Politiek (België)

Algemene en actuele financiële onderwerpen kunnen hier worden geplaatst
Fizmo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 200

Re: Politiek (België)

Berichtdoor Fizmo » 13 Jun 2019 11:35

Ligt het nu aan mij of is het opvallend muisstil in de politiek? Twee weken, bijna drie weken na de verkiezingen en niets meer gehoord van Groen en al helemaal niet van Calvo/Almaci. Spa of Crombez? Niets meer van gehoord. CD&V of Beke? Noppes behalve dat hij geen kandidaat partijvoorzitter meer is. VLD en Rutten? Niets. Geen enkel kopstuk van gelijk welke partij buiten Vlaams Belang (en de roover in de afspraak op vrijdag) meer gezien in ter zake of de afspraak. Precies allemaal van de aardbol verdwenen.

Ook bij de onderhandelingen gebeurt er niets. De Wever wacht tot er witte rook is in Wallonië om verder te gaan met de onderhandelingen. Vijf jaar geleden hadden we op dit moment al een regering in wallonië & vlaanderen.
Laatst gewijzigd door Fizmo op 13 Jun 2019 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.

powered by Surfing Waves

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3021

Berichtdoor Dirk19 » 13 Jun 2019 11:40

Fizmo schreef:Ligt het nu aan mij of is het opvallend muisstil in de politiek? Twee weken, bijna drie weken na de verkiezingen en niets meer gehoord van Groen en al helemaal niet van Calvo/Almaci. Spa of Crombez? Niets meer van gehoord. CD&V of Beke? Noppes behalve dat hij geen kandidaat partijvoorzitter meer is. VLD en Rutten? Niets. Geen enkel kopstuk van gelijk welke partij buiten Vlaams Belang (en de roover in de afspraak op vrijdag) meer gezien in ter zake of de afspraak. Precies allemaal van de aardbol verdwenen.

Ook bij de onderhandelingen gebeurt er niets. De Wever wacht tot er witte rook is in Wallonië om verder te gaan met de onderhandelingen. En dan te zeggen dat we vijf jaar geleden op dit moment al een regering hadden in wallonië & vlaanderen.

Dat is inderdaad opvallend.

Ik voorspel u: we gaan federaal een paars-groene regering krijgen

Fizmo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 200

Berichtdoor Fizmo » 13 Jun 2019 12:11

Ze durven waarschijnlijk niets meer te zeggen want met elke uitspraak die ze doen pushen ze nog meer mensen naar NVA & Vlaams Belang. Dan is het beste inderdaad dat ge niets meer zegt :)

Dirk19
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Dirk19 » 13 Jun 2019 12:25

Wat ik ook grappig vond: CD&V gaat een werkgroep oprichten om 'te kijken waar het fout gelopen is tijdens de voorbije campagne' :D

Dat een 'vlees-noch-vis''enerzijds/anderzijds' partij niet aanslaat kan het kleinste kind zien, de topmensen van CD&V hebben het helaas nog steeds niet begrepen :roll:
dafie liked last!

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 728

Berichtdoor gede » 13 Jun 2019 13:15

Dirk19 schreef:Wat ik ook grappig vond: CD&V gaat een werkgroep oprichten om 'te kijken waar het fout gelopen is tijdens de voorbije campagne' :D

Dat een 'vlees-noch-vis''enerzijds/anderzijds' partij niet aanslaat kan het kleinste kind zien, de topmensen van CD&V hebben het helaas nog steeds niet begrepen :roll:

Wat is daar nu weer grappig aan?? Een partij is ook een vorm van een bedrijf en een keertje stilstaan en alles open bespreken, daar is nu is helemaal niets mis mee?

En nog vlees noch vis? Tsja, dat is jouw vertaling. CD&V probeert een partij te zijn die verbindt in niet om mensen tegen elkaar op te zetten en te vervallen in extremen. Tegenwoordig moet je inderdaad extreem doen om te kunnen scoren en vooral heel kortzichtige tweets kunnen sturen.

PS: Ik stem zelf NIET op CD&V.

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 13 Jun 2019 13:17

Fizmo schreef:Ze durven waarschijnlijk niets meer te zeggen want met elke uitspraak die ze doen pushen ze nog meer mensen naar NVA & Vlaams Belang. Dan is het beste inderdaad dat ge niets meer zegt :)

Niet durven? Wat een onzin. Welke kiezers worden er precies geduwd dan? We kiezen de volgende jaren nergens voor hoor...

Het is vrij duidelijk: Alle partijen hebben afgesproken om fatsoenlijk en open met elkaar te onderhandelen en weg te blijven van gehakketak via de pers? Hoe kan je daar als volk nu tegen zijn??

De enige die zich hieraan niet houdt, is Jinnih Beels, die bij de Vlaamse/federale onderhandelingen niet betrokken is, maar wel constant aast op de burgemeestersjerp. Wordt daar dan iemand beter van, van dat gedoe en ballonnetjes oplaten in de media? Ik niet hoor...

Dirk19
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Dirk19 » 13 Jun 2019 13:26

gede schreef:
Wat is daar nu weer grappig aan?? Een partij is ook een vorm van een bedrijf en een keertje stilstaan en alles open bespreken, daar is nu is helemaal niets mis mee?

En nog vlees noch vis? Tsja, dat is jouw vertaling. CD&V probeert een partij te zijn die verbindt in niet om mensen tegen elkaar op te zetten en te vervallen in extremen. Tegenwoordig moet je inderdaad extreem doen om te kunnen scoren en vooral heel kortzichtige tweets kunnen sturen.

PS: Ik stem zelf NIET op CD&V.

Wat daar grappig aan is heb ik daarstraks nog geschreven: het kleinste kind begrijpt dat als je als partij geen duidelijke standpunten durft in te nemen, dat je geen kiezers zal overtuigen. Daar moet je geen werkgroep voor oprichten :roll:

Waar staat CD&V voor? Verbinden? Dat is zo'n rekbaar een flou begrip dat je daar alle richtingen mee uit kan.

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 13 Jun 2019 13:53

Dirk19 schreef:
Wat daar grappig aan is heb ik daarstraks nog geschreven: het kleinste kind begrijpt dat als je als partij geen duidelijke standpunten durft in te nemen, dat je geen kiezers zal overtuigen. Daar moet je geen werkgroep voor oprichten :roll:

Waar staat CD&V voor? Verbinden? Dat is zo'n rekbaar een flou begrip dat je daar alle richtingen mee uit kan.

Die partij neemt wel duidelijke standpunten in, ze zijn alleen niet extreem, waarbij het de bedoeling is om zo weinig mogelijk mensen uit te sluiten. Dat is iets totaal anders en het is inderdaad gekend dat je niet meer kan scoren als je niet mensen tegen elkaar opzet en veroordeelt. En het is zeer nuttig om is door te lichten hoe de CD&V die boodschap fatsoenlijker bij de kiezer krijgt.

PS: 'Geen' kiezers aanspreken vind ik evenzeer veel te extreem gesteld. CD&V haalde 12%, dat is toch nog steeds 2/3de van hetgeen VB haalde, of niet soms? Dus voor elke 3 mensen die VB stemden, waren er 2 die CD&V stemden. Is dat 'geen kiezers' dan?

Dirk19
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Dirk19 » 13 Jun 2019 15:29

CD&V sluit wel iedereen uit die op het VB en PVDA gestemd heeft...

En ja, er zijn nog een aantal ouden van dagen die nog op CD&V stemmen. En een aantal naïve Arco-aandeelhouders die nog steeds denken dat ze een deel van hun verloren geld zullen terugzien dankzij de tsjeven...De jeugd haakt massaal af...

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 13 Jun 2019 15:37

Dirk19 schreef:CD&V sluit wel iedereen uit die op het VB en PVDA gestemd heeft...

En ja, er zijn nog een aantal ouden van dagen die nog op CD&V stemmen. En een aantal naïve Arco-aandeelhouders die nog steeds denken dat ze een deel van hun verloren geld zullen terugzien dankzij de tsjeven...De jeugd haakt massaal af...

Allé, 12 % van de Vlamingen, dat zijn waarschijnlijk allemaal oude vandagen. De VB'ers, dat zullen dan allemaal de hardwerkende genieën zijn denk ik. Laten we maar verder alles in hokjes blijven proppen. :clap:

En ik zei toch: CD&V gelooft in een samenleving waarin mensen samen leven. Dus is het niet zo vreemd dat ze niet met partijen die bepaalde groepen viseren en willen uitsluiten willen samenwerken. Allemaal zeer consistent, toch?

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen