Klimaatverandering

Algemene en actuele financiële onderwerpen kunnen hier worden geplaatst
1275
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 280

Re: Klimaatverandering

Berichtdoor 1275 » 18 Mei 2019 16:24

allee, van de nieuwe kerncentrales - ook modernere types (laat me niet lachen - nog 20 jaar onderzoek nodig) zijn we dus vanaf. Dank U Gede voor uw voortschrijdend inzicht.

powered by Surfing Waves

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 725

Berichtdoor gede » 18 Mei 2019 16:44

1275 schreef:allee, van de nieuwe kerncentrales - ook modernere types (laat me niet lachen - nog 20 jaar onderzoek nodig) zijn we dus vanaf. Dank U Gede voor uw voortschrijdend inzicht.

Wat bedoelt u nu met 'modernere types' technische niet-weter? Er zijn verschillende generaties, dus het is even onduidelijk wat u bedoelt. Ik snap dus echt niet dat als je van een thema niets weet, je wel continu probeert uitspraken te doen. Het valt constant op dat je de dingen niet kan beoordelen. Van heel veel thema's waar ik niets van ken, houd ik echt wijselijk mijn mond en dat geef ik dan ook grif toe. 'EUREKA Gede, ik heb gelijk' komen roepen wanneer een Quatarese megalomaan onze energiemarkt wil kapen en u wijsmaakt dat dat (ooit?) CO2-neutraal wordt, op wat slaat dat eigenlijk?

Een degelijke kerncentrale bouwen, dat kan prima, dat bedoelde ik ook niet. Wat ik bedoel, is dat het veel te laat is om dit nu te starten. Vanwege onze beslissingsprocessen, vergunningen en de complexe bouw, betekent 'nu' gaan voor het concept, binnen 15 jaar zoiets opstarten. Te laat dus. In 2025 gaan de kerncentrales (op papier) dicht en dat gat kan je niet even zomaar tijdelijk opvullen.

Dat voortschrijdend inzicht bij u gaat wel erg traag. Ik heb hier nooit iets anders beweert dan wat ik nu zeg. Kerncentrales is voor mij de minst slechte keuze uit alles wat aan technologie bestaat, maar nu is't te laat, dat had men 10 jaar geleden moeten beslissen.

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 744

Berichtdoor ex-stoploss » 18 Mei 2019 23:08

Meer volk op de Pride Parade dan op de klimaatbetogingen, daaraan zie je waar de prioriteiten liggen.

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 18 Mei 2019 23:57

ex-stoploss schreef:Meer volk op de Pride Parade dan op de klimaatbetogingen, daaraan zie je waar de prioriteiten liggen.

Vind ik wel een hele kromme redenering. Ten eerste komt er na 2 maanden ook niemand meer naar de pride parade als je dit elke week doet en ten tweede is het ene vooral om te feesten en vraagt het tweede engagement en willen opkomen voor iets. Voor dat laatste komt er altijd minder volk en in dit geval al zeker niet omdat de meesten van de klimaatopwarming weinig tot niks begrijpen.

In elk geval hebben de klimaatbetogingen veruit het meeste volk op de been gebracht van alle betogingen de laatste jaren. Dus, er zijn wel degelijk genoeg mensen die het belang van dit thema inzien.

poorinvestor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 105

Berichtdoor poorinvestor » 19 Mei 2019 01:23

Pas maar eens op dat het op verkiezingsdag niet eens heel koud zou zijn met buien dan zou het kl¨¨jesvolk hun klimaat vlug vergeten zijn . :roll:

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 19 Mei 2019 08:23

poorinvestor schreef:Pas maar eens op dat het op verkiezingsdag niet eens heel koud zou zijn met buien dan zou het kl¨¨jesvolk hun klimaat vlug vergeten zijn . :roll:

Gelukkig zijn de meeste mensen echt niet zo kortzichtig als u denkt. Enquêtes geven aan dat heel veel mensen zich toch zorgen maken om het klimaat. Zo'n algemeen besef heeft tijd nodig, maar dat komt er wel. (Vaak als het te laat is, maar ja...).

Het aantal nitwits dat zegt dat het klimaat niet verandert omdat het al is ne keer vriest bij ons in de lente, neemt in elk geval af. Dat merkt ik toch in mijn omgeving.

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 19 Mei 2019 11:26

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190519_04410976

"Klimaatactivisten verstoren debat in ‘De zevende dag’ en gooien confetti"

Uiteraard krijgen we hier zo dadelijk iemand die een paar onnozele gekken gaat vereenzelvigen met "de klimaatactivisten". Dus we zullen ze maar voor zijn: Neen, 3-4 man die wat losgeslagen zijn en wel een heel slecht plan bedacht hebben, zijn totaal niet representatief voor iedereen die het klimaatprobleem als een ernstige zaak zien.

Zo, hebbben we meteen weer wat 'misbruik' kunnen verhinderen. :-)

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 744

Berichtdoor ex-stoploss » 19 Mei 2019 11:46

Totaal contraproduktieve aktie van deze nitwits. Zielig. En de would-be president van de Verenigde Staten van Europa maakte van de gelegenheid gebruik om méér Europa te eisen.

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 19 Mei 2019 12:07

ex-stoploss schreef:Totaal contraproduktieve aktie van deze nitwits. Zielig. En de would-be president van de Verenigde Staten van Europa maakte van de gelegenheid gebruik om méér Europa te eisen.

Inderdaad. De grootmachten in deze wereld bepalen meer en meer onderling hoe de handel er aan toe gaat. Om iets in de pap te brokken te hebben, moeten we ons als 1 Europa zien op te stellen, met respect voor de onderlinge diversiteit.

Ik ben ook allang overtuigd dat het oplossen van de problemen met migratie al lang niet meer landje per landje te regelen zijn. We hebben een Europa nodig dat voor 1 beleid daarover gaat en erover waakt dat de buitengrenzen voldoende 'bewaakt' worden en dat enkel zij die in nood verkeren de toegang tot hulp krijgen.

1275
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 280

Berichtdoor 1275 » 19 Mei 2019 17:49

de NVA oplossing is de beste. Je laat diegenen die geld hebben betalen voor humanitaire visa. Zo krijg je alleen de ''rijke'' vluchtelingen binnen die wel zullen bijdragen aan onze maatschappij. Spijtig genoeg weten we niet waar deze betalende vluchtelingen ondertussen naartoe zijn, want ze zijn grotendeels spoorloos verdwenen. Dank U Theo.

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Reageren en meer functies krijgen?

Discussieer met duizenden beleggers, minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete onderwerpen.

Registreer binnen enkele tellen