Grote kans op nieuwe recessie in VS

Algemene en actuele financiële onderwerpen kunnen hier worden geplaatst
Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2757

Grote kans op nieuwe recessie in VS

Berichtdoor Beheerder » 09 Dec 2015 11:06

Uit een rapport van JP Morgan over de economie in de VS zou blijken dat de kans op een nieuwe recessie in de VS binnen 3 jaar op 76% wordt geschat. Wat denken jullie hiervan en houden jullie als beleggers ook macrocijfers in de gaten naast de bedrijfscijfers van jullie aandelen?

Lees het artikel op: http://beursig.nl/2015/12/08/grote-kans ... sie-in-vs/" onclick="window.open(this.href);return false;
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden andere beleggers en
profiteer van minder advertenties, abonneren op
favoriete onderwerpen en toegang tot de chatbox.

Registreer u binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

ourasi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 319

Re: Grote kans op nieuwe recessie in VS

Berichtdoor ourasi » 09 Dec 2015 11:38

Ik vind het amusant om voorspellingen van beurshuizen en economen te lezen. Hoe goed hun modellen zijn moeten we vaststellen dat de besluiten die worden getrokken meestal verkeerd zijn. Economie blijft een menswetenschap en geen exacte wetenschap.

Ik ga uit van een trage groei van de wereldeconomie en concentreer me op bedrijven met een lange termijnstrategie, een bekwaam management, stevig balans met groot eigen vermogen, weinig goodwill en met een netto kaspositie of lage schuldgraad. Ik mijd de gehypte aandelen door beurshuizen.

Wat ik wel doe is kijken naar het verleden. De huidige toestand is in vele opzichten te vergelijken met 2008 - 2009. Door de daling van de grondstofprijzen zullen bedrijven die grondstoffen verwerken een positieve invloed op hun resultaten ondervinden. Een goed voorbeeld hiervan is Miko. In 2009 steeg het netto resultaat van Miko met 80%.
13jorn liked last!

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1251

Re: Grote kans op nieuwe recessie in VS

Berichtdoor USSENTERPRISE » 09 Dec 2015 11:40

Ik vind die macro cijfers toch belangrijk. Sommigen denken dat de Fed op het punt staat een flater te maken door de rente te verhogen omdat de Amerikaanse economie na een periode van teleurstellende groei al terug aan het afkoelen is. Als dat blijkt waar te zijn dan gaan we nog wat meemaken met bijvoorbeeld de EURUSD waar nu quasi iedereen aan dezelfde kant staat.
Ik heb al een stuk aandelenpositie afgebouwd en wacht op verdere verkoopmomenten. Het jaar is mooi geweest en ik ga een tijdje vanuit het nul renderende spaarboekje toekijken. Vanaf volgende maand kunnen we zelfs geen kleine gokjes meer wagen vanwege de speculatietaks. Jammer.

TIP! Direct het laatste beursnieuws ontvangen?
Like Beursig op Facebook of  volg Beursig op Twitter