Het beleid van president Trump en het effect op de beurzen

Algemene en actuele onderwerpen kunnen hier worden geplaatst
Plaats reactie

Zal het beleid van president Trump goed zijn voor de beurzen?

Ja
33
37%
Nee
45
51%
Geen mening
11
12%

Totaal aantal stemmen: 89

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2326

Het beleid van president Trump en het effect op de beurzen

Berichtdoor Beheerder » 25 Jan 2017 12:28

Er werd al veel gediscussieerd over president Trump in het onderwerp over de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2016. Die verkiezingen zijn inmiddels achter de rug en nu is het tijd om kennis te maken met het beleid van de nieuwe Amerikaanse president.

Stem ook op de bijbehorende poll en discussieer hier verder, deel nieuws, etc.

Inmiddels wil hij Amerika uit het TPP akkoord (Trans Pacific Partnership) en NAFTA akkoord trekken en zet hij waarschijnlijk zijn plannen door om een muur langs de Mexicaanse grens te bouwen. Daarover is wat meer te lezen: http://beursig.com/2017/01/24/trump-zor ... voor-goud/

Vandaag zou er nog 'groot' nieuws moeten volgen als we zijn Tweets mogen geloven, zie onderstaand bericht.

Twitter.png
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2291

Re: Het beleid van president Trump en het effect op de beurzen

Berichtdoor vogelspotter » 25 Jan 2017 13:22

IK verwacht, dat door Trump de Westerse beurzen binnen de 6 maanden een flinke daling gaan meemaken. Die man
is voor een echte handelsoorlog aan het zorgen, laat dit duidelijk zijn. Ik ben mijn winsten aan het veilig stellen.
Arcelor,ASIT biotech,Avantium, Deceuninck,Deutsche Bank,econocom, Euronav,Greenyard, Nyrstar,OneSpan Inc,TomTom,Weight Watchers, X-Fab.
Verkocht:Petrobras ADR, Ahold Delhaize,UCB,SBM Offshore.

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 634

Berichtdoor sharky » 25 Jan 2017 13:57

vogelspotter schreef:IK verwacht, dat door Trump de Westerse beurzen binnen de 6 maanden een flinke daling gaan meemaken. Die man
is voor een echte handelsoorlog aan het zorgen, laat dit duidelijk zijn. Ik ben mijn winsten aan het veilig stellen.

Voorlopig nog niet .De markten zullen eerst nog omhoog gaan .Als de soep ook zo heet zal worden gegeten moet ook nog blijken.Als hij ook zijn plannen doorzet qua infrastructuur dan kan dit een positief effect hebben.Hij heeft ondertussen een goedkeuring voor de Keystone en Dakota pipeline getekend.Mogelijks heeft dit later enig effect op de olieprijs .
Om nu al de winsten veilig te stellen is wat voorbarig .De markten maken zich op voor een uitbraak naar boven ook.Kan best nog een 10 % bijkomen tegen de zomer .Enige wat vooral in europa te volgen is zijn de verkiezingen .Vooral hoe de extreem rechtse groepen gaan presteren.
Straks komen er ook nieuwe Q cijfers uit en vooral de Europese beurzen hebben nog wat achterstand in te halen.Het economisch nieuws is ook niet zo slecht met verbeteringen te horen hier en daar .
Ik verkoop zeker nu nog niks .
Aegon ,KBCA,Galapagos,Pharming,Mithra en nog wat cash momenteel

1275
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 259

Berichtdoor 1275 » 25 Jan 2017 16:00

Trump stevent recht af op een handelsoorlog met de rest van de wereld. Elke handelsoorlog heeft in het verleden geleid tot een echte oorlog. Die man is een kamikasepiloot en heeft de ultieme knop onder zijn hand. Hopelijk zal er binnenkort wel iets opduiken om een afzettingprocedure op te starten.
omega6 liked last!

yvastok
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 45

Berichtdoor yvastok » 25 Jan 2017 16:22

Europese beurzen zullen het waarschijnlijk moeilijk krijgen zoals ook internationale beursaandelen op Amerikaanse beurzen bv. Mc Donalds (ook door de hoge USD) maar "domestic" small cap US-aandelen zullen het waarschijnlijk beter doen. De VS biotech is (eigen visie) ondergewaardeerd maar veel zal afhangen van Trump. Als hij daarover geen "ondoordachte uitspraken" over doet ( zoals Clinton in de verkiezingsperiode) zie ik daar nog veel progressie in een aantal bio's (bv AGN, PTLA,...) Tis maar mijn gedacht..... Ik ben alvast veel positiever (ik niet alleen als je de beursstijging ziet sedert Trump's overwinning) dan ik zou geweest zijn met de zelfbedienende onbetrouwbare Clinton die in alle opzichten overeenkomt met onze zakkenvullende politici. Trump wordt al afgebroken vooraleer hij maar begint, je moet maar eens vragen aan de gewone werkende mensen wat "de Clintons" voor hen gedaan hebben.
dafoe liked last!

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 471

Berichtdoor Lotus » 25 Jan 2017 20:22

Binnen enkele maanden zal de start van de bouw van de muur bij Mexico beginnen volgens Trump. We kunnen zeggen wat we willen maar hij is niet alleen van woorden.

wannesax
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 872

Berichtdoor wannesax » 26 Jan 2017 09:05

Trump: torture works, wall to be built within months

US President Donald Trump said in an interview with ABC News on Thursday that his administration could start building a wall along the border with Mexico within months. He also said that waterboarding and other forms of torture “absolutely” worked.

In his first TV interview since taking office Trump stated that the wall construction will start “as soon as we can. As soon as we can physically do it. . . . I would say in months.” On immigration, he said that America has enough problems without allowing people who “are looking to do tremendous destruction” to enter it. However, when asked about children born in the US to parents who were immigrants, the president said he had “a big heart” and that they “shouldn’t be very worried.”

In response to a question on whether implementing “enhanced interrogation techniques” would produce intended results, Trump claimed that he spoke to experts that supported the methods. He did say, however, that he would follow the judgment of his defense secretary and CIA director on the issue, both of whom opposed using torture.

Trump also called his election campaign “one of the greatest victories ever,” and said his controversial speech at the CIA was a “home run.” He bragged about receiving a standing ovation for the speech, while criticizing “demeaning” media reports, likening them to the ones on his inauguration event crowd size.

TeleTrader Newsroom / RV

'Als Trump maar geen Erdogan wordt'
http://www.ad.nl/nieuws/als-trump-maar- ... ~a8b8d16a/

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 634

Berichtdoor sharky » 26 Jan 2017 12:27

Ja den Trump roept nog al wat controverse op .Veel kans dat met wat hij aan kondigt er wel wat positivisme te bespeuren zal zijn.Rest de vraag echter zijn al die maatregelen wel ok te noemen ?Als men de olie industrie de vrije teugels heeft en de klimaatproblemen niet ernstig meer neemt dan kan men in andere landen om maar verder doen en tegen alle technologische vooruitgang zich afzetten om ouwe praktijken verder te zetten.Bij de republikeinen zitten een pak ouwerwetse zakken ook veelal ondersteund door wat religieuze peptalk etc.en die graag de klok willen terug draaien en alles laten bij het oude.
Denk niet dat jonge mensen deze toestanden graag zien gebeuren .
Dat hij infra structuur maatregelen neemt is wel een goed idee .
Hij kan het blijkbaar ook niet hebben dat er pak minder volk aanwezig was en ook niet verkroppen dat Clinton meer stemmen had .
Momenteel voor ons beleggers worden zijn acts positief gezien maar als persoon is die vent een arrogante zak en narcist ten boven.Maar blijkbaar als iemand een groot bakkes op zet valt dat bij velen in de smaak .
Aegon ,KBCA,Galapagos,Pharming,Mithra en nog wat cash momenteel

1275
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 259

Berichtdoor 1275 » 27 Jan 2017 15:02

Trump zal de laatste president zijn in Amerika die probeert om het oude systeem te behouden, maar hij zal grandioos ten onder gaan. Hij legt nu de basis voor een revolutie à la Bernie Sanders. Ik ben dus eerder positief over de toekomst.

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 471

Berichtdoor Freddy » 27 Jan 2017 16:00

1275 schreef:Trump zal de laatste president zijn in Amerika die probeert om het oude systeem te behouden, maar hij zal grandioos ten onder gaan. Hij legt nu de basis voor een revolutie à la Bernie Sanders. Ik ben dus eerder positief over de toekomst.

Bedankt, altijd fijn om lachend en fratsend het weekend in te gaan :D