Politiek (België)

Algemene en actuele financiële onderwerpen kunnen hier worden geplaatst
sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 782

Re: Politiek (België)

Berichtdoor sharky » 12 Jan 2019 21:17

Doe ook eens een keer mee ipv steeds kritiek te geven op de milieubewuste mens.Doe eens iets positief.

Lees meer op: viewtopic.php?f=34&t=2558&p=409198#p409198 voor meer informatie

Wie zegt dat ik niks positief doe ?Enkele vb.Ik ben zeer sportief (loop gemiddeld 1000 km per jaar) en ga dikwijls vissen tenzij op zee met mijn boot maar ook dikwijls langs de oevers op kanalen rivieren.Dus ik zit wel veel in natuur.
Als we vissen op zee hangt er regelmatig plastic of andere niet organische troep aan de lijnen en die neem ik mee naar huis i.p.v ze terug te gooien.Ik stoor mij ook als ik aan de oevers zit van de troep blikjes ,verpakking en ander afval er achter gelaten wordt.Als ik terug rij doe ik mee in een zak en gooi ze thuis in de vuilnis .Ik loop veel langs dezelfde trajecten en alhoewel de gemeente regelmatig met zo'n mini kamion de straten afrijdt verbaasd het mij enorm hoe snel er terug blik en andere flessen en rommel er in de grachten beland .Heb ooit eens in mijn straat die 3 km lang is met een zak mij bezig gehouden wat te verzamelen wat mijn vrouw te gek vond waarom.Nu dat wagentje soms rond rijdt doe ik het niet meer .
Mijn branding van mazout geswitched naar aardgas aansluiting .
En ik leef ook vrij gezond qua eten en drink zelden alcohol .Kweek zelf klein beetje groente want heb niet veel plaats voor tuin maar in de herfst als we in nederlandse polders zijn en ze beginnne te oogsten in patatten ,wortelen ,uien etc. laad ik mijn jeep vol .De Nederlandse boeren doen niet moeilijk daarover .
Heb alleen een zwak voor auto's en motoren als sinds ik jong ben en dat is dan het negatieve ,maar om daar nu omwille van al deze heisa alles weg te doen zie ik niet zitten .Misschien als er eens een model uitkomt in de toekomst dat redelijke betrouwbare status heeft en elegant model is kan zijn dat ik zoiets aanschaf .
Maar moesten velen een beetje al doen zoals ik de rommel op straat niet gooien dan zou er al pak minder plastic in de zeeën en oceanen zitten en ik heb dat dat cleaning project lukt waar men is mee gestart .
En beetje gezond en sportief leven kan ook geen kwaad en kost pak minder aan de ziekenkas en doktersuitgaven en hospitalen .Ik ben volgende maand 64 maar moet nog niet zoveel prijs geven als pak jongere mensen .Ik ben nog steeds in staat om een halve marathon onder de 1 uur 45 te lopen en als ik de uitslagen zie zijn er niet veel oudere nog voor mij.
Dus een echt anti groene jongen ben ik niet maar ben het niet altijd eens met hun benaderingen op vele vlakken .
neku liked last!
Aegon ,KBCA,Galapagos,Pharming,Mithra en nog redelijk wat cash momenteel

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 697

Berichtdoor neku » 12 Jan 2019 21:37

sharky schreef:
Het draait niet enkel om CO2,daar wordt een beetje te veel nadruk op gelegd, er zijn veel meer gassen bij betrokken. Methaan en co

Lees meer op: viewtopic.php?f=34&t=2558&start=3620 voor meer informatie

Als je de video heeft gekeken toch best om er even bij stil te staan.En de titel The Uncertainty Has Settled heeft het wel goed weer.Vind het beter dan de statements van die econoom die sommige zaken wel simpel relativeert .

Dus het is aan iedereen om zelf uit te maken wat ervan aan is en als de menselijke impact nu de hoofdreden is van deze opwarming of spelen er nog andere zaken mee .En vooral wordt de media niet gebruikt om vooral zakelijke doeleinden als hoofddoel .
Persoonlijk vind ik de nieuwe technieken om energie te halen uit zon,wind en andere vormen best ok .Maar om nu direkt alles om te schakelen naar wagens op batterijen ,verwarming op elektriciteit wat ik eens heb gehoord waar men zou naar streven is m.i. wat te ver gezocht.Naarmate de tijd vordert zal het wagenpark toch veranderen en de prijzen dalen maar als zuiver elektrisch rijden het van het is betwijfel ik toch .Trouwens waar gaat men die massa brandstofcellen die nodig zijn daarvoor allemaal produceren en wat gaat men met al de vervallen batterijen doen? Zal waarschijnlijk dan het nieuwe probleem worden .

Batterijen recycleren gaat vrij goed en efficiënt. Het is de vervuiling die wordt gemaakt bij het mijnen dat nog wel veel efficiënter mag. :ugeek:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2861

Berichtdoor Dirk19 » 12 Jan 2019 23:36

Rijkste 10 procent bezit bijna helft van Belgisch vermogen :wtf:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170115 ... qUwxHA73W8

sharky
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sharky » 13 Jan 2019 00:07

Dirk19 schreef:Rijkste 10 procent bezit bijna helft van Belgisch vermogen :wtf:

Heb het doorheen de geschiedenis al altijd zo geweten dus niet veel nieuws onder de zon.Hoe zou de verdeling in den Afrique zijn en in andere ontwikkelingslanden ?
Als we hier in onze Vlaamse contreien eens rondbollen valt het al bij al nog mee en mogen wij zeker niet klagen.
De gele hesjes hebben vandaag weer iemand te betreuren en weet men feitelijk wel wat men wil als men al die protesten ziet.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vi ... ~aeb1f5c9/

In Frankrijk nog erger .Toch gans verschil de franse met de vlaamse mentaliteit.Eveneens met de andere betoging in Brussel.

Waarschijnlijk heeft geen enkele nog eens een rekenmachine genomen en eens getracht wat het allemaal moet kosten .Den Di Rupo was er deze week ook weeral met de "gratis slogan" .Niet te doen die gasten .Als men zo de verkiezingen wil halen goe bezig .
Men wil een goed milieu,alle asielzoekers papieren geven ,BTW naar 6 en de brandstof omlaag en meer koopkracht.Zou men nog wel willen werken ook of opstomen richting toestanden zoals in Griekenland .

neku
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor neku » 13 Jan 2019 00:21

sharky schreef:
Dirk19 schreef:Rijkste 10 procent bezit bijna helft van Belgisch vermogen :wtf:

Heb het doorheen de geschiedenis al altijd zo geweten dus niet veel nieuws onder de zon.Hoe zou de verdeling in den Afrique zijn en in andere ontwikkelingslanden ?
Als we hier in onze Vlaamse contreien eens rondbollen valt het al bij al nog mee en mogen wij zeker niet klagen.
De gele hesjes hebben vandaag weer iemand te betreuren en weet men feitelijk wel wat men wil als men al die protesten ziet.

In Frankrijk nog erger .Toch gans verschil de franse met de vlaamse mentaliteit.Eveneens met de andere betoging in Brussel.

Waarschijnlijk heeft geen enkele nog eens een rekenmachine genomen en eens getracht wat het allemaal moet kosten .Den Di Rupo was er deze week ook weeral met de "gratis slogan" .Niet te doen die gasten .Als men zo de verkiezingen wil halen goe bezig .
Men wil een goed milieu,alle asielzoekers papieren geven ,BTW naar 6 en de brandstof omlaag en meer koopkracht.Zou men nog wel willen werken ook of opstomen richting toestanden zoals in Griekenland .

Spa claimt het bij de "rijken" te gaan halen. Zouden ze bang zijn van de PVDA? :think:

poorinvestor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 104

Berichtdoor poorinvestor » 13 Jan 2019 00:22

jaja vroeger was ik ook arm en als ik zie hoeveel geld er binnenkomt bij sommigen en na 25 jaar hebben ze nog eigenlijk niets :clap:

sharky
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sharky » 13 Jan 2019 10:07

poorinvestor schreef:jaja vroeger was ik ook arm en als ik zie hoeveel geld er binnenkomt bij sommigen en na 25 jaar hebben ze nog eigenlijk niets :clap:

Ja men zou eens overal moeten gaan zien bij diegene die daar staan hoe ze omgaan met hun centen .Waarschijnlijk kent iedereen wel mensen die een job hebben dat niet aan de hoge kant is maar waar de een er toch in slaagt om na jaren toch iets te hebben en de ander nog niks.Nu staat men daar al weken de zaterdag wat amok te maken en er zijn er zelfs die er het leven bij lieten.
Het belet niemand als hij vind dat hij niet rond komt ofwel iets te zoeken wat beter betaald of er een tweede jobke eventueel bij te nemen om er wat bovenop te komen .Iedereen heeft wel iets wat hij kan doen.
Sommigen spiegelen zich graag naar anderen en willen alles zoals die ander maar soms niet de inspanning .Maar sommigen hebben liever wat van hun oren te maken en de overheid hun "probleem" te laten oplossen .Ik heb het al dikwijls geschreven veel ligt bij de inspanning en motivatie van het individu zelf .

neku
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor neku » 13 Jan 2019 14:40

50094268_2217898194898178_4554487263181930496_n.jpg
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
sharky liked last!

sharky
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sharky » 13 Jan 2019 17:01

Die 2 foto's illustreren wel beetje de 2 uitersten en kloppen in feite.Eerst in grote overmoed staan uit bazuinen dat er iets moet gebeuren maar als muntje bij paaltje komt vergeet men in zijn eigen ambiance graag zijn idealen .

Vraag me soms af in hoeverre de zo gezegde milieu bewusten die er graag over uit bazuinen zelf zoveel bijdragen .Ik heb er geen probleem mee dat ik er wel open voor sta en er iets tracht aan bij te dragen maar ga niet van de toren blazen en staan roeptoeteren.
Al wie echt er zo van overtuigd is moet zijn verwarming in huis dan elektrisch doen want mazout,steenkool ,open haard en gas kunnen niet meer .Moet ofwel een Tesla of gelijkwaardig voertuig kopen of indien niet betaalbaar met fiets rijden .
Hun kledij in de goedkopen prullenwinkels genre Primark etc.. kan ook niet want worden in super slechte arbeidsvoorwaarden en met stoffen gemaakt die niet al te zuiver op de graat zijn.Moet al zijn gewassen proberen zelf te kweken .Dus wie dat wil doen moet op de buiten wonen ,groot eigendom hebben en redelijk wat poen dan kan men Tesla kopen,de allernieuwste verwarmingtechnieken en heeft ruimte genoeg voor eigen teelt.Denk nu niet dat in dat clubje nu net de grote inkomsten zitten en net veel bla,bla,bla hebben maar dikwijls zelf weinig doen.
Ik heb wel enige bewondering al ben ik verre van pro zijn partij is Mertens.Als het klopt wat hij zegt dat hij ferm stuk van zijn loon afstaat dan chapeau voor hem .Daar mogen de andere groene kornuiten eens een vb. aan nemen .

1275
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 275

Berichtdoor 1275 » 13 Jan 2019 20:34

Wat tot over 25-50 jaar terug is gebouwd kan nu nog gedeeltelijk worden aangepast met plaatsing van zonnepanelen, met het plaatsen van warmtepompen, sanitaire verwarming op panelen, bijkomende isolatie enz... Nieuwbouw nu zou toch onverantwoord zijn zonder top isolatie, zonder zonnepanelen, zonder alternatieve vormen van verwarming enz...Dat moet gebeuren en zou verplicht moeten opgelegd worden bij wet. De keuzevrijheid van de Belg voor eender welke baksteen die op zijn maag ligt is voorbij. Het algemeen welzijn op klimaatvlak zal moeten voorgaan op de individuele rampzalige benadering. U kan gezond leven. vegetarisch zijn,zelf groenten kweken enz... maar zolang fossiele producten worden gebruikt voor verwarming, voor vervoer ed dan zal U op termijn bij het lopen van uw halve marathon meer fijn stof ed binnen slikken dan goed is voor uw gezondheid. En in mijn stad zijn er al twee ''eigen kweek'' boerderijen waar plaatselijk gekweekte groenten gekocht kunnen worden of waar je zelf een stukje eigen kweek kan doen. Vroeger waren dat de ''volkstuintjes'' die je kon huren van ''de stad''.Je hoeft dus geen kas van een huis te hebben om ook daar zelf iets aan te doen. Maar dan heb je wel steeds een ''seizoensgebonden'' opbrengst en bv. midden in de winter geen aardbeien ingevoerd van Israel. En koop bv. onze alom geroemde asperges en witlof in ons eigen asperge-witlofseizoen en niet de magere smaakloze asperges in de winter uit Spanje.En dan zeg ik niet dat producten die hier niet te kweken zijn, je die niet moet kopen, maar je kan er wel op letten uit welke landen ze komen. En ik zie op de foto met de tentjes geen enkel meisje terug van de andere foto. Wat een simplisme.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen