Jervois mining ltd

Beleggen in valuta/forex (dollar, euro) en grondstoffen (goud, zilver, olie), etc.

kopke1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 196

Jervois mining ltd

Bericht door kopke1 »

Jervois Mining commences drilling at Idaho Cobalt Operations

HIGHLIGHTS
• Jervois has commenced a 2,000m diamond core drilling programme at Idaho Cobalt Operations (“ICO”), targeting the main lens of the Ram deposit for metallurgical samples and testing the footwall at depth

• Planning for further infill drilling at Ram is underway to focus on improving the existing resource model within early mining ore source areas; 3,400m envisaged and the Jervois Board has approved up to an additional US$1.0 million in drilling costs as part of ICO Feasibility Study (“FS”) budget

• Drilling expected to be complete in October 2019; results to feed into Jervois’ ICO FS update due for release at end Q1 2020

Jervois Mining Limited (ASX:JRV) (TSX-V: JRV) (“Jervois”) (the “Company”) has commenced an initial 2,000 metre diamond core drilling programme at its ICO in the United States, primarily to supply metallurgical samples for testwork to support the FS update currently underway.

Most of the core will be drilled by large diameter PQ size to enable sufficient ore samples for comminution and flotation testing. In addition, HQ core will extend several holes to test for the existence of footwall lenses at depth, which is present in the southern areas of the Idaho Cobalt Belt.

In addition, Jervois is planning an infill drilling programme of up to 3,400 metres of HQ size diamond core drilling, which will follow on from the metallurgical drilling. This programme will target the existing resource model within initial ore source areas envisaged in the first years of the mining at ICO to increase the level of geological confidence from such areas.

Following the completion of the drilling programme, anticipated end of October 2019, an updated resource model will be produced to feed into mine planning for the FS, which is due for completion and release at end of Q1 2020.

For further information, please contact:

Bryce Crocker
Chief Executive Officer
[email protected]

Nathan Ryan
Media
+61 (0) 420 582 887
[email protected]

kopke1
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Jervois mining ltd

Bericht door kopke1 »

Na de afronding van de merger noteren mijn ecobalt solution (ECS - cad) aandelen in mijn bolero-portefeuille onder de naam jervois mining ltd (jrv - aud). Tot mijn verwondering kan ik evenwel geen transacties verrichten met dit aandeel - niet kopen noch verkopen (tenzij misschien via telefonisch order - wat ik vertik). Bij Bolero treden deze problemen steeds vaker op. Nochtans kon ik mijn ecobalt solution voorheen zonder problemen verhandelen.

quince
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 298

Bericht door quince »

Paternalisme op zijn best

Hoofdbeursplaats is Australië, tweede listing op de TSXV.
Als Australië de volumemarkt is voor Bolero (hogere omzet dan op de Canadese beurs), kan men alleen telefonische orders plaatsen. Is erg duur (goed voor bolero, niet voor de klant).
Bolero heeft me dat ook met Orocobre gelapt begin 2017, volumemarkt toen veranderd van Canada naar Australië. :down:
Allemaal vanwege MIFIID en "best execution" voor de klant.
Ook Glaxo toen veranderd van XETRA naar London (waar men 0,5% stamp duty moet betalen, jawel beter voor de klant, mijn kl*ten)

zie de volgende mail uit 2017
Overboeking van effecten in uw portefeuille n.a.v. orderuitvoeringsbeleid (met muntverandering)

Beste klant,

Een paar weken geleden hebben we u geïnformeerd over het nieuwe orderuitvoeringsbeleid van KBC Securities – Bolero dat op zaterdag 4 februari 2017 gelanceerd wordt.
Deze wijziging houdt o.a. in dat Bolero steeds automatisch de volumemarkt zal selecteren voor effecten die met eenzelfde ISIN-code op meerdere markten noteren. Op de door Bolero bepaalde volumemarkt hebt u meer kans op orderuitvoering en dat aan een correctere koersvorming. Lees hier hoe u kunt nagaan wat de volumemarkt is voor een effect.

Met dit nieuwe beleid wil Bolero u een verbeterde Best Execution aanbieden. :lol:

Overboeking van uw effecten
Als gevolg van het gewijzigde orderuitvoeringsbeleid, verhuizen effecten aangehouden op nevenmarkten naar de volumemarkt. Die overdracht naar de volumemarkt brengt Bolero kosteloos voor u in orde.

Vanaf maandag 27 februari 2017 worden effecten overgeboekt die op de volumemarkt in een andere munt zullen noteren dan op de nevenmarkt.
U hebt momenteel zulke effecten in portefeuille. Voor de overboeking hoeft u zelf niets te doen. Via de vertrouwde borderellen zult u geïnformeerd worden van de in- en uitboeking.

Wilt u alsnog graag uw effecten verkopen op de nevenmarkt in de munt waarin u ze oorspronkelijk gekocht hebt?
Dan kunt u nog online een verkooporder doorgeven op deze markt met vrijdag 24 februari 2017 als uiterlijke geldigheidsdatum.
:down:
ANNUIT CŒPTIS ~ NOVUS ORDO SECLORUM ~ WEForum.org/great-reset

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 179

Bericht door koenvhaver »

Ik heb nooit verstaan waarom mensen Bolero als broker kiezen. Welk voordeel is er daar buiten de goedkope brokers? Ik doe alsmaar meer met lynx want mijn vroegere Keytrade is duur in vergelijking daarmee.
De 400% is bereikt geweest

Layzie19
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 177

Bericht door Layzie19 »

Even een rechtzetting : indien het niet anders kan dan telefonisch een order in te geven, dus in het geval van Jervois, rekent Bolero geen extra kosten aan.

quince
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 298

Bericht door quince »

Bolero tarieven voor
OFFLINE MARKTEN (Griekenland, Ierland, Zuid-Afrika, Australië, Hong Kong, Japan, ...)
1% (minimum 75 EUR)
ANNUIT CŒPTIS ~ NOVUS ORDO SECLORUM ~ WEForum.org/great-reset

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 179

Bericht door koenvhaver »

Japan en Australie 0.14% bij Lynx. Dat verschil is toch enorm met de 1% van Bolero. Ik belg in sommige aandelen maar 200 Euro en dan zou ik minimum 75 euro moeten betalen bij Bolero??? Voor mij niet gelaten maar de verschillen zijn gigantisch. Wat mij het meest stoorde waren de valutakosten bij Keytrade, nu wordt het direct omgezet met minieme winstmarge. Nu ja het is ook geen topic over brokers maar elke Euro telt bij mij en dan pas zijn de verschillen enorm.
De 400% is bereikt geweest

kopke1
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door kopke1 »

Jervois Mining Limited (ASX: JRV) (TSX-V: JRV) (OTC: JRVMF) (FRA: IHS) (“Jervois”) announces that its sale agreement with Franco Nevada for the A$3.6 million cash sale of its remaining royalties to Franco Nevada has expired without the sale closing. The sale included the Bullabulling gold royalty in Kalgoorlie, to which the underlying deposit is owned by Norton Goldfields, a subsidiary of Zijin Mining.

Zijin advised Franco Nevada and Jervois that it did not wish to provide its consent to the sale, which was a condition precedent of closing. Zijin has also advised Jervois that it is interested in purchasing the Bullabulling royalty. Jervois will update its shareholders on this Zijin interest only if it results in Jervois entering a binding definitive agreement with Zijin.

The Bullabulling deposit is a large gold resource in Western Australia. Jervois’s royalty is A$30/oz of gold for the first 400,000 ounces and A$20/oz thereafter

davbelegger
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Bericht door davbelegger »

kopke1 schreef:Jervois Mining Limited (ASX: JRV) (TSX-V: JRV) (OTC: JRVMF) (FRA: IHS) (“Jervois”) announces that its sale agreement with Franco Nevada for the A$3.6 million cash sale of its remaining royalties to Franco Nevada has expired without the sale closing. The sale included the Bullabulling gold royalty in Kalgoorlie, to which the underlying deposit is owned by Norton Goldfields, a subsidiary of Zijin Mining.

Zijin advised Franco Nevada and Jervois that it did not wish to provide its consent to the sale, which was a condition precedent of closing. Zijin has also advised Jervois that it is interested in purchasing the Bullabulling royalty. Jervois will update its shareholders on this Zijin interest only if it results in Jervois entering a binding definitive agreement with Zijin.

The Bullabulling deposit is a large gold resource in Western Australia. Jervois’s royalty is A$30/oz of gold for the first 400,000 ounces and A$20/oz thereafter
https://web.tmxmoney.com/quote.php?qm_s ... &locale=EN

Vandaag ook mooie stijging, wss dankzij stijging cobalt!

Layzie19
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 177

Bericht door Layzie19 »

Kobalt en koper zijn de metalen die als eerste zullen profiteren van een herstel van de wereldeconomie, als die zich voordoet. Dat schrijft het beurshuis Morgan Stanley in een rapport. Analiste Susan Bates wijst op de impact van productieverminderingen, onder meer door Glencore in Afrika.

'Kobalt en koper zijn mijn favoriete grondstoffen tussen nu en 12 maanden', zegt Bates. 'Terwijl de markten wachten op een herstel van de vraag, hebben de lagere prijzen geleid tot productieverminderingen. De afbouw van de voorraden verergert enerzijds de impact van de economische groeivertraging, maar anderzijds leggen voorraadafbouw en productieverlagingen de basis voor een herstel in de toekomst.'

De sluiting van een kobalt- en kopermijn door Glencore in Congo eerder dit jaar, stuurt de kopermarkt in een tekort en brengt de kobaltmarkt beter in evenwicht, zegt Bates.

Palladium, alumina en nikkel vervolledigen de top vijf bij Morgan Stanley. IJzererts is het minst favoriete metaal. Het beurshuis voorspelt dat het tekort in de markt wegebt door een herstel in de productie.

Plaats reactie