Het beleid van president Trump en het effect op de beurzen

Algemene en actuele financiële onderwerpen kunnen hier worden geplaatst

Zal het beleid van president Trump goed zijn voor de beurzen?

Ja
36
36%
Nee
54
53%
Geen mening
11
11%

Totaal aantal stemmen: 101

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 697

Re: Het beleid van president Trump en het effect op de beurzen

Berichtdoor neku » 02 Jan 2019 20:18

The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

a21
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3129

Berichtdoor a21 » 03 Jan 2019 17:16

Trump vindt onderhandelingen VS goed verlopen

https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... lopen.aspx
curieuzeneuzemosterdpot

neku
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor neku » 03 Jan 2019 17:34

a21 schreef:Trump vindt onderhandelingen VS goed verlopen

https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... lopen.aspx

Die denkt dat zijn kapsel mooi is en die denkt dat hij goed kan speechen ook :lol: Wat Trump denkt is niet echt van toepassing :roll:

a21
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3129

Berichtdoor a21 » 11 Jan 2019 09:41

Valuta: focus op Amerikaanse inflatiecijfers

11 januari 2019 Redactie 
.

(ABM FN-Dow Jones) Valutahandelaren kijken vandaag vooral uit naar het inflatiecijfer vanmiddag uit Amerika. Dit zei handelaar Chris Jongbloed van Saxo Bank vrijdag tegen ABM Financial News.

“Vorige maand was het 2,2 procent en alles onder de 2,1 procent zal de markt achter de oren doen krabben, terwijl een cijfer boven de 2,2 procent een grote verrassing zal zijn”, aldus Jongbloed. In combinatie met de recente woorden van voorzitter Jerome Powell van de Federal Reserve zit er dan “absoluut geen renteverhoging” op korte termijn meer in, meent Jongbloed. “En dat betekent lagere dollar en hogere euro.”

De euro/dollar zit in een bandbreedte tussen de 1,12 en de 1,18. En indien het muntpaar vandaag boven de 1,15 sluit dan vermoedt Jongbloed dat de bovenkant van deze bandbreedte zal worden opgezocht.

Indien de euro/dollar echter toch onder de 1,1485 sluit, dan kan het even hard naar beneden gaan, waarschuwde de handelaar van Saxo. “Iedereen is voorgesorteerd op een opwaartse uitbraak.” De schade zal evenwel beperkt blijven tot maximaal 1,12, meent hij.

Volgens Jongbloed kan zowel de Europese Centrale Bank als de Federal Reserve leven met de bandbreedte 1,12 tot en met 1,18. De maximale uitschieter die de handelaar voor dit jaar ziet is 1,20 en dat is nog ver weg van de 1,30 tot 1,40 die de ECB pas als problematisch zal ervaren.
curieuzeneuzemosterdpot

marvan
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 252

Berichtdoor marvan » 11 Jan 2019 12:18

Iedereen in Europa spuwt zijn gal over Trump maar de realiteit is dat hij het veel beter doet dan zijn voorganger.

Hij is inderdaad geen politieker maar een zakenman en dus schuwt hij geen harde taal en leugens die in zijn kraam passen om zijn doel te bereiken, alles ten dienste van dat doel dus zonder geslijm en achterbaks gedoe.

Hij heeft de verkiezingen (midterms) verloren volgens de pers maar verloor slechts 28 zetels in Het Huis waar Obama er 63 verloor in zijn eerste termijn, hij won zelfs zetels in de senaat waar Obama er 6 verloor.

En laat het ook meteen duidelijk zijn dat de meeste republikeinse verliezers opposanten van Trump waren, de anderen weten daarmee waar ze aan toe zijn.

De economie doet het ondertussen goed in de VS en bijgevolg zie ik de dollar stijgen in de toekomst, beurzen zullen volatiel blijven gezien de fratsen van den Donald maar het is aan ons om ons voordeel daaruit te halen.

We hebben daartoe allemaal de kans gekregen eind december maar slechts weinigen namen de gelegenheid te baat zoals ik op de fora lees maar niet getreurd, er komen nog gelegenheden.
Dirk19 liked last!

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3189

Berichtdoor Beheerder » 12 Jan 2019 09:51

Hij doet het ook veel beter met de shutdown dan zijn voorgangers, nog niet eerder was die zo lang en ontvingen zoveel ambtenaren hun salaris niet:

Another Trump record: US govt shutdown hits record length w/ no end in sight. Funding lapse passes record of 21 days set in 1995-96. About 800,000 federal workers missed their pay on Friday. https://t.co/rJbLAQCeyd https://t.co/lusyOuzBCQ
marvan liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Canis Lupus
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11

Berichtdoor Canis Lupus » 12 Jan 2019 11:53

marvan schreef:Hij is inderdaad geen politieker maar een zakenman en dus schuwt hij geen harde taal en leugens die in zijn kraam passen om zijn doel te bereiken, alles ten dienste van dat doel dus zonder geslijm en achterbaks gedoe.

Een zakenman die het gewoon is te winnen door zijn tegenstand af te dreigen. (via rechtszaken, chantage of andere onderhandse werkwijzen)

Wanneer ik hem bezig zie op campagnes, interviews, ... zie ik vooral het model van een seniele oude boze man.
"I'm a professional in technology." "These imigrants have incredible vehicles."

Dergelijk wartaal verwacht ik niet van een topman en ik heb plaatsvervangende schaamte voor de mensen die dan rondom hem in het oneindige staan te staren of ostentatief ja-knikken ...

neku
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor neku » 12 Jan 2019 12:02

Canis Lupus schreef:
marvan schreef:Hij is inderdaad geen politieker maar een zakenman en dus schuwt hij geen harde taal en leugens die in zijn kraam passen om zijn doel te bereiken, alles ten dienste van dat doel dus zonder geslijm en achterbaks gedoe.

Een zakenman die het gewoon is te winnen door zijn tegenstand af te dreigen. (via rechtszaken, chantage of andere onderhandse werkwijzen)

Wanneer ik hem bezig zie op campagnes, interviews, ... zie ik vooral het model van een seniele oude boze man.

Dergelijk wartaal verwacht ik niet van een topman en ik heb plaatsvervangende schaamte voor de mensen die dan rondom hem in het oneindige staan te staren of ostentatief ja-knikken ...

Die hebben hetzelfde IQ, soort zoekt soort?

marvan
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 252

Berichtdoor marvan » 12 Jan 2019 13:02

Canis Lupus schreef:

Zakenlui zijn over het algemeen van hetzelfde kaliber, ik eerst en dan de rest ….

Meelopers zijn er ook overal en zijn van alle tijden, ze hopen hun zakken te vullen en veelal slagen ze daar ook in, and after me, who care ...

Het type van Obama met zijn Nobelprijs voor de vrede, kan mij evenmin bekoren, betere volksmenner dan Trump, maar de resultaten waren pover en hij brak nogal wat van zijn verkiezingsbeloftes.

Ik heb geen plaatsvervangende schaamte noch voor de ene, noch voor de andere, tot nader order leef en stem ik niet in de States, het zijn de Amerikanen die hun verkozen en die er moeten mee leven.

Iedereen kon dit toch zien aankomen met Trump net zoals we dat ook konden zien met Macron, ongelooflijk dat de massa daar nog inloopt.

Probeer daar mijn profijt mee te doen want dat zijn maar tijdelijke fenomenen.

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2861

Berichtdoor Dirk19 » 12 Jan 2019 22:55

Gewoon ter info: de voorbije 43 jaar werd de overheid maar liefst 21 keer "gesloten".

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/01/11 ... shutdowns/

Toch vreemd wel dat iedereen zich zo druk maakt over Trump, terwijl Xi Jinping een ongeziene totalitaire dictatuur aan het installeren is in China en ermee dreigt om Taiwan aan te vallen, Bolsonaro in Brazilië de rechten van de inheemse bevolking (die doorheen de loop van de geschiedenis al gedecimeerd is geweest) wil terugschroeven en blijkbaar ook het regenwoud verder wil verwoesten :down:

Dan zwijg ik nog over die clown in Turkije...

Waarom die selectieve verontwaardiging? Trump is binnen twee jaar hoogstwaarschijnlijk weg, Xi Jinping zal er zijn tot zijn dood...

Hetzelfde fenomeen bij terroristische aanslagen: wanneer ze niet in het Westen plaatsvinden is er amper aandacht en verontwaardiging over, als er een aanslag in het Westen is gebeurd komen er steunbetuigingen en komt er verontwaardiging langs alle kanten via sociale media en de pers...
a21 liked last!

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen