Tin

Beleggen in valuta/forex (dollar, euro) en grondstoffen (goud, zilver, olie), etc.

WD7654
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 40

Tin

Bericht door WD7654 »

EĂ©n van de minst verhandelde metalen, maar wel Ă©Ă©n die in vele toepassingen terug te vinden is in kleine hoeveelheden. In zowat alle electronica zit het wel. Onbekend en onbemind.

Doordat er slechts kleine hoeveelheden (kwestie van grammen) in apparatuur zitten is de vraag bovendien inelastisch.

Tin komt uit een 10-jarige bearmarket, maar de prijs van en de vraag naar tin is sinds begin dit jaar enorm gestegen, terwijl er aan de productiezijde weinig nieuwe mijnen in de pipeline zitten. Lange tijd was het immers oninteressant hierin te investeren.

De stocks op de LME en SHFE zitten ook in een historisch laag niveau:

Alle ingrediënten voor een flinke prijsverhoging zijn volgens mij aanwezig.

Interessante aandelen zijn AFM.V en MLX. Zelf heb ik Alphamin resources (AFM.V) in portfolio.

[email protected]
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5

Re: Tin

Bericht door [email protected] »

Me too. Mooie is dat AFM vanaf nu schuldenvrij is en mogelijk vanaf nu dividend gaat uitkeren. Koerswinst en dividend dus. :lol:

WD7654
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door WD7654 »

Dividend en expansie van hun activiteiten naar Mpama South is hetgeen wellicht zal gebeuren.

Over een buy-out door een Chinees mijnbedrijf wordt ook gespeculeerd. De Chinezen consolideren alle tin die ze kunnen krijgen.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 163

Bericht door koenvhaver »

Heb eens snel bekeken. De mijn van AFM ligt in Congo en daar zal het er zeker niet proper aan toe gaan voor de ontginning. Qua mensenrechten en milieu zal het wel een foute boel zijn vrees ik.
De 400% is bereikt geweest

WD7654
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door WD7654 »

Zelf ben ik er niet op bezoek geweest, maar op de website van Alphamin staat een heel hoofdstuk gewijd aan sustainability compleet met whistleblower mechanisme.

Ik denk dat je dit niet mag vergelijken met de kobaltmijnen die in de pers zijn gekomen. Hier wordt gemijnd met zware industriële machines door een bedrijf met een marktkapitalisatie van meer dan 800 miljoen, niet op artisanale wijze door kinderen met pikhouweel die dan zelf hun opbrengst aan marktprijs moeten verkopen.

Genoeg filmpjes op hun website met 'sfeerbeelden'.

[email protected]
Forum verkenner
Forum verkenner

Koen, je moet je eens een heel klein beetje verdiepen in DRC. Er is daar een nieuwe cultuur. Het wordt een gigantische mijnbouw-industrie opgetuigt die te vergelijken is met wat Olie heeft gedaan voor de arabieren. De Congolezen worden superrijken. Deze dagen veel nieuws te verwachten op dat front. De tin-mijnen van Indonesie raken uitgeput, Maleisie gaat in lockdown. Als je je een beetje inleest en 1+1 = kunt uitrekenen dan kun je nog instappen. Er is nog een mijnbouwer met heel veel tin asl bijproduct van Lithium in DRC, kijk eens naar AVZ. Schrik niet wat daar gaat gebeuren. DYOR. :idea:
quince liked last!

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 163

Bericht door koenvhaver »

Wil het wel verder bekijken. Moet mij verder verdiepen in tin. Ben altijd al grondstoffenbelegger geweest. Wat zijn jullie bronnen voor de nodige informatie? Naast goud, zilver, rhodium, zink, uranium kan dit er wel bij.
De 400% is bereikt geweest

[email protected]
Forum verkenner
Forum verkenner

Niet lachen hé, tips komen vooral via twitter tot me. Ik neem aan dat je ook Hotcopper kent. Je moet wel even de waardevolle posters leren kennen. Succes.

11 november (Reuters) - De tinprijzen in Shanghai stegen donderdag naar hun hoogste punt in meer dan twee weken, omdat handelaren zich zorgen maakten over mogelijke leveringsproblemen nadat China een landhaven had gesloten met de grote ertsproducent Myanmar na de laatste heropleving van het coronavirus.

China, 's werelds grootste producent van geraffineerd tin, was in 2019 voor 94% van de invoer van tinconcentraat afhankelijk van buurland Myanmar. Dat daalde tot 91,7% in 2020 en was minder dan 82% in januari-september als gevolg van herhaalde pandemiegerelateerde verstoringen.

Het meest verhandelde decembercontract voor tin op de Shanghai Futures Exchange steeg met maar liefst 3,7% tot 284.520 yuan (44.514,68 dollar) per ton.

Driemaandelijks blik op de London Metal Exchange steeg met 0,6% tot $ 37.500 per ton, vanaf 0238 GMT.

Tinvoorraden in zowel LME MSNSTX-TOTAL als ShFE SN-STX-SGH- magazijnen schommelen rond de meerjarige dieptepunten.

LME- contantblik was het hele jaar in premium gedurende het driemaandelijkse contract MSN0-3 , wat wijst op krappe voorraden in de buurt.

[email protected]
Forum verkenner
Forum verkenner

Als je iets in Tin wilt ...
Alphamin - production
Tungsten West - pre-production
First Tin - feasibility study stage
Godolphin X - exploration

De magazijnen zijn leeg.
https://www.reuters.com/business/energy ... 021-11-12/

[email protected]
Forum verkenner
Forum verkenner

De CEO van AFM spreekt u toe. Luistert en huivert.

https://event.on24.com/eventRegistratio ... ode=launch

Plaats reactie