Politiek (België)

Algemene en actuele financiële onderwerpen kunnen hier worden geplaatst
sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 782

Politiek (België)

Berichtdoor sharky » 23 Feb 2016 16:51

Vele politici zijn moraalridders maar er zijn natuurlijk ook bijvoorbeeld de geestelijken (katholieke kerk, islam, ...) die hun normen willen opleggen aan de maatschappij.

Zeker weten en vooral bij de moslims wil men nog steeds hun normen opleggen.Wie gisteren de uitzending over Molenbeek heeft gezien zal wel gezien hebben hoe sterk die gasten aan hun iman hangen.Ongelooflijk dat die gasten nog steeds niet voor hun zelf kunnen denken en alles moeten gaan vragen hoe het moet in het leven aan zo'n geestelijke klojo .Gelukkig zakt de invloed van relegie in de Europese landen en hoe meer noordelijker hoe sterker.
Daarom was deze quote ""De realiteit is nu eenmaal dat de grote meerderheid van de mensen "te dom" is om zonder "begeleiding" hun leven in te zetten, leiden" nog niet zo slecht geformuleerd zij het misschien wat crue gesteld.Moesten velen denken zoals de meningen hier op het forum de politiek zou er wat anders uitzien en met wat minder gezever de massa trachten te beinvloeden.

Persoonlijk vind ik het niet zo slecht leven in Belgie i.v.g. met andere delen in de wereld zij het dat de overheid op allerlei manieren de vrijheden wel aan banden tracht te leggen en op alles en nog wat poen tracht te pakken.Ben eens benieuwd naar een volgende update vaan de opbrengst van hun tax ?Ik heb momenteel nog niks verkocht eerder wat bijgekocht en wacht nu af daar ik denk dat de negatieve trend aan het keren is en daarom blijf ik nog wat zitten .Mijn plan is wel om niks af te dragen aan de tax .

Zijn er die trackers op de index eurostocks 50 gekocht hebben recent? Denk eraan een positie in te nemen .
Aegon ,KBCA,Galapagos,Pharming,Mithra en nog redelijk wat cash momenteel

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3187

Politiek (België)

Berichtdoor Beheerder » 23 Feb 2016 17:09

Discussieer hier over de politiek in België.
Bieraait liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

1275
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 275

Re: Politiek (België)

Berichtdoor 1275 » 23 Feb 2016 19:54

We hebben de regering waarvoor de kiezer heeft gekozen. Je moet als kiezer toch ook eens de programma's van elke partij lezen, ook al worden deze nadien soms vergeten, toch zie je de onderliggende stroming. In ieder geval wordt de hardwerkende vlaming flink in zijn kruis gepakt. En ligt de communautaire hervorming volledig stil. Maar ja, Bartje moet eerst de punten van zijn broodheer Voka uitvoeren. Vlaming zijn betekent niets meer, buiten melkkoe voor van alles en nog wat.
dafoe liked last!

sharky
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sharky » 23 Feb 2016 20:19

1275 schreef:We hebben de regering waarvoor de kiezer heeft gekozen. Je moet als kiezer toch ook eens de programma's van elke partij lezen, ook al worden deze nadien soms vergeten, toch zie je de onderliggende stroming. In ieder geval wordt de hardwerkende vlaming flink in zijn kruis gepakt. En ligt de communautaire hervorming volledig stil. Maar ja, Bartje moet eerst de punten van zijn broodheer Voka uitvoeren. Vlaming zijn betekent niets meer, buiten melkkoe voor van alles en nog wat.

Veel jonge mensen hebben zich ook laten vangen aan de NVA retoriek op de Walen etc..Hebben ze het aan hun been nu.
Alhoewel het niet echt simpel is om er een partij uit te kiezen waar we best mee af zijn.Is overal wel iets op aan te merken.
De sossen en de groenen zijn eerder veel te soft alhoewel ze nu hun kar wat bijdraaien i.v.m. de asielzoekers problematiek.De tjeven zijn m.i. nog teveel met relegie bezig ook al staat de C in hun logo nu eerder voor Centrum.Bak je ook niet veel mee met daar nog veel over te ***.
Vlaams blok is eerder te rechts en hameren alsmaar op hetzelfde al is dit niet te verwaarlozen .
Rest VLD met een meer open visie zonder religieuze aspecten .Staan wel meer voor de zelfstandige middenklasse terwijl NVA de grote en middelgrote bedrijven geen haar in de weg wil leggen en eigenlijk de grootste kosten daarvan laat dragen door de eigen werknemers via allerlei nieuwe lasten en besparingen.

1275
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 275

Berichtdoor 1275 » 25 Feb 2016 15:06

Als je met "te soft" bedoelde "te menselijk", dan heb ik met "te soft" zijn geen probleem. Mijn ouders zijn in mei 40 ook richting Frankrijk gevlucht, maar moesten na enkele dagen terugkeren omdat zij niet genoeg middelen hadden om in Frankrijk in hun onderhoud te voorzien. De meer "gegoede" vlamingen huurden netjes een huisje of gingen op hotel tijdens hun vlucht. Die konden wel blijven (totdat de Duitsers Frankrijk overrompelden). Er is dus niets veranderd tegenover toen. De "arme" vluchtelingen mogen verdrinken in de middelandse zee, de rijken die met een lijnvliegtuig toekomen blijven hier gewoon op vakantie. Maar zijn welkom omdat zij ook nog geld in het laatje brengen. Gelukkig is er toch in de C van CD&V nog iets christelijks (alhoewel niet mijn voorkeur partij) om iets te doen wat je als mens verwacht als je in nood bent. Maar ja, in 1940 waren de joden (en anderen) ook maar untermenschen die mochten creperen.
Lukang liked last!

sharky
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sharky » 04 Mar 2016 21:54

Kreeg vandaag deze documentaire die circuleert op het net.De moeite om eens gans te bezien .
Dat zijn dingen die men zeker niet op tv zal laten zien.Er zit groot deel waarheid in en daarom ook mijn idee dat de politiek gewoon een veel te lakse en softe bedoening is.Als men hier geen antwoord op geeft dan vrees ik dat bepaalse scenario's wel eens werkelijkheid zouden kunnen worden in de toekomst.

https://www.youtube.com/embed/44vzMNG2fZc" onclick="window.open(this.href);return false;
jan64 liked last!

jan64
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 101

Berichtdoor jan64 » 04 Mar 2016 22:34

Ik heb Kadhafi (Libie) 20 jaar geleden al horen zeggen " Europa hoeven we niet te veroveren, dat zal vanzelf gebeuren"
Een visionair!!!
bulls make money, bears make money, pigs get slaughtered

sharky
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sharky » 04 Mar 2016 23:33

jan64 schreef:Ik heb Kadhafi (Libie) 20 jaar geleden al horen zeggen " Europa hoeven we niet te veroveren, dat zal vanzelf gebeuren"
Een visionair!!!

Vandaag was Geert Wilders te gast op Ter Zake.Alhoewel ik niet met alles akkoord ben wat hij zegt zit er zeker een grote waarheid achter .Als de Europese leiders hun ogen en oren blijven sluiten kan hun asieproblematiek wel eens in hun gezicht ontploffen komende jaren .Probleem is niet zozeer de mensen op zich maar vooral het grote verschil in religie waar wij in het Westen ons meer en meer afkeren zitten zij nog steeds verwrongen die hun stupide idiologie.Ik kan er niet echt bij dat men zo'n vermenging niet als een zeer grote uitdaging ziet en vooral de enrst daarvan niet wil zien.Dat men gezinnen helpt met kindzeren uit de oorlogsstreken lijkt evident maar al dat andere krapuul uit Albanie ,delen van Afrika en de grote groep Afganen die enkel naar hier komen voor de sociale kas te pluimen wil men blijkbaar niet zien.Aan die gasten heb je toch geen deftige bijdrage .
Geert Wilders stelde het als volgt.Waarom gaan ze niet naar landen als Saudie arabie ,Qatar,Oman etc.Geen probleem met hun cultuur en taal ,zelfde klimaat etc..
In plaats van lessen in religie op scholen zou men beter met de huidige kennis die er nu is over het ontstaan van de kosmos en de evolutietheorie dit meer aan de jonge generatie aanleren dan die onzin over godsdienst etc..Blijkbaar kiest men hier ook nog liever om de mensen dom te houden.
Dat extremisten in de moslim landen het vooral op scholen gemund hebben is niet moeilijk te vatten wat daar achter zit.Controle over de massa houden en vooral vermijden dat men de echte waarhied komt te zien.
Ik heb geen kinderen maar dit stemt toch tot nadenken wat een toekomst men tegemoet kan gaan .Ik zie het misschien donker in maar de recente gebeurtenissen de laatste jaren laat weinig positiefs zien .Kan bepaalde Oostbloklanden geen ongelijk geven dat ze de moslimcultuur liever kwijt dan rijk zijn .Tegen dat in die cultuur hun ogen eens zullen open gaan zal nog wel enkele honderden jaren over gaan .Dan zoiets willen mixen met een vrijdenkers mentaliteit zoals wij kennen is toch wat teveel gevraagd en is zoeken achter moeilijkheden.
De huidige politiekers zien blijkbaar deze problemen niet of durven ze niet te stellen en naar te acteren.

zipcon
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 16

Berichtdoor zipcon » 09 Mar 2016 12:24

Alweer een tijdje geleden dat ik een bericht postte maar nu er een gat opdoemt van 3,2 miljard kan deze topic weer relevant worden.

Charles Michel wil tegen 21 maart landen met de de begroting, dus Bart Dewever mag nog zeggen dat hij structurele maatregelen wil, we mogen ons eerder verwachten aan een rist uitbreidingen van wat er al is. Dan komen we natuurlijk op deze fameuze speculatietaks. Ik denk dat mogelijke pistes uitbreiding in de tijd en uitbreiding van toepassingsgebied zijn.

De cd&v wil ondertussen ook een vermogens(winst)belasting dus we zijn goed gezien! Maar ik betwijfel dat die dat in anderhalve week rond krijgen, het wordt wel een hete zomer waar weer een paar miljard gaan mankeren...
http://www.knack.be/nieuws/belgie/gelek ... 75821.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik verwacht ook de "klassiekers": accijnsverhogingen op alcohol, tabak en brandstoffen. Alsook 5 cent extra suikertaks of misschien 7 cent, zoveel mogelijk stijgen zonder dat het verkoop aantast.

Gelukkig zijn er nog broodnodige besparingen om N-VA te paaien die mooie headlkines opleveren maar geen geld, genre "werkloosheid afknijpen voor niet-EU burgers na 3 jaar" voor 5 miljoen euro of rolstoelen niet meer terugbetalen in ziekteverzekering voor 2 miljoen euro.

Om op een lichte noot te eindigen, een wijs man wees ook al dat dit bochtenwerk schering en inslag is op federaal niveau:
http://www.knack.be/nieuws/begrotingsco ... 82881.html" onclick="window.open(this.href);return false;

sharky
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sharky » 09 Mar 2016 18:03

zipcon schreef:Alweer een tijdje geleden dat ik een bericht postte maar nu er een gat opdoemt van 3,2 miljard kan deze topic weer relevant worden.

Charles Michel wil tegen 21 maart landen met de de begroting, dus Bart Dewever mag nog zeggen dat hij structurele maatregelen wil, we mogen ons eerder verwachten aan een rist uitbreidingen van wat er al is. Dan komen we natuurlijk op deze fameuze speculatietaks. Ik denk dat mogelijke pistes uitbreiding in de tijd en uitbreiding van toepassingsgebied zijn.

De cd&v wil ondertussen ook een vermogens(winst)belasting dus we zijn goed gezien! Maar ik betwijfel dat die dat in anderhalve week rond krijgen, het wordt wel een hete zomer waar weer een paar miljard gaan mankeren...
http://www.knack.be/nieuws/belgie/gelek ... 75821.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik verwacht ook de "klassiekers": accijnsverhogingen op alcohol, tabak en brandstoffen. Alsook 5 cent extra suikertaks of misschien 7 cent, zoveel mogelijk stijgen zonder dat het verkoop aantast.

Gelukkig zijn er nog broodnodige besparingen om N-VA te paaien die mooie headlkines opleveren maar geen geld, genre "werkloosheid afknijpen voor niet-EU burgers na 3 jaar" voor 5 miljoen euro of rolstoelen niet meer terugbetalen in ziekteverzekering voor 2 miljoen euro.

Om op een lichte noot te eindigen, een wijs man wees ook al dat dit bochtenwerk schering en inslag is op federaal niveau:
http://www.knack.be/nieuws/begrotingsco ... 82881.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja denk dat ook.Kan spannend worden wat ze nu tevoorschijn gaan toveren.Kan ook zijn dat ze toch eens gaan zien bij de grotere inkomens en ook naar de bedrijven die ze nu redelijk wat uit de wind hebben gezet.Men kan de gewone burgers niet blijven strippen.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen