JSBACH concept voor gestructureerd beleggen

Algemene en actuele financiële onderwerpen

ILAD
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1064

Re: REA

Bericht door ILAD »

naam schreef:
25 nov 2021 12:39
https://www.rea.co.uk/websites/reaholdi ... -news.html

Nieuwe overeenkomst met de bank. En een versnelde terugbetaling van de achterstand op de prefs.

Op de beurs maken REA en de REA 9% prefs al een tijdje het mooie weer. Vandaag weer een sprongetje. Met deze palmolieprijzen moet het goed boeren zijn daar in Indonesië.
beste

REA intends that, in addition to the normal dividends (totalling 9p per share) accruing in respect of the preference shares during 2022, the company will pay not less than 10p per share of dividend arrears on the shares (amounting to 17p per share after payment of 1p of arrears on 31 December 2021) by no later than 31 December 2022. REA plans to increase this amount if expectations regarding recovery of the loans to IPA are confirmed, the group's oil palm operations continue to perform satisfactorily, and the group retains a substantial proportion of the existing dollar note funding for the proposed extension period.

als ik dat goed versta, willen ze 10 p achterstallen betalen op de prefs + 9 p gewoon dividend of 19 p op de prefs in 2022
indien en als ...
er zijn 72M prefs X 19 p = £13,7M : veel geld
en dan blijven er nog 7 p achterstallige dividenden vanaf 2023

waarom betalen ze het achterstallig preferent dividend niet uit met gewone aandelen, geen cash uit
en voor de gewone aandeelhouders blijft het wachten tot 2024/25

groeten

groeten

ILAD
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door ILAD »

naam schreef:

Nieuwe overeenkomst met de bank. En een versnelde terugbetaling van de achterstand op de prefs.

Op de beurs maken REA en de REA 9% prefs al een tijdje het mooie weer. Vandaag weer een sprongetje. Met deze palmolieprijzen moet het goed boeren zijn daar in Indonesië.
The outstanding principal amounts of the existing Mandiri loans to SYB and KMS are, respectively, Rp 331 billion ($23.2 million) repayable over 5 years and Rp 123 billion ($8.6 million) repayable over 1 year, while the replacement loans will amount to Rp 555 billion ($38.9 million) and Rp 365 billion ($25.6 million), both repayable over eight years.

dus de huidige Mandiri bankleningen van $31,8M worden uitgebreid naar $64,5M

geeft wat flexibiliteit voor de $27M notes die vervalen op 6/22 om deze te verlengen met 4 jaar of zelf op te kopen

maar de schuldgraad blijft enorm hoog

groeten

ILAD
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door ILAD »

ILAD schreef:
25 nov 2021 21:47
naam schreef:

The outstanding principal amounts of the existing Mandiri loans to SYB and KMS are, respectively, Rp 331 billion ($23.2 million) repayable over 5 years and Rp 123 billion ($8.6 million) repayable over 1 year, while the replacement loans will amount to Rp 555 billion ($38.9 million) and Rp 365 billion ($25.6 million), both repayable over eight years.

dus de huidige Mandiri bankleningen van $31,8M worden uitgebreid naar $64,5M

geeft wat flexibiliteit voor de $27M notes die vervalen op 6/22 om deze te verlengen met 4 jaar of zelf op te kopen

maar de schuldgraad blijft enorm hoog

groeten
ondernemingswaarde REA ( 72M prefs, 44M gewone aandelen,+ netto financiële schulden 30/6) $340M
beplante oppervlakte 36.000 ha
15% van Rea Kaltim is in handen van DSN
30.600 ha deel van de groep
je betaalt vandaag $11.100 per ha

in de veronderstelling dat hun steenkoolmijn nul waard is
en warrants out of the money
nog een 14.000 ha beplantbaar, waarde ?

niet echt goedkoop

groeten
Decanus liked last!

ILAD
Forum veteraan
Forum veteraan

Kenya tea

Bericht door ILAD »

The prices at the auction have been going up for the last two months aided by the government’s directive on the reserve price.

For the second consecutive week, Mombasa experienced a strong market with improved absorption and an increasing all average hammer price

https://www.the-star.co.ke/business/ken ... -increase/

https://vanrees.com/market-information/ ... et-report/

groeten
sperweroog liked last!

MADNESS
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1659

Re: JSBACH concept voor gestructureerd beleggen

Bericht door MADNESS »

Ik wist niet goed waar onderstaand bericht te plaatsen, maar heb besloten om het op dit topic te parkeren omdat wijlen vriend QA1 hier vaak postte. Hij zou dit ongetwijfeld zo gewild hebben en ergens vraag ik me glimlachend af of hij hier al dan niet voor iets tussen zit ;)

Barbados schuift Britse Queen officieel aan de kant en roept zichzelf uit tot republiek
Koningin Elizabeth wordt definitief opzijgezet door Barbados. De Caribische eilandstaat verbreekt zijn laatste imperiale banden met Groot-Brittannië door de 95-jarige Queen als staatshoofd te verwijderen en zichzelf tot republiek uit te roepen.
sperweroog liked last!

ILAD
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door ILAD »

MADNESS schreef:
29 nov 2021 11:35
Ik wist niet goed waar onderstaand bericht te plaatsen, maar heb besloten om het op dit topic te parkeren omdat wijlen vriend QA1 hier vaak postte. Hij zou dit ongetwijfeld zo gewild hebben en ergens vraag ik me glimlachend af of hij hier al dan niet voor iets tussen zit ;)

Barbados schuift Britse Queen officieel aan de kant en roept zichzelf uit tot republiek
Koningin Elizabeth wordt definitief opzijgezet door Barbados. De Caribische eilandstaat verbreekt zijn laatste imperiale banden met Groot-Brittannië door de 95-jarige Queen als staatshoofd te verwijderen en zichzelf tot republiek uit te roepen.
Beste,

BF&M heeft ICBL ( Barbados ) verkocht in september 2020
ik begrijp niet goed wat dit bericht betekent voor JS BACH noch voor Camellia

groeten

ILAD
Forum veteraan
Forum veteraan

Toyota Caetano

Bericht door ILAD »

het bruto-dividend van 0,3€ wordt uitbetaald op 16/12
ex dividend op 14/12

https://toyotacaetano.pt/wp-content/upl ... ppagdi.pdf

groeten
sperweroog liked last!

MADNESS
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1659

Bericht door MADNESS »

ILAD schreef:
02 dec 2021 00:43
MADNESS schreef:
29 nov 2021 11:35

Beste,

BF&M heeft ICBL ( Barbados ) verkocht in september 2020
ik begrijp niet goed wat dit bericht betekent voor JS BACH noch voor Camellia

groeten
Ik begrijp dat uw intellectueel vermogen verder reikt dan mijn vage horizon, maar misschien kan uw EQ bijgeschaafd worden als ik stel dat QA1 een band had met Barbados, zij het alleen in m'n imaginaire contact met hem dat nog rest.

ILAD
Forum veteraan
Forum veteraan

Camellia

Bericht door ILAD »

BF&M Q3

Hamilton, Bermuda, 06 December 2021—BF&M Limited (“BF&M”, “the BF&M Group” or “the Company”) today
reported shareholders’ net income for the nine months ended 30th September 2021, of $19.5 million as
compared to shareholders’ net income for the comparative period in 2020 of $18.4 million. Earnings for the
period for 2021 equated to an annualized Return on Equity of 8.5% which is level with 2020.

“The absence of significant storm activity in Bermuda and the Caribbean further supported
improved underwriting results.”

https://www.bfm.bm/getattachment/dd8050 ... ember.aspx

zijn er op dit forum nog aandeelhouders van Camellia ???

groeten
sperweroog liked last!

sperweroog
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 429

Re: Camellia

Bericht door sperweroog »

ILAD schreef:
07 dec 2021 15:18
BF&M Q3

Hamilton, Bermuda, 06 December 2021—BF&M Limited (“BF&M”, “the BF&M Group” or “the Company”) today
reported shareholders’ net income for the nine months ended 30th September 2021, of $19.5 million as
compared to shareholders’ net income for the comparative period in 2020 of $18.4 million. Earnings for the
period for 2021 equated to an annualized Return on Equity of 8.5% which is level with 2020.

“The absence of significant storm activity in Bermuda and the Caribbean further supported
improved underwriting results.”

https://www.bfm.bm/getattachment/dd8050 ... ember.aspx

zijn er op dit forum nog aandeelhouders van Camellia ???

groeten
Nog altijd aandeelhouder maar met ( veel ) minder aandelen dan ooit!

groeten,

Plaats reactie