Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Komt er eind 2020 een anti virus vaccin tegen COVID-19 op de markt?

Algemene en actuele financiële onderwerpen

Nooit, zie als voorbeeld het HIV virus, bestaat al 30 jaar en nog geen vaccin
2
8%
Ja, binnen 5+ jaren maar dan heeft het geen nut meer, bevolking is al immuun
1
4%
Binnen ten vroegste 2 jaar (2022)
10
38%
Rond eind dit jaar 2020 is een veilig vaccin klaar, maar bied geen 100% bescherming
11
42%
Idem vorige, maar met 100% bescherming
2
8%

Totaal aantal stemmen: 26

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 659
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Alle betrokken farma bedrijven zeggen in koor 'jazeker', maar wetenschappers staan hier zeer sceptisch tegenover.
neku liked last!
__________________________________________________________________________________

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Pidb
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 24
Contacteer:

Re: Komt er eind 2020 een anti virus vaccin tegen COVID-19 op de markt?

Bericht door Pidb »

Komt er ooit iets, waarschijnlijk wel, de uitvinder kan zich dan de winnaar noemen van hetgeen de hele wereld ging redden. Echter in hoeverre dit dan nog het ultime redmiddel is dat de mensheid gaat behoeden

Ik zou eerder kijken naar de spaanse griep / pest / ... dat kwam en ging ook zonder vaccin.

het zal hem meer om de eer te doen, eventueel wat subsidies opstrijken etc, dan effectief het product zelf.
neku liked last!

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1282
Contacteer:

Bericht door neku »

Volgens mij bestaat dat vaccin reeds. Het brengt echter nog niet genoeg op ;)
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

geebee
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 68
Contacteer:

Bericht door geebee »

Pidb schreef:
16 jun 2020 13:50
Ik zou eerder kijken naar de spaanse griep / pest / ... dat kwam en ging ook zonder vaccin.
De pest "kwam en ging" (mooie verbloeming :roll: ) inderdaad zonder vaccin maar 1/3e van de Europeanen liet het leven in een periode van zo'n 5 jaar ... laat ons dan toch maar verder zoeken naar een vaccin ...

Pidb
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 24
Contacteer:

Bericht door Pidb »

geebee schreef:
16 jun 2020 13:59
Pidb schreef:
16 jun 2020 13:50
De pest "kwam en ging" (mooie verbloeming :roll: ) inderdaad zonder vaccin maar 1/3e van de Europeanen liet het leven in een periode van zo'n 5 jaar ... laat ons dan toch maar verder zoeken naar een vaccin ...
Tuurlijk is het erg, maar de realiteit kan je toch niet ontkennen...? En ze is toch gegaan zonder vaccin (in zovere ik weet natuurlijk)? Van mij mogen ze morgen het vaccin hebben, ik denk gewoon de dag dat het opperationeel is de impact van corona minder zal zijn.

Canis Lupus
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11
Contacteer:

Bericht door Canis Lupus »

Binnen ten vroegste 2 jaar (2022) gekozen, volgens mij zelfde verhaal als met griep.
Gezien het virus muteert zal een vaccin zich moeten richten op combinatie van virusstrengen.
Allicht dat dit jaar al 1 vaccin klaar zal zijn voor massa-productie, maar onvoldoende beschermt.
Maar ik geloof niet dat ons land een nieuwe volledige lockdown zullen ondergaan gezien dan onze economie total loss is.

geebee
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 68
Contacteer:

Bericht door geebee »

Canis Lupus schreef:
16 jun 2020 15:21
Maar ik geloof niet dat ons land een nieuwe volledige lockdown zullen ondergaan gezien dan onze economie total loss is.
De lockdown kwam er om de "curve te flatten" ... als er een tweede golf komt en men gaat niet over tot een soort lockdown dan zal er geen "flat curve" zijn en zal onze gezondheidszorg instorten ... wat dan ? Survival of the fittest ? Of zoals men nu de WZC-bewoners aan hun lot overliet dan in een tweede golf de 60+'ers ?

Canis Lupus
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11
Contacteer:

Bericht door Canis Lupus »

geebee schreef:
16 jun 2020 16:05
Canis Lupus schreef:
De lockdown kwam er om de "curve te flatten" ... als er een tweede golf komt en men gaat niet over tot een soort lockdown dan zal er geen "flat curve" zijn en zal onze gezondheidszorg instorten ... wat dan ? Survival of the fittest ? Of zoals men nu de WZC-bewoners aan hun lot overliet dan in een tweede golf de 60+'ers ?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben 100% akkoord met de gevolgde strategie om de curve (ziekenhuisbezetting) af te vlakken.
Kennissen in de gezondheidssector gaven me een niet mis te verstaan signaal betreffende worst-case scenario voor aanvang lockdown.

Volgens mij kijkt men vanuit het 'expertencollege' naar significante stijgingen om gepast te reageren en 'verworven vrijheden' terug te schroeven. Echter van de politiek heb ik geen idee wat zij zullen beslissen.

NewB76
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 180
Contacteer:

Bericht door NewB76 »

Enkele vragen
1/ Is het Tweede Golf-verhaal niet eerder een stok achter de deur-verhaal dan werkelijkheid ? ( cfr Prof Piot , die er niet in gelooft )
2/ Is er voldoende draagvlak bij de bevolking om een tweede lockdown te aanvaarden ?
3/ Wat denken van het rendement van de testen , slechts 60 duizend positieve testen op 1 miljoen uitgevoerde testen ?
4/ waarom brengen we alle zwakke ouderen samen in WZC ?

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1282
Contacteer:

Bericht door neku »

geebee schreef:
16 jun 2020 16:05
Canis Lupus schreef:
Ik heb mijn opa moeten redden uit een Brussels WZC, die is 101 lentes jong en heeft in WWII gevochten, het is een pure schande :x
a21 liked last!
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie