Klimaatverandering

Algemene en actuele financiële onderwerpen kunnen hier worden geplaatst
1275
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 275

Re: Klimaatverandering

Berichtdoor 1275 » 08 Jun 2019 00:07

Toyota gaat er voor om tegen 2025 te maken dat de helft van zijn verkochte wagens elektrisch zullen zijn, 5 jaar vroeger dan gepland. De andere automobielconstructeurs zullen gaan volgen. En dan zal je zien hoe vlug de politiek ''dwingende'' regels zal opleggen voor de aankoop van deze wagens. Als de industrie gaat vooroplopen dan zal de politiek vlug volgen. Klimaatbetogers worden ondertussen nog altijd weggezet als dromers.

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 707

Berichtdoor gede » 08 Jun 2019 08:44

1275 schreef:Toyota gaat er voor om tegen 2025 te maken dat de helft van zijn verkochte wagens elektrisch zullen zijn, 5 jaar vroeger dan gepland. De andere automobielconstructeurs zullen gaan volgen. En dan zal je zien hoe vlug de politiek ''dwingende'' regels zal opleggen voor de aankoop van deze wagens. Als de industrie gaat vooroplopen dan zal de politiek vlug volgen. Klimaatbetogers worden ondertussen nog altijd weggezet als dromers.

Maar je beseft dat als we onze elektriciteitsproductie niet drastisch wijzigen al die elektrische auto's geen milligram CO2 uitsparen?

PS: je kraaide pas nog victorie dat een Quatarese megalomaan hier gascentrales ging bouwen. Het blijkt nu dat ten eerste die CO2-captatie al fake news was, zoals ik al zo vaak probeerde uit te leggen en last but not least: Het bedrijf zegt helemaal niets te weten van het bouwen van gascentrales in België....

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 734

Berichtdoor ex-stoploss » 08 Jun 2019 08:57

1275 schreef:Toyota gaat er voor om tegen 2025 te maken dat de helft van zijn verkochte wagens elektrisch zullen zijn, 5 jaar vroeger dan gepland. De andere automobielconstructeurs zullen gaan volgen. En dan zal je zien hoe vlug de politiek ''dwingende'' regels zal opleggen voor de aankoop van deze wagens. Als de industrie gaat vooroplopen dan zal de politiek vlug volgen. Klimaatbetogers worden ondertussen nog altijd weggezet als dromers.

Wat is de meerwaarde van een elektrische wagen als de batterijen opgeladen worden met stroom van een gascentrale of -nog erger- een bruinkoolcentrale of steenkoolcentrale? In dit geval is een LPG-wagen klimaatvriendelijker. Wat niet wegneemt dat dit een lovenswaardig initiatief is van Toyota.

Eventjes een fact-check (het totale plaatje van olieverbruik en dus CO2-toename, ik denk dat de cijfers voor steenkool en gas in dezelfde lijn liggen)

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190311_04246087

1275
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor 1275 » 08 Jun 2019 10:51

de volgende stap in wagens is waterstof en electriciteitsopwekking. uitschakelen dus van de electriciteitsopwekking via klassieke middelen. reken er maar op dat de automobielconstructeurs zullen lobyen om dit ''politiek'' door te drukken. zo werkt ons economisch systeem nu eenmaal. en ja, soms kunnen multi''s ook positief nieuws brengen, spijtig genoeg niet omwille van milieuzorg, maar om verovering van een marktaandeel.

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 08 Jun 2019 14:41

1275 schreef:de volgende stap in wagens is waterstof en electriciteitsopwekking. uitschakelen dus van de electriciteitsopwekking via klassieke middelen. reken er maar op dat de automobielconstructeurs zullen lobyen om dit ''politiek'' door te drukken. zo werkt ons economisch systeem nu eenmaal. en ja, soms kunnen multi''s ook positief nieuws brengen, spijtig genoeg niet omwille van milieuzorg, maar om verovering van een marktaandeel.

Ja lap seg, weer de mist in. Hoe vaak heb ik nu al aangeraden om dat soort voorspellingen achterwege te laten als je technisch niet mee bent??

Vertel maar is: Hoe geraken we aan de waterstof misschien??

Ik ken maar 1 logisch proces: elektrolyse van water en daar is - oeps - eerst heel erg veel stroom voor nodig. En van waar komt die stroom? Juist ja.... uit grote elektriciteitscentrales.

Er zijn wat vage experimenten om waterstof te maken via zonnepanelen, maar dat is zo experimenteel dat dit 15-20 jaar zal duren vooraleer dit een eventuele kans maakt.

Waterstof is enkel een manier om energie beter te transporteren zonder de limitatie van de huidige batterijen. Aan de CO2-uitstoot helpt het onder de streep niks, nul, nada.

1275
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor 1275 » 11 Jun 2019 23:05

u hebt nog altijd niet begrepen dat de toekomst is dat wij ons losmaken van de fossiele brandstofindustrie en dan alternatieven moeten ontwikkelen om ons onafhankelijk te maken door los van het net te produceren op onze eigen groene energieproductie. uw visie zet onze afhankelijkheid van deze energiemultis gewoon verder en is totaal voorbijgestreefd. natuurlijk zullen zij nog 10 of 15 jaar hun riedeltje verderzetten maar hun einde is nabij. de toekomst is groen en is niet te stoppen.

poorinvestor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 104

Berichtdoor poorinvestor » 12 Jun 2019 00:18

Straks komt er nog een klimaatpurge.
https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Purge

met co2 bonnekes;langsgaan bij de gebuur is +-50% co2 reductie en bij de andere gebuur zit je reeds aan 75% :lol:

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 12 Jun 2019 09:19

1275 schreef:u hebt nog altijd niet begrepen dat de toekomst is dat wij ons losmaken van de fossiele brandstofindustrie en dan alternatieven moeten ontwikkelen om ons onafhankelijk te maken door los van het net te produceren op onze eigen groene energieproductie. uw visie zet onze afhankelijkheid van deze energiemultis gewoon verder en is totaal voorbijgestreefd. natuurlijk zullen zij nog 10 of 15 jaar hun riedeltje verderzetten maar hun einde is nabij. de toekomst is groen en is niet te stoppen.

Alle, gaan we weer holle riedeltjes afdraven omdat ge er inhoudelijk naast zat?

Ge zijt hier zelf pas 'hoera' komen roepen vanwege een Quatarese multinational die hier gascentrales zou zetten, alleen maar omdat ge dacht dat ge daar Gede mee kon tegenspreken.

Ge snapt schijnbaar ook mijn visie nog altijd helemaal niet. Ik heb al 1.000 keer uitgelegd dat ik pleit voor goede plannen naar een duurzame energietransitie, maar dat de politiek zich daar vanaf maakt, omdat de bevolking het laat gebeuren.

En losmaken van het net? Nog een trend die u schijnbaar niet ziet: ze zijn bezig om veel grotere en wijder verspreide netten te leggen.

Nog 10-15 jaar fossiele brandstoffen? Ga toch weg man. Ze gaan gascentrales bouwen en die plannen ze voor een gebruik van 30 jaar. Vind ik dat goed? Neen, totaal niet, dat zei ik al zo vaak, maar ik ben zeker dat het zo zal gebeuren. Wedden durf je weer niet waarschijnlijk. Ik verdien graag iets bij. :-)

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 12 Jun 2019 09:26

poorinvestor schreef:Straks komt er nog een klimaatpurge.
https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Purge

met co2 bonnekes;langsgaan bij de gebuur is +-50% co2 reductie en bij de andere gebuur zit je reeds aan 75% :lol:

Komde nog is wat spammen?

Ik zal is iets actueel zeggen: Gisteren nog in het nieuws: het aantal hevige onweders is de laatste 10 jaar toegenomen. De verzekeringen gaan nu de premies voor de brandverzekering optrekken. De eerste kosten voor de klimaatverandering worden aan de bevolking verrekend. Maar de bevolking zoals u? Die blijven nog wel eventjes roepen dat er niets aan de hand is en dat een energietransitie alleen maar geld kost.

poorinvestor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 104

Berichtdoor poorinvestor » 12 Jun 2019 13:32

Jaja de vennen en moerassen zijn verkaveld de laatste 50 jaar en verder de grachten gedempt of de geografie veranderd zoals dat opgevoerd wachtbekken deze week in de gazet.
Het is trouwens vandaag uitstekend weer ,niet te koud door de tijd van het jaar met veel regen voor mijn natuurgebied.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen