Wesdome Gold : WDO.TO

Beleggen in valuta/forex (dollar, euro) en grondstoffen (goud, zilver, olie), etc.

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2081

Re: Wesdome Gold : WDO.TO

Bericht door USSENTERPRISE »

https://wesdomegoldminesltd2024rbcr.q4w ... fault.aspx

Mooie productiecijfers in Q1. Het streefcijfer (160.000 - 180.000 ounce) voor 2024 zal volgens de CEO gehaald worden.
Door de stijging van de goudprijs zal WDO vanaf Q3 2024 terug schuldenvrij zijn.
In Q1 2024 werd al 10 mio $ opname binnen hun kredietfaciliteit terugbetaald.
Meer moet dat niet zijn !

TaurineR
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 20

Bericht door TaurineR »

Toch zou ik graag een wat betere beurskoers zien, maar mag van de laatste maand niet klagen.

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember

TaurineR schreef: ↑
16 apr 2024 13:14
Toch zou ik graag een wat betere beurskoers zien, maar mag van de laatste maand niet klagen.
Ja, ze hebben kort meer dan 16 CAD gestaan bij een veel lagere goudprijs. Toen kregen ze te maken met geologische lagen met een lager goudgehalte terwijl er ook zwaar moest geïnvesteerd worden in de Kienamijn. In die mate zelfs dat ze een faciliteit om aandelen uit te geven indien nodig en een kredietfaciliteit moesten opzetten.
Nu zijn de goudgehaltes terug verbeterd, de Kienamijn is gelanceerd en de goudprijs staat een pak hoger. De aandelenfaciliteit is vorig jaar al geschrapt en het opgenomen gedeelte van de kredietfaciliteit zal in Q3 2024 terug worden betaald. De goede dagen komen dus terug !

TaurineR
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door TaurineR »

USSENTERPRISE schreef: ↑
16 apr 2024 14:32
16 apr 2024 13:14
Ja, ze hebben kort meer dan 16 CAD gestaan bij een veel lagere goudprijs. Toen kregen ze te maken met geologische lagen met een lager goudgehalte terwijl er ook zwaar moest geïnvesteerd worden in de Kienamijn. In die mate zelfs dat ze een faciliteit om aandelen uit te geven indien nodig en een kredietfaciliteit moesten opzetten.
Nu zijn de goudgehaltes terug verbeterd, de Kienamijn is gelanceerd en de goudprijs staat een pak hoger. De aandelenfaciliteit is vorig jaar al geschrapt en het opgenomen gedeelte van de kredietfaciliteit zal in Q3 2024 terug worden betaald. De goede dagen komen dus terug !
Besluit: mijn aandelen nog een tijd bijhouden dus!
Bedankt voor de info...

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 163

Bericht door koenvhaver »

Ook al jaren in portefeuille. Van grootste positie tot kleinere positie. Stukjes aan- en verkocht. Ik vermoed dat ik ze al 8 jaar opvolg. Mooie tijden meegemaakt. Hopelijk zien we nog eens koersen boven de 12 dollar.
De 400% is bereikt geweest

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember

Aan deze goudprijs maakt Wesdome rond 0,40 CAD nettowinst per kwartaal. Ze genereren 50 mio CAD cash per kwartaal. De proven reserves stijgen gestaag en de ontginningskosten en de AISC zitten in een dalende trend. Alle schulden zijn in het tweede kwartaal terugbetaald.
Niet te geloven dat de aandelenprijs nog steeds rond 13 CAD hangt. Die zal wel eens met een schok naar boven springen zeker ?

TaurineR
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door TaurineR »

26 sep 2024 14:36
Aan deze goudprijs maakt Wesdome rond 0,40 CAD nettowinst per kwartaal. Ze genereren 50 mio CAD cash per kwartaal. De proven reserves stijgen gestaag en de ontginningskosten en de AISC zitten in een dalende trend. Alle schulden zijn in het tweede kwartaal terugbetaald.
Niet te geloven dat de aandelenprijs nog steeds rond 13 CAD hangt. Die zal wel eens met een schok naar boven springen zeker ?
Ja, als je stijging van de goudprijs volgt, dan geeft dit aandeel toch weinig beweging. Ik denk er sterk aan om er een groot deel van te verkopen.

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember

26 sep 2024 19:01
26 sep 2024 14:36
Ja, als je stijging van de goudprijs volgt, dan geeft dit aandeel toch weinig beweging. Ik denk er sterk aan om er een groot deel van te verkopen.
Dat is een opmerkelijke redenering. Alles loopt goed. Dat de beurskoers een paar maanden niet volgt is toch geen reden om te verkopen ? Bon, iedereen zijn strategie.
Misschien komen we elkaar een van de dagen wel tegen : jij als verkoper en ik als koper.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 163

Bericht door koenvhaver »

Alle goudmijn-aandelen blijven laag noteren. Wesdome is zeker geen alleenstaand geval.
USSENTERPRISE liked last!
De 400% is bereikt geweest

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember

koenvhaver schreef: ↑
26 sep 2024 23:38
Alle goudmijn-aandelen blijven laag noteren. Wesdome is zeker geen alleenstaand geval.
Dat is toch geen reden om ze te verkopen ? Integendeel.
Tenzij er natuurlijk ondernemingsgebonden problemen zijn : slecht management, verminderende reserves, hogere ontginningskosten en/of verslechterende AISC's.

Plaats reactie