Tin
-
- Forum verkenner
- waarderingen: 5
Re: Tin
Ik blijf zitten maar heb wel een deukje in mijn zelfvertrouwen.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 163
Net op tijd uitgestapt. Misschien later nog eens terugkopen maar tin krijgt serieuze klappen.
De 400% is bereikt geweest
-
- Forum verkenner
Mijn boekhouder heeft het even berekend en volgens hem is AFM.V een koopje.
-
- Forum verkenner
Alphamin Resources kondigt een stijging van 46% aan in de geschatte minerale hulpbronnen van Mpama South
Reserves en middelen Blik Democratische Republiek van Congo
TSX.V: AFM
www.alphaminresources.com
De heer Maritz Smith meldt:
GRAND BAIE, Mauritius, 3 juni 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Alphamin Resources Corp. (AFM:TSXV, APH:JSE AltX, "Alphamin" of het "Bedrijf"), een producent van 4% van 's werelds gedolven tin 1 van zijn hoogwaardige operatie in de Democratische Republiek Congo, is verheugd een bijgewerkte schatting van Mpama South Mineral Resource aan te kondigen.
HOOGTEPUNTEN
Mpama South heeft Inferred Resource met 46 % geĂĽpdatet tot 4,99 Mt op basis van tests van 22 extra extensionele boorgaten. Mpama South Mineral Resource staat nu op:
0,84 Mt @ 2,53% Sn voor 21,4 kt bevatte tin in de aangegeven categorie; en
4.99Mt @ 2.50% Sn voor 124,7kt bevat tin in de afgeleide categorie
Aanzienlijk extra groeipotentieel voor hulpbronnen bij Mpama South
Infill-boringen in Mpama South liggen op schema voor voltooiing in juli 2022, verlengingsboringen worden hervat in juni 2022
Mpama South vroege ontwikkelingswerkzaamheden in uitvoering - voltooiing van het project zal naar verwachting de jaarlijkse productie van ingeperkt tin van Alphamin verhogen van de huidige 12.000 ton per jaar tot ~ 20.000 ton per jaar, wat neerkomt op ongeveer 6,6 % van ' s werelds tinmijnen .
Reserves en middelen Blik Democratische Republiek van Congo
TSX.V: AFM
www.alphaminresources.com
De heer Maritz Smith meldt:
GRAND BAIE, Mauritius, 3 juni 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Alphamin Resources Corp. (AFM:TSXV, APH:JSE AltX, "Alphamin" of het "Bedrijf"), een producent van 4% van 's werelds gedolven tin 1 van zijn hoogwaardige operatie in de Democratische Republiek Congo, is verheugd een bijgewerkte schatting van Mpama South Mineral Resource aan te kondigen.
HOOGTEPUNTEN
Mpama South heeft Inferred Resource met 46 % geĂĽpdatet tot 4,99 Mt op basis van tests van 22 extra extensionele boorgaten. Mpama South Mineral Resource staat nu op:
0,84 Mt @ 2,53% Sn voor 21,4 kt bevatte tin in de aangegeven categorie; en
4.99Mt @ 2.50% Sn voor 124,7kt bevat tin in de afgeleide categorie
Aanzienlijk extra groeipotentieel voor hulpbronnen bij Mpama South
Infill-boringen in Mpama South liggen op schema voor voltooiing in juli 2022, verlengingsboringen worden hervat in juni 2022
Mpama South vroege ontwikkelingswerkzaamheden in uitvoering - voltooiing van het project zal naar verwachting de jaarlijkse productie van ingeperkt tin van Alphamin verhogen van de huidige 12.000 ton per jaar tot ~ 20.000 ton per jaar, wat neerkomt op ongeveer 6,6 % van ' s werelds tinmijnen .
-
- Forum actieveling
Had het ook al gelezen. Men zet de bruid nog meer in de etalage. Maar ik vrees dat de tinprijzen weer boven de 40.000 moeten gaan om weer verdere stijging te laten zien.
-
- Forum verkenner
Bijgekocht op 0,90. Door de lage Tin-prijzen in combinatie met hoge energieprijzen gaan een aantal Tin-producenten hun fabrieken (tijdelijk) stil leggen cq vervroegd groot onderhoud plegen. Dit moet toch een keer zich gaan uitbetalen voor AFM.
-
- Forum actieveling
Dat is durven, veel grondstoffen dalen momenteel maar tin is nu toch wel echt zwaar getroffen. Blijf het dagelijks opvolgen maar ben toch content er voorlopig uit te zijn.
-
- Forum verkenner
Was dus nog te vroeg met bijkopen maar de bodem kan niemand weten en zeker niet een klein amateurbeleggertje als ik. Qua dividendrendement is dit nog aantrekkelijker geworden om aan te kopen. Sta nochthans nog 26% groen met dit aandeel (was meer dan 100%). De digitalisering zal spectaculair blijven stijgen en voor al die electronica is Tin nodig. Binnenkort eindelijk weer eens een update over hun toekomstige activiteiten (ze zijn niet scheutig meer info richting beleggers). En dat zal positief zijn (qua upgrade en verhoging dividend). En er blijft altijd een kans dat ze zich uiteindelijk laten overnemen door een Mijnbouw-gigant en dat ze weer 100% verder gaan als exploratie-bedrijf. Ik had er ook meer van verwacht waar we nu staan met de koers. Maar voor Tin zijn er gewoon niet veel betere keuzes denk ik. Als de koers weer onder de 80 cent komt koop ik verder bij. Doel is om er met koers 200 cent uit te gaan maar tegen die tijd zie ik wel weer. Ik zie koersdalingen als kansen.
Ik zit nog net boven mijn kostenbasis voor Alphamin. Als het nog veel zakt, koop ik nog bij.
Korte termijn ligt nog steeds een overname op tafel voor Alphamin. De tinprijs kan op korte termijn nog dalen.
Lange termijn als die overname er niet komt, blijf ik positief. Vraag en aanbod zal de komende jaren aantrekkelijk blijven. Ze openen een nieuwe mijn eind 2023 en nog een enorm potentieel naar exploratie toe.
Korte termijn ligt nog steeds een overname op tafel voor Alphamin. De tinprijs kan op korte termijn nog dalen.
Lange termijn als die overname er niet komt, blijf ik positief. Vraag en aanbod zal de komende jaren aantrekkelijk blijven. Ze openen een nieuwe mijn eind 2023 en nog een enorm potentieel naar exploratie toe.
-
- Forum actieveling
Alle metalen blijven goed verder dalen door de aankomende recessie. Het zal zaak zijn om net voor de ommekeer naar boven alphamin aan te kopen. Voorlopig vang ik het vallend mes niet op.