Nederlandse broker / woonachtig en belastingplicht in USA

Algemene en actuele onderwerpen kunnen hier worden geplaatst
Plaats reactie
Dodulation
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Nederlandse broker / woonachtig en belastingplicht in USA

Berichtdoor Dodulation » 05 Mei 2017 18:57

Ik ben op zoek naar een Nederlandse (of Europese) broker waar ik, een in Amerika woonachtige en belastingplichtige, een rekening kan openen. Tot op heden heb ik geen bank gevonden die Amerikaanse (of Australische) belastingplichtige toelaat. Dit gezien het vele papierwerk dat er door de broker gedaan moet worden naar de Amerikaanse en Australische belastingdienst.

Aangezien ik mijn geld om een Nederlandse bank heb staan in Euro’s, en deze niet naar de USA wil halen vanwege de zwakke positie van de Euro, is een Europese broker dus het meest logisch. Ook heb ik nagedacht om hier in de USA een Euro-rekening te openen en dan vanuit een Amerikaanse broker met Euro’s te handelen maar de brokers hier in de USA handelen alleen in dollars. Daarnaast zijn de tarieven om te handelen bij deze Amerikaanse brokers vele malen hoger dan wat ik bij de Nederlandse brokers zag.

Is er iemand die een oplossing heeft voor het bovenstaande probleem? Wellicht weet iemand een Europese broker die wel Amerikaanse belastingplichtigen toelaat.