Wanneer komt er een correctie of beurscrash?

Algemene en actuele financiële onderwerpen

TS01
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Re: Wanneer komt er een correctie of beurscrash?

Bericht door TS01 »

Beheerder schreef:
04 apr 2021 21:41

... en hetzelfde voor o.a. Duitsland en Nederland waar de economische groeiverwachtingen naar beneden zijn bijgesteld. Geen probleem want de komende weken zijn er weer nieuwe (meerjarige) records voor veel indexen :up:
Correctie komt er volgens mij na de dividenden. Sell in may and go away. Nog even de gordel aandoen en hopen dat we tot dan botsingen (nieuwe virusvarianten, te weinig gevaccineerden, beperkte werkzaamheidstijd, hogere rente en inflatie (hoewel dit minder erg is wallicht)...) kunnen vermijden dus...

uynod
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 109

Bericht door uynod »

Ik begin er meer en meer in te geloven dat we een grote correctie nog niet meteen zullen meemaken.
Een zomerse correctie van 10% misschien wel.

Pas vanaf echte afbouw stimulus zal er correctie komen. En dan nog. Als dat met fluwelen handschoenen gebeurt, komt de correctie misschien pas eind dit decennium.
Uranium: GLO.to, EU.v, UEX.to, UUUU, UEC, URG, MGA.to, NXE, DNN, VUI.v, LAM.to, FCU.to, FMC.v, CCJ, GXU.to, PTU.to, STND.v, CVV.v, FSY.to, ISO.v
Diversen: Prosus, NIO, XPENG, JMAT.L, HLMA.L, MAC, AMG

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 123

Bericht door Kevander »

Het zou me geen verdriet doen mocht er plots 25% af gaan!
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev (€105), Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91)

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5424
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Onderstaande staat in schril contrast met de beurs in het algemeen, zelfs al zou de beurs 6 maanden voorlopen op de werkelijke economie.

Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

ringoeur
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1116

Bericht door ringoeur »

NIETS KAN HET STOPPEN | 75-85% Behuizing en voorraadmarktcrash juni | Harry Dent's slotvoorspelling

https://mindedmonkey.com/nothing-can-st ... prediction

Beheerder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Er is zoveel vertrouwen in het huidige recordniveau van de Amerikaanse beurzen dat de volumes heel laag zijn :think:
20210408_203330.jpg
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.
neku liked last!

ZyppBe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 324

Bericht door ZyppBe »

(Reuters) - A massive trade in the U.S. options market on Thursday appears to be betting that the calm enveloping U.S. stocks in recent weeks will give way to a big rise in volatility over the next three months.

One or more traders laid out a roughly $40 million bet that the Cboe Volatility Index - often called Wall Street's fear gauge - will break above the 25 level and rise towards 40 by mid-July, trading data showed Thursday.

The VIX closed at 16.95 on Thursday, its lowest close since February 20, 2020, just before the coronavirus pandemic spooked investors and roiled global financial markets.

Trade via MS dus wss een hedge funds. Ackman?
Jelle R liked last!
ABI / ACPH / ADBE / BABA / ESPO / GLPG / INGA / IVA / KAHOT / MWK / PAVM / PHARM / PLTR / PNL / PRX / SQ / TDOC / TIGR / U

Beheerder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Het is niet een tip maar voor particuliere beleggers is er ook de mogelijkheid om in te spelen op de VIX index. Er zijn bijvoorbeeld turbo's op de VIX index, hierover is voor premiumaccounts al meer gedeeld. Er zijn natuurlijk risico's zoals de hefboomwerking, de grote spread dan normaal bij turbo's en dat maandelijks er wordt doorgerold naar de volgende future. Ikzelf aarzel nog en mocht ik long willen gaan dan zal ik eentje met een lage hefboom en dus lage stoploss nemen.

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1766

Bericht door USSENTERPRISE »

Beheerder schreef:
09 apr 2021 09:09
Het is niet een tip maar voor particuliere beleggers is er ook de mogelijkheid om in te spelen op de VIX index. Er zijn bijvoorbeeld turbo's op de VIX index, hierover is voor premiumaccounts al meer gedeeld. Er zijn natuurlijk risico's zoals de hefboomwerking, de grote spread dan normaal bij turbo's en dat maandelijks er wordt doorgerold naar de volgende future. Ikzelf aarzel nog en mocht ik long willen gaan dan zal ik eentje met een lage hefboom en dus lage stoploss nemen.
Zal de VIX, in de situatie waarin we nu zitten, niet enkel stijgen als de beurs wat corrigeert ? Als dat zo is, kan je misschien beter een shortpositie nemen op de een index om min of meer hetzelfde te bereiken zonder veel van de risico's en kosten van de VIX turbo.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Momenteel heb ik een shortpositie op de DAX en het 'nadeel' is dat er een behoorlijke investering in nodig is om een leuk rendement te willen halen. Ik vermijd hoge hefbomen dus dan moet de investering omhoog. Als ik dan zou kijken wat de kans is of de DAX -10% gaat of de VIX index +10% dan zou de VIX +10% realistischer zijn. Alleen is de VIX minder goed in te schatten en kan soms lange periodes niks doen of langzaam dalen. Het aantal noemenswaardige oplevingen per jaar is beperkt.

Plaats reactie