje ...

Dus ik hoop dat er gauw versoepelingen gaan komen, maar wel geleidelijk aan ...
ugeerts liked last!

ugeerts
Forum elite
Forum elite

Bericht door ugeerts »

Ray Johnson schreef:
10 apr 2021 11:48
Ik vrees, van zodra het weer kan en mag, dat het inderdaad bij velen 'alle remmen los' gaat zijn.
De mensen zijn al die beperkingen meer dan beu. Veel mensen gaan de verloren tijd willen inhalen.
Ik ben zeker dat er heel wat uitspattingen zullen komen.
Zie die toestanden in het Terkamerenbos maar .. Dat is nog maar een voorproefje ...

Dus ik hoop dat er gauw versoepelingen gaan komen, maar wel geleidelijk aan ...
Idem ditto. Daarnet even ge-googled en kwam uit op een foto uit jaren 20 van Getty Images, betrouwbare uitgever, dus echt uit jaren '20 en niet ergens getruceerd van recent. Prachtige foto compositie overigens, je kan er zo een verhaal bij bedenken.
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.

Plaats reactie