Goud en zilver mijnaandelen

Beleggen in valuta/forex (dollar, euro) en grondstoffen (goud, zilver, olie), etc.

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1259

Re: Goud en zilver mijnaandelen

Bericht door gede »

Vlaamse gaai schreef:Het gaat me ook niets om aan wie de winst gaat binnen halen, maar welke mensen er het meeste recht op hebben.
Ik dus. Het was 100 % mijn inleg en 100 % mijn risico. Einde discussie :-)

Vlaamse gaai
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 3

Bericht door Vlaamse gaai »

XXL66 schreef:Franco Nevada (TSX) heb ik al enige tijd in de port en is één van de weinige mijnaandelen die zich sterk houden. Nog steeds mooi in een uptrend kanaal (zie bijlage).
Het ziet er fraai uit, ben hem even uit het oog verloren.

Vlaamse gaai
Forum verkenner
Forum verkenner

gede schreef:
Vlaamse gaai schreef:

Ik wil me geen expert noemen, maar ik had wel gelijk.
Ik ook, want ik heb altijd een moderate stijging voorspeld wanneer de wereldeconomie barsten zou vertonen :-).

Tot nader order zit ik daar nog altijd dichter bij, vind ik. :up:

Wanneer goud door de 1.500 dollar/ounce zou gaan, dan ga ik u wel gelijk geven en van een 'storm' spreken. Tot dan houd ik het bij 'moderaat'.

Ik heb wel mijn allerbeste beursmaand uit mijn beleggerscarrière achter de rug. Met Silvercorp metals, First majestic en Panamerican silver als zwaargewichten in de portefeuille heb ik flink kunnen scoren. Omdat ik het geld nodig heb en ook niet bang ben om winst te 'verzilveren' ;-), heb ik wel PAAS al van de hand gedaan. De andere 2 mogen nog een tijdje blijven zitten. Hopelijk kan zilver ook voor het eerst in vele jaren eens een vuist maken.
Dank u voor de waardering, wij helpen en ondersteunen elkaar, samen staan we sterker en brengen elkaar naar de eindstreep.

Egoïsten, met een dubbele agenda mogen hun eigen pad wel gaan.

groet, VG

Vlaamse gaai
Forum verkenner
Forum verkenner

gede schreef:
Vlaamse gaai schreef:

Ik ook, want ik heb altijd een moderate stijging voorspeld wanneer de wereldeconomie barsten zou vertonen :-).

Wanneer goud door de 1.500 dollar/ounce zou gaan, dan ga ik u wel gelijk geven en van een 'storm' spreken. Tot dan houd ik het bij 'moderaat'.

Ik heb wel mijn allerbeste beursmaand uit mijn beleggerscarrière achter de rug. Met Silvercorp metals, First majestic en Panamerican silver als zwaargewichten in de portefeuille heb ik flink kunnen scoren. Omdat ik het geld nodig heb en ook niet bang ben om winst te 'verzilveren' ;-), heb ik wel PAAS al van de hand gedaan. De andere 2 mogen nog een tijdje blijven zitten. Hopelijk kan zilver ook voor het eerst in vele jaren eens een vuist maken.
U heeft naar mijn gevoel de goede keuze gemaakt.

Sinds mijn melding van een Storm, is goud met plm $ 75 gestegen.
Niet alleen goud geeft een storm aan, maar de geopolitieke verhoudingen de komende maande/jaren, zullen bepalend zijn in het geheel.

Goud blijft, maar wij niet.

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1259

Bericht door gede »

Vlaamse gaai schreef:
Dank u voor de waardering, wij helpen en ondersteunen elkaar, samen staan we sterker en brengen elkaar naar de eindstreep.

Egoïsten, met een dubbele agenda mogen hun eigen pad wel gaan.

groet, VG
Graag even aangeven wat u concreet met het vette deel bedoelt, hollandse gaai.

Fizmo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 256

Bericht door Fizmo »

Fizmo schreef:Een maand geleden kort na de uitbraak van de goudprijs ook een positie genomen in een stuk of 10 junior goudmijnaandelen voor 15k. De tijd was beperkt om een uitgebreide research te doen maar uiteindelijk toch de goeie beslissing genomen om positie te nemen. :up: Eéntje staat nog steeds op break-even maar een paar toch al tegen de 20% :up:

Nog ff bij houden voor enkele weken/maanden en dan cashen.
Voor de zekerheid toch maar men posities verkocht. Zou es moeten kijken maar zal toch +/- 3.5k-4k winst zijn op 15k. Not bad.

MacHammerFan
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 6

Bericht door MacHammerFan »

Ik heb een mooie winst op een korf goud-en zilvermijnaandelen. (+55%)
Maar als ik zie dat zowel goud-als zilver een aankoopsignaal gaven, houd ik het merendeel gewoon bij.
De vraag is of ik in de juiste aandelen zit:
ANGLOGOLD ASHANTI LTD AU
BARRICK GOLD CORP GOLD
COEUR MINING, INC. CDE
DRDGOLD LTD ADR DRD
FIRST MAJESTIC SILVE AG
GOLD FIELDS LTD GFI
HARMONY GOLD MINING ... HMY
NEWMONT MINING CORPO... NEM
PAN AMERICAN SILVER ... PAAS
SIBANYE-STILLWATER SBGL
SILVERCORP METALS IN SVM
Zijn er suggesties voor betere aandelen?
In port: AG, AU, ABX, CDE, DRD, GFI, GG, GOLD, HMY, NEM, NXE, PAAS, RDSA, SBGL, SDFE, SVM

strever
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 242

Bericht door strever »

gede schreef:
Vlaamse gaai schreef:

Ik heb wel mijn allerbeste beursmaand uit mijn beleggerscarrière achter de rug. Met Silvercorp metals, First majestic en Panamerican silver als zwaargewichten in de portefeuille heb ik flink kunnen scoren. Omdat ik het geld nodig heb en ook niet bang ben om winst te 'verzilveren' ;-), heb ik wel PAAS al van de hand gedaan. De
andere 2 mogen nog een tijdje blijven zitten. Hopelijk kan zilver ook voor het eerst in vele jaren eens een vuist maken.

En hij is door de 1500 gegaan!
!!!!Ben ik nu zo dom of is een ander zo slim??

Jimmy1570
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 107

Bericht door Jimmy1570 »

Een topaandeel in wording is BBB.V : gisteren is Sprott in kapitaal gestapt.

Jimmy1570
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 107

Bericht door Jimmy1570 »

WDO.TO : zeer goede kwartaalresults gisteren .

Plaats reactie