JSBACH concept voor gestructureerd beleggen

Algemene en actuele financiële onderwerpen kunnen hier worden geplaatst
sperweroog
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 122

Re: JSBACH concept voor gestructureerd beleggen

Berichtdoor sperweroog » 12 Aug 2019 14:55

Decanus schreef:Beste sperwer,
u staat blijkbaar nog open voor die theoretische benadering waarin alle winsten van de wereld op het conto van Camellia worden geboekt , ondanks dat de koers ongeveer gelijk is aan deze van voor de financiële crisis . De notering is in pond .

In plaats van alles weg te cijferen zou men kunnen leren uit minder succesvolle resultaten en ervoor te waken om niet te vervallen in zelfvoldaanheid en hierdoor het vermogen te verliezen een realistische beoordeling te maken van de sterke en de zwakke punten van de beleggersaanpak .

Individuele besluiten kunnen uitermate goed doordacht zijn en toch geen succes hebben omdat de ingecalculeerde kans op mislukking zich echt voordoet .

De charme van een discussieforum is dat er heel verschillende gedachten zijn , maar laat ze toch een beetje verdedigbaar blijven :-)

Beste Dec,

Ik heb de indruk dat hier meer op de man gespeeld wordt dan op het concept.

Camellia is vooral bruikbaar als concept. Het is niet de bedoeling je hele hebben en houden er in te beleggen. Dat de koers op zich het niet fameus doet de laatste jaren is een understatement. Maar misschien is het gezegde 'wie laatst lacht, best lacht' hier ooit van toepassing.

groeten,

powered by Surfing Waves

Decanus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 372

Berichtdoor Decanus » 12 Aug 2019 15:36

sperweroog schreef:
u staat blijkbaar nog open voor die theoretische benadering waarin alle winsten van de wereld op het conto van Camellia worden geboekt , ondanks dat de koers ongeveer gelijk is aan deze van voor de financiële crisis . De notering is in pond .

In plaats van alles weg te cijferen zou men kunnen leren uit minder succesvolle resultaten en ervoor te waken om niet te vervallen in zelfvoldaanheid en hierdoor het vermogen te verliezen een realistische beoordeling te maken van de sterke en de zwakke punten van de beleggersaanpak .

Individuele besluiten kunnen uitermate goed doordacht zijn en toch geen succes hebben omdat de ingecalculeerde kans op mislukking zich echt voordoet .

De charme van een discussieforum is dat er heel verschillende gedachten zijn , maar laat ze toch een beetje verdedigbaar blijven :-)

Beste Dec,

Camellia is vooral bruikbaar als concept. Het is niet de bedoeling je hele hebben en houden er in te beleggen. Dat de koers op zich het niet fameus doet de laatste jaren is een understatement. Maar misschien is het gezegde 'wie laatst lacht, best lacht' hier ooit van toepassing.

groeten,

Beste ,
als u denkt dat ik de man speel moet u toch nog eens opnieuw lezen .

Probeer uit te leggen waar ik het oneens ben met dat gecijfer in de plus en dat theoretisch gedoe waarmee men van verliezers winnaars kan maken .

Wat is er tegen een diversiteit van opinies en dus de mogelijkheid om zelfstandig een opinie te vormen ?
Wie geen tegenstander heeft verdient het gelijk niet te hebben :-)
Als mensen van opinie verschillen dan heffen individuele denkfouten elkaar op in plaats van zich te versterken .

En wat dat lachen betreft ? Wat bedoel je daar mee , ben zelf aandeelhouder ?
QA1 liked last!

sperweroog
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 122

Berichtdoor sperweroog » 12 Aug 2019 15:55

Decanus schreef:
sperweroog schreef:

Beste Dec,

groeten,

Beste ,

Probeer uit te leggen waar ik het oneens ben met dat gecijfer in de plus en dat theoretisch gedoe waarmee men van verliezers winnaars kan maken .

Wat is er tegen een diversiteit van opinies en dus de mogelijkheid om zelfstandig een opinie te vormen ?
Als mensen van opinie verschillen dan heffen individuele denkfouten elkaar op in plaats van zich te versterken .

Beste Dec,

We gaan er geen polemiek van maken, he. Maar met 'de man' bedoelde ik 'Qa'.

Ik heb niks tegen andere opinies. Ik vind alleen wat Qa hier zoal neerpent de moeite waard om lezen en er zaken van kan meedragen. En tussen concept en daadwerkelijk handelen zit onze vrijheid om te doen wat we willen.

Met dat lachen bedoelde ik enkel dat in the end Camellia misschien wél als winnaar op de proppen komt. Maar dan zitten we met dat 'in the end' weer gevaarlijk dicht bij het 'eeuwigdurende' van het concept. :-)

Ik heb persoonlijk geen probleem met het achterblijven van de koers zolang er maar waarde toegevoegd wordt. Ik geef toe daar af en toe ook wel eens aan te twijfelen.

groeten,

QA1
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1718

Berichtdoor QA1 » 12 Aug 2019 15:58

Decanus schreef:
sperweroog schreef:

Beste Dec,

groeten,

Beste ,

:roll:

Hij moet zo te zien per sé zijn gelijk hebben nietwaar.
Nochtans is het zo dat flauwekul zelfs duizend keer herhaald flauwekul blijft.

Interessanter zou dit misschien kunnen zijn:

Tea prices shoot up at auctions after rains hit Assam, West Bengal

August 6, 2019

Prices of Assam orthodox teas improved by 11.40 per cent at Rs. 237.38 a kilo on a year-on-year basis in the last auctions.

https://www.business-standard.com/artic ... 050_1.html

mvg

wimwim
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 4

Berichtdoor wimwim » 12 Aug 2019 22:52

Een beetje flauw om aan te geven dat dec weer gelijk moet hebben. Als hij iets meldt is het meestal goed onderbouwd en genuanceerd.

En qa, je jsbach concept heeft over de jaren moooe rendementen gehaald, hal trust, de jardines, mp evans. Camellia blijft qua koeromtwikkeling wat.achter maar de onderliggende waarde evolëerd ook mooi. Maar aan elk concept zitten tussen door ook wat minpunten en risico's. Zo heeft rea wat minder geslaagde investeringen gedaan in steenkool en een steengroeve, combineer dat met hoge schulden, foute bemesting en een lage cpo prijs en je zit met risico. En het is net het voortdurend bekijken van die risico,s , en het toetsen van diverse meningen met respect.voor elkaar dat dit forum interessant maakt.

tosca
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 409

Berichtdoor tosca » 13 Aug 2019 10:05

wimwim schreef:Een beetje flauw om aan te geven dat dec weer gelijk moet hebben. Als hij iets meldt is het meestal goed onderbouwd en genuanceerd.

En qa, je jsbach concept heeft over de jaren moooe rendementen gehaald, hal trust, de jardines, mp evans. Camellia blijft qua koeromtwikkeling wat.achter maar de onderliggende waarde evolëerd ook mooi. Maar aan elk concept zitten tussen door ook wat minpunten en risico's. Zo heeft rea wat minder geslaagde investeringen gedaan in steenkool en een steengroeve, combineer dat met hoge schulden, foute bemesting en een lage cpo prijs en je zit met risico. En het is net het voortdurend bekijken van die risico,s , en het toetsen van diverse meningen met respect.voor elkaar dat dit forum interessant maakt.

ik kijk precies naar andere koersgrafieken? Laatste jaren waren zeer slecht als men naar de koersgrafieken kijkt.
En dit in een beurshausse he :!: Camellia staat aan prijzen van 5 jaar geleden en hou ook rekening met de daling van het pond :!: Hal trust ondanks de verkoop van hun kroonjuweel ook al gevoelig ingeleverd sinds de top. AEP zware koersdaling (en reken daar ook nog eens de daling van het pond bij als je moet verkopen) Sipef ook al een dieprode grafiek! REA idemdito. De enige overblijver is Mp evans vanwege dat bod.

ILAD
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 585

Palmolie

Berichtdoor ILAD » 14 Aug 2019 11:33

President Joko “Jokowi” Widodo has asked stakeholders to speed up the mandatory proportion of diesel blended with crude palm oil (CPO) from 20 ( B20 ) to 30 percent ( B30 ) by January next year, and 50 percent ( B50 ) by the end of 2020, hence pushing up the domestic use of palm oil.Coincidentally, China will remove import tariffs for palm oil in a move that will open up new markets for Indonesian palm oil.

https://www.thejakartapost.com/news/201 ... china.html

mvg
sperweroog liked last!

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 119

Berichtdoor wimilio » 14 Aug 2019 17:27

Dat is idd goed nieuws, intussen is de prijs CIF rotterdam toch weer boven de 520 usd gekropen, was al een tijdje geleden.

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 119

Berichtdoor wimilio » 14 Aug 2019 17:30

De CEO van AEP zal dan toch gelijk hebben toen hij in juni zei dat de prijzen gingen aantrekken in de 2e jaarhelft.

Oh ja, wat hij ook nog zei toen ik hem vroeg waarom AEP niet RSPO certified was, was dat ze ISPO certified zijn, het Indonesische kwaliteitslabel.

RSPO zou een paar miljoen per jaar extra kosten en ze hebben dit niet nodig omdat ze niet naar Europa exporteren waar dat certificaat wel nodig is.

Maar dat zal voor de meesten hier wsch oud niews zijn.
sperweroog liked last!

ILAD
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 585

Camellia halfjaarresultaten

Berichtdoor ILAD » 15 Aug 2019 10:54

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen